Welke wireless router? (vista compatible)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Beste allemaal,

Na allerlei soorten routerproblemen hebben we in ons studentenhuis besloten een nieuwe router aan te schaffen. De router die we nu hebben (speedtouch 510) crasht steeds als mijn windows vista pc actief aan het netwerken is. Bovendien willen we wel eens draadloos.

Nu vroeg ik me af welke router goedkoop is, maar wel goed kan omgaan met vista, evenals met vpn verbindingen. Liefst zo betrouwbaar mogelijk. Verder heb ik een huisgenoot die ubuntu veel gebruikt, dus ook daarop moet het werken.
Verder is een ingebouwde 4-port switch ook wel gewenst, voor de vaste pc's.

Ik heb een tijdje op internet en op gathering gezocht, maar kon nergens een overzicht of vergelijkende test vinden van routers die vista compatible zijn. Dus wie heeft er ervaringen?

Groeten,
Diederik

/edit: ik was vergeten te zeggen dat het het liefst een adsl modem én router moet zijn. Dan kan de speedtouch echt de deur uit.

/edit2: ik zie dat de netgear WGR614 voor onder de 50 euro te krijgen is. Deze heeft de eigenschappen die ik zoek, alleen weet ik nog niet hoe goed die met vista samenwerkt. Iemand ervaringen?

/edit3: de linksys WAG200G-EU is ook voor minder dan 50 euro te krijgen, en is volgens linksys vista compatible. Ik denk dat deze het gaat worden. Alweer de vraag: ervaringen anyone?

[ Voor 36% gewijzigd door diederik77 op 23-06-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Eerlijk gezegd zou ik voor een iets duurdere versie gaan, weet niet waar je zit maar ADSL2+ is niet meer veraf totdat dit overal verkrijgbaar is en dan ben je met een gewone router/ADSL modem niets of weinig

Heb maandje terug de Linksys WAG325N gekocht, werkt perfect tot op enkele 100 meters, heeft 802.11 draft N ondersteuning, ADSL2 en +, overzichtelijke configuratie, 2 minuten nodig voor intestellen, WPA2 etc, portmapping en de rest is ook vrij simpel.
Zou je moeten kunnen vinden voor rond de 100 euro