Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort blokkeert bellen naar het buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort ben ik weer terug bij Telfort, na een jaartje KPN Mobiel te hebben uitgeprobeerd.
Na wat nodige problemen met de nummerbehoud :, kreeg ik van de week de volgende melding toen ik een vriend in Engeland wilde bellen: "U kunt van dit nummer geen gebruik maken. Bel voor meer informatie de klantenservice."

In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag, maar toen ik op me mobiel zag dat het bellen naar het buitenland gewoon toegestaan is, heb ik maar de klantenservice gebeld.

De dame van de klantenservice moest eerst al mijn NAW-gegevens, naam & geboortedatum hebben (|:() om dan te vertellen dat Telfort het bellen naar het buitenland geblokkeert heeft.
Op mijn vraag: "hoezo?", kreeg ik te horen dat "Telfort een risiscoanalyse heeft gemaakt en daarom het bellen naar het buitenland blokkeert in de eerste maand van elk abonnement".

Dit is nou echt de GROOTSTE BULL5#!T die ik van telecomproviders heb gehoord. Die dame kon er ook niks aan doen, dus ik ging maar niet tegen haar tekeer, maar ik vind het dan ook absurd.

Waarom doet Telfort dit? Niet omdat ze willen dat je eerst een factuur betaalt, want de factuur wordt pas ergens in de tweede maand afschreven en ik mag al precies 1 maand na aanvang eindelijk bellen naar het buitenland.
Om de kosten kan het niet echt gaan, want je mag wel in de VS naar NL bellen a 1,50 EUR/min. En daarnaast hebben ze AL je bank-, NAW-, paspoort-gegevens waardoor ze gemakkelijk al het geld kunnen vorderen...

Daarnaast.... Mag Telfort dit wel doen? Ik zie nergens in de voorwaarden of hun site dat ze zomaar het bellen naar het buitenland blokkeren (behalve dan Pakistan en Colombia link)

Al met al, heeft Telfort de goedkoopste Sim-Only, maar heeft wel een paar grote nadelen.
(Off Topic: Tijdens het bellen naar de klantenservice, vroeg ik ook maar of ik me beltegoed ergens kan opvragen. Dit kan dus niet... Ze kunnen ook niet in het systeem opvragen hoeveel je hebt opgemaakt. Dus gewoon afwachten op je factuur... grrrr)

[ Voor 5% gewijzigd door Rex op 24-06-2008 00:16 ]

Rex

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
Is dat laatste echt zo? Ik heb ook sim-only van Telfort, maar ik kan gewoon inloggen op de website van Telfort en live mijn rekening zien. Ik heb 300 minuten/per maand.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Ik kan ook inloggen maar heb nog geen rekeningen staan. Live is het echt niet. Je kan alleen de vorige rekeningen bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Rex op 24-06-2008 00:23 . Reden: typo ]

Rex

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:03

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Staat wel in de Algemene voorwaarden (http://www.telfort.nl/med...abonnement_april_08.pdf): zie artikel 2.5 en 5.6.

is lullig, maar niets aan te doen. Dit wordt gewoon gedaan tegen fraude, en wordt pas opgeheven 35 dagen na betaling van de eerste factuur. zie ook hier:
https://telfort.custhelp..../std_adp.php?p_faqid=3943

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 12:36
Dit soort risicoanalyses gaan erg ver. Als je een abo of creditcard aanvraagt en bij je postcode bijv. een postcode in Amsterdam Zuidoost invult, wordt je aanvraag óf afgewezen, of (in geval van creditcard) krijg je de laagste creditvorm, puur op basis van je postcode. ING heeft mij dit zelfs bevestigd. Ze gaf ook aan als ik dezelfde aanvraag bij Postbank zou indienen (ik zou bij dezelfde klantenservice eindigen) het wel goed zou gaan omdat zij niet op postcode checken.
En dat terwijl er ook luxe nette en dure wijken in A'dam zuidoost zitten, de bijlmer (al jaren prima buurt) is maar een deel ervan.

Uiteindelijk kreeg ik wel mn telfort abo en ook gewoon mn 2000e creditcard, maar moest er wat extra moeite voor doen.

Ik vind dit voorbeeld van het gevolg van zo'n risicoanalyse dus ook niet verassend. Telfort had het wel duidelijk mogen maken ipv dat je er in het buitenland achter komt.