Toon posts:

Veel rubrieken toevoegen... (WordPress)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net WordPress geinstalleerd, maar nu wil ik een stuk of 300 rubrieken toevoegen en liever niet met de hand. Is er een gemakkelijk trucje om dit in een keer te kunnen doen?

Mvg,

Ch4oS

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon zelf met een scriptje direct in de db schrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb daar al in zitten klooien, maar aangezien ik daar niet zo heel goed in ben is me dat niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mijn misschien daarmee helpen, om een aantal cellen te vullen vanuit bijv een excel bestand.

Alvast bedankt,

Ch4oS

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Lees sowieso dit stukje eens door: http://wordpress.org/supp...793?replies=8#post-628701
Daaruit blijkt dat WP (vanaf 2.5) een nieuwe table structuur heeft waarbij categorieen niet 'as such' opgeslagen worden, maar als 'taxonomy' met type 'category'.
Je moet dus de tabel "wp_term_taxonomy" hebben.

Ik heb even rondgespeeld in phpmyadmin voor je, en kreeg daar het volgende uit:

MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
INSERT INTO `JE_WORDPRESS_DATABASE`.`wp_term_taxonomy` (
`term_taxonomy_id` ,
`term_id` ,
`taxonomy` ,
`description` ,
`parent` ,
`count`
)
VALUES (
NULL , 0, 'category', '', 'JE_PARENT_CATEGORY_ID', '0'
)

Vervolgens moet term_id gelijk zijn aan term_taxonomy_id (althans, zo is het momenteel bij mijn WP 2.5 installatie), en dus doen we dit:

MySQL:
1
UPDATE `JE_WORDPRESS_DATABASE`.`wp_term_taxonomy` SET `term_id` = 'XX' WHERE `wp_term_taxonomy`.`term_taxonomy_id` =XX LIMIT 1 ;

Let op:

JE_WORDPRESS_DATABASE is dus de naam van je WordPress database ( :+ )
JE_PARENT_CATEGORY_ID is het ID van je parent category. Bij mij is dit - bij al m'n huidige categorien - 3. Misschien kan je dit ook op 0 zetten

Hiermee kom je in ieder geval in de richting, ik zie nog wat kleine dingen over het hoofd - zoals waar de naam aan de category toegekend wordt - maar dat kan je vast zelf wel uitpluizen via phpmyadmin / Google :)

Direct vanuit Excel exporteren gaat je sowieso niet lukken. Als je dus geen kaas hebt gegeten van MySQL gaat je dit niet lukken en kan je er een half dagje werk aan spenderen om alles handmatig in te voeren. :)
Je kan ook iemand inhuren die in een paar uurtjes een scriptje schrijft die een CSV file importeert en de categories aanmaakt .. dat zou niet al te moeilijk moeten zijn (aannemend dat alles netjes gestructureerd in Excel staat)

[ Voor 14% gewijzigd door r0b op 24-06-2008 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik ga even wat proberen en kijken of ik eruit kom.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Maak voor de zekerheid eerst even een backup van je database voor je dingen gaat proberen ;)
Dit kan vrij gemakkelijk in WordPress zelf, meen ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip! :)
Pagina: 1