ik heb een laptop waar standaard windows vista home premium als oemversie op geinstalleert staat.
Nu heb ik de laptop bijna een jaar, maar ik ben nog steeds ontevreden over vista.
de volgende problemen duiken op:
- vaak na update is de laptop niet meer te starten, alleen via recovery opnieuw te installeren.
- hoge temperaturen, dual core draait op 1,86ghz constant en als ik hem op energiebesparing zet draait ie op 800mhz, maar dan nog, hij wordt al sinds dat ik hem heb zo warm
- korte accuduur, 1,5 a 2 uur en de accu is leeg, vanaf het begin al. dit is me veel te weinig.
- veel programma's werken nog niet
nu ben ik er sterk over aan het denken om XP pro op de laptop te zetten.
de voordelen van xp:
- nog nooit problemen mee gehad
- eigenlijk alle programma's (ook vista only) werken erop)
- naar horen zeggen langere accuduur (geen idee hoe lang?)
- minder geheugenmisbruik (vista jat een gig van de 2 aanwezig)
- temperaturen zullen ook lager zijn omdat xp minder vraagt.
kijkend naar de voordelen van xp zeg ik xp.
maar ik weet niet of alle gegeven voordelen wel kloppen, weet iemand de accuduur te van xp in te schatten op dat wat ik nu met vista kan?
zullen de temperaturen ook lager zijn?
Ik ben van plan om een systembuildersversie van xp home of MCE te halen en die erop te zetten, maar ik wil zeker weten dat het zinvol is.
De schijf is verdeeld in 3 partities, waarvan 1 van 2gb waar denk ik een groot deel van de bestanden voor de recovery opstaat, die laat ik dus intact, de andere 2 gebruik ik voor windows en bestanden
system specs:
Processor Intel Pentium Dual Core T2130 (1,86Ghz)
Geheugen 2x 1024mb DDR2
Hard Disk Toshiba 120GB SATA
Videokaart Intel GM945 Express
Brander Pioneer DVD RW DL
Geluidskaart SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Netwerkkaart Realtek 100mb/s & Atheros AR5007EG 54mb/s WLAN
Besturingssysteem Widows Vista Home Premium
Nu heb ik de laptop bijna een jaar, maar ik ben nog steeds ontevreden over vista.
de volgende problemen duiken op:
- vaak na update is de laptop niet meer te starten, alleen via recovery opnieuw te installeren.
- hoge temperaturen, dual core draait op 1,86ghz constant en als ik hem op energiebesparing zet draait ie op 800mhz, maar dan nog, hij wordt al sinds dat ik hem heb zo warm
- korte accuduur, 1,5 a 2 uur en de accu is leeg, vanaf het begin al. dit is me veel te weinig.
- veel programma's werken nog niet
nu ben ik er sterk over aan het denken om XP pro op de laptop te zetten.
de voordelen van xp:
- nog nooit problemen mee gehad
- eigenlijk alle programma's (ook vista only) werken erop)
- naar horen zeggen langere accuduur (geen idee hoe lang?)
- minder geheugenmisbruik (vista jat een gig van de 2 aanwezig)
- temperaturen zullen ook lager zijn omdat xp minder vraagt.
kijkend naar de voordelen van xp zeg ik xp.
maar ik weet niet of alle gegeven voordelen wel kloppen, weet iemand de accuduur te van xp in te schatten op dat wat ik nu met vista kan?
zullen de temperaturen ook lager zijn?
Ik ben van plan om een systembuildersversie van xp home of MCE te halen en die erop te zetten, maar ik wil zeker weten dat het zinvol is.
De schijf is verdeeld in 3 partities, waarvan 1 van 2gb waar denk ik een groot deel van de bestanden voor de recovery opstaat, die laat ik dus intact, de andere 2 gebruik ik voor windows en bestanden
system specs:
Processor Intel Pentium Dual Core T2130 (1,86Ghz)
Geheugen 2x 1024mb DDR2
Hard Disk Toshiba 120GB SATA
Videokaart Intel GM945 Express
Brander Pioneer DVD RW DL
Geluidskaart SoundMAX Intergrated Digital HD Audio
Netwerkkaart Realtek 100mb/s & Atheros AR5007EG 54mb/s WLAN
Besturingssysteem Widows Vista Home Premium