RJ45 connector en cat. 7 kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 3.044 views

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:45

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Situatie:
Nieuwbouw huis met in elke kamer een wandcontact voor een RJ45 stekker.
In de meterkast komen de kabels aan zonder een RJ45 connector.

Nu blijkt dat deze kabels S-STP cat.7 kabels zijn. Dit zijn kabels met een hoge AWG, waardoor deze niet in een gewone RJ45 connector passen.

Ik kan hierover zeer weinig informatie vinden en ik snap uberhaupt niet waarom er zulke hoogwaardige kabels zijn toegepast in dat huis, maar goed het ligt er dus er moet nu ook gebruik van gemaakt worden.

Ik wil dus graag weten of er RJ45 connectoren bestaan die hierop aan te sluiten zijn, zodat ik al deze kabels op een switch kan aansluiten.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

cat7 eruit rukken, en gewoon cat5 of cat6 erin, dat cat7 in volgens mij nog een beetje overkill
daarnaast zullen Cat7 connectors ook niet de goedkoopste zijn denk ik. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 08:34
Waarom gebruik je niet een soho patchpanel(tje)?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en "gewone" cat6 stekkers ? kun je die ook niet gebruiken ?

Iperf

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wss niet.
Ik zou gewoon patchpaneel pakken. Eruit raggen is zonde en duur ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Boudewijn op 23-06-2008 23:25 ]

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Tinus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:09:
cat7 eruit rukken, en gewoon cat5 of cat6 erin, dat cat7 in volgens mij nog een beetje overkill
daarnaast zullen Cat7 connectors ook niet de goedkoopste zijn denk ik. :)
cat7 eruit halen is geen optie, aangezien dan weer alles opnieuw aangelegd moet worden.
Boudewijn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:24:
Wss niet.
Ik zou gewoon patchpaneel pakken. Eruit raggen is zonde en duur ;).
Dat van dat patchpaneel lijkt me een goede optie, maar zou toch wel het liefst rechtstreeks met de stekkers de modem/switch in gaan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk, en op zo'n moment zou ik het gewoon proberen met een kroonsteen, en kijken hoever ik kwam

(wel zorgen dat je twist netjes blijft en ik denk dat je een goede kans hebt)
iets met trail and error :)

Iperf

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 18:36
Alleen is dat niet bepaald een nette oplossing..

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-03 14:32
Patch paneltje. beter kan haast niet. Alles mooi en strak afgewerkt.

Patch kabeltje er in en klaar.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ErikCornelissen schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:38:
Alleen is dat niet bepaald een nette oplossing..
eensh ... een kroonsteen is nooit een nette oplossing ..maar kost geen drol en kan vaak effectief zijn
(ja netwerken zijn ietsjes gevoeliger voor genoei met kroonstenen dan 220 snoertjes)

trek maar een zo'n koppelstukje open .. daar hebben ze ook niet echt van een twist gehoord

ben persoonlijk thuis wel bezig met een patch paneel . maar dat is iets voor de lang run (te lui om te doggen)

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 23-06-2008 23:46 ]

Iperf

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alleen heb je wel aders die je moet overbruggen.Dus heb je per kabel een kroonsteen van 4x2x2 cm nodig zo'n beetje.
Lekker als je 3 kabels hebt in een gootje.

Te lelijk dus ;).

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 23:38

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo'n dingetje moet je dan nemen: https://denetwerkwinkel.c...496_90_69&products_id=302

En een LSA tang erbij (https://denetwerkwinkel.com/product_info.php/products_id/146, goedkoop. Deze van Krone is beter: https://denetwerkwinkel.com/product_info.php/products_id/150)

Overigens, RJ45 ga je sowieso nooit vinden. 8P8C mischien wel.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2008 02:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Nog wel een vraag, hoe sluit je die cat7 kabel aan op zo'n patch panel of wijst zich dat vanzelf?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Per ader de kleurtjes volgen op 't panel (splitsen wordt meestal voor je gedaan) en met de dogger erop drukken. Spreekt redelijk voor zich.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-03 14:32
The_Scarabial schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:30:
Bedankt voor de tips.

Nog wel een vraag, hoe sluit je die cat7 kabel aan op zo'n patch panel of wijst zich dat vanzelf?
De kleurtjes op de panels volgen. Licht er ook aan welk panel je neemt. Je hebt A en B aansluitingen daar moet je rekening mee houden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56
De oplossing met patch panels is inderdaad veruit het handigst. 1x netjes afwerken en daarna ben je maximaal flexibel. Heb mijn eigen bekabeling ook afgwerkt op een tweetal simpele 8 poorts panels van digitus.
Je zou kunnen kiezen om het meteen goed te doen door cat7 panels te nemen maar die zijn wellicht nog flink duurder dan de gewone 5e uitvoering.

Het is al genoemd maar van belang is om te weten of je outlets 568A of 568B zijn aangesloten (en maar hopen dat het consequent gedaan is)
Als je geen ervaring hebt met de LSA stroken zou je even op youtube kunnen zoeken op "patch panel". Staan meerdere filmpjes op waar e.e.a. gedemonstreerd word, daarna een fluitje van een cent om het zelf te doen.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:32:
[...]

De kleurtjes op de panels volgen. Licht er ook aan welk panel je neemt. Je hebt A en B aansluitingen daar moet je rekening mee houden.
quo_ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:54:
Het is al genoemd maar van belang is om te weten of je outlets 568A of 568B zijn aangesloten (en maar hopen dat het consequent gedaan is)
Dus als ik in elke kamer een A aansluiting heb, dan zou ik ook op het patchpanel de A aansluiting moeten gebruiken, als in de kamers volgens B is aangesloten dan op patchpanel ook een B aansluiting maken?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The_Scarabial schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:23:
[...]

Dus als ik in elke kamer een A aansluiting heb, dan zou ik ook op het patchpanel de A aansluiting moeten gebruiken, als in de kamers volgens B is aangesloten dan op patchpanel ook een B aansluiting maken?
Ja. Welke je gebruikt maakt in principe niet uit, zolang beide kanten hetzelfde zijn. (B is overigens meer gebruikelijk.) Als je aan de ene kant A en aan de andere kant B doet, maak je effectief een cross-kabel.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb niet de volledige discussie gelezen 8)7 , maar ik denk dat als je je wanddozen vervangt door Cat7-wanddozen je probleem opgelost is.
Je hoeft dan enkel nog een kabeltje te hebben dat je Cat7-wanddoos verbindt met je "RJ45-toestel".
Deze kabeltjes vind je bij SIEMON (http://www.siemon.com/us/...brid-tera-patch-cords.asp).

Op die manier kan je genieten van de toegevoegde waarde van Cat7 verbindingen. :)
Hopelijk helpt dit.

Greetz,
Alex

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02 00:00
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:41:
Hallo,

Ik heb niet de volledige discussie gelezen 8)7 , maar ik denk dat als je je wanddozen vervangt door Cat7-wanddozen je probleem opgelost is.
Je hoeft dan enkel nog een kabeltje te hebben dat je Cat7-wanddoos verbindt met je "RJ45-toestel".
Deze kabeltjes vind je bij SIEMON (http://www.siemon.com/us/...brid-tera-patch-cords.asp).

Op die manier kan je genieten van de toegevoegde waarde van Cat7 verbindingen. :)
Hopelijk helpt dit.

Greetz,
Alex
Ik denk dat het probleem al wel is opgelost naar 1,5 jaar.
Verder zal ik de volgende keer wel alles lezen, aangezien er dus geen CAT7 aansluitdoos was.
Voor de rest wat voor nut heeft zo'n kabel als er verder geen gebruik van wordt gemaakt van de CAT7 kwaliteit? Dan kun je toch een gewone patch kabel gebruiken of ben ik hier fout in?

[ Voor 3% gewijzigd door FireWood op 17-10-2009 10:51 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-02 07:55
Hoi,

ik heb ook overal CAT 7 SSTP liggen wat idd vrij dikke bekabeling is.
voor de muurinbouw heb ik alles van www.NIKO.be, in deze wandcontactdozen kan je vrij eenvoudig ook die dikke kabel inleggen, dichtklikken en klaar.

Ik wou dus vandaag ook diezelfde cat 7 kabel in een regulier rj-45 plugje duwen maar helaas, te dik.
In de meterkast heb ik een patch panel hangen, dat werkt uitstekend.

voor de muur naar het apparaat zal ik kant en klare cat 6/7 kabel gaan nemen. wel wat duurder maar dat heb ik wel over voor heel wat minder gepiel ;-)

succes

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nogmaals: Dit topic is al vrij oud, dus het e.e.a. is nu opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.