Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]crashes van explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ik heb een probleem dat sterk op het in dit topic omschreven probleem lijkt.

Sinds SP1 crasht Explorer.exe zomaar bij het rechtsklikken van een bestand. Niet iedere keer, het lijkt volledig willekeurig.

Het systeem:

Asus P5K SE, Biosversie 1008
e6750@ 3,2 GHz
2xCorsair 1 GB PC6400 (set)
450Watt voeding (merk staat me zo snel niet bij)
X-fi Extreme Gamer
Sapphire X1950XT
Seagate Baracuda 250 GB
Maxtor blabla 200 GB
Windows Vista Home Premium (retail) 32bit

Drivers: allen up to date
Software: alles freeware/gekocht (muv Newsleecher :P)
Temps zijn goed (cpu 31 graden, kast 37 graden).

Wat heb ik geprobeerd om de crashes weg te nemen:

- Drivers vervangen voor oudere versies - geen positief resultaat
- Alle programma's gedeinstalleerd die zich in het rechtsklik menu nestelen. Vervolgens 1 voor 1 weer installeren en kijken of het probleem zich wel/niet voordoet. - geen positief resultaat. (Dit betrof trouwens: Mp3tag, Winrar, Avast en Notepad++ en Ccleaner).
- Alle Windows updates zijn geinstalleerd
- Setpoint gedeinstalleerd en een oud bedraad muisje opgezocht - geen positief resultaat
- X-fi drivers gedeinstalleerd (want zijn nog steeds niet 100% Vista geschikt :s) - geen positief resultaat
- zonder overclock getest - geen positief resultaat

Wat mogelijk een rol kan spelen is dat ik gepatchde theme-bestanden gebruik. De originelen staan netjes gebackupd. Uiteraard ook met de originele theme bestanden getest, maar helaas, ook dan de random crashes bij het rechtsklikken op Explorer.exe.

Wat het deinstalleren van SP1 betreft: dat lukt niet :S Althans, niet via het verwijderen van update's. Wellicht is er een andere manier voor, die mij niet bekend is.

Voor het overige heb ik geen enkele klacht over Vista. Al mn hardware werkt probleemloos (de X-fi kaart die niet volledig gebruikt wordt daargelaten), software werkt prima en andere crashes dan Explorer.exe op de bovenomschreven wijze heb ik niet.

Ik heb geen flauw idee meer wat ik nog kan veranderen of wat er mis is met m'n Explorer.exe. Wellicht dat iemand hier het probleem herkent en/of suggesties heeft om zonder herinstallatie het probleem te fixen?

[ Voor 2% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-06-2008 09:07 . Reden: toevoegingen aan systeem en nog een mogelijkheid geelimineerd ;) ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
schopje...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
inmiddels de oplossing gevonden. Sp1 gedeinstalleerd. Opnieuw geinstalleerd, probleem verholpen. Vreemd, maar blij dat alles als n zonnetje loopt weer :)