Toon posts:

[XPH & 2003] Authenticatie van gebruiker via server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk bij een stichting, die ook een onderdeel internet café heeft. Hier komen kansarme jongeren gamen, huiswerk maken, MSN-en, en internetten. Helaas worden er vaak savegames van anderen gewist, of instellingen gewijzigd die niet gewijzigd mogen worden.

Het gaat om een netwerk van 25 PC's, en één server. De ideale situatie zou als volgt zijn; bezoeker logt in op Windows, Windows identificeerd het account bij de server, server handeld login af, en bij een succesvolle login mount de client mijn documenten als een station (bijvoorbeeld F:).

Nou weet ik dat dit scenario mogelijk is door middel van Active Directory. Het probleem waar wij mee zitten, is dat wij alleen Windows XP Home hebben (AD werkt alleen onder Pro), en door ons beperkte budget ook geen geld hebben voor een upgrade naar Windows XP Pro.

Is het mogelijk om dit scenario ook in Windows XP Home toe te passen, eventueel door 3rd party software?

Onze server draait trouwens Windows Server 2003 Standard.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

chromeeh

the Gnome

Inderdaad geef je zelf al de oplossing, Active Directory, alleen blijft je probleem de werkstations (XP Home ipv Pro) en het beperkte budget.

Je kunt eens kijken naar een Linux omgeving, maar je moet dan wel flink spijkeren wil je alles netjes afschermen / beschermen.

Nog een optie is, maar dat vergt wat meer gesleutel, wat gaan doen met bijv. batch bestandjes die het een en het ander mappen, maar je wordt hierin ERG beperkt door de home versie.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."