Lees sowieso dit stukje eens door:
http://wordpress.org/supp...793?replies=8#post-628701
Daaruit blijkt dat WP (vanaf 2.5) een nieuwe table structuur heeft waarbij categorieen niet 'as such' opgeslagen worden, maar als 'taxonomy' met type 'category'.
Je moet dus de tabel "wp_term_taxonomy" hebben.
Ik heb even rondgespeeld in phpmyadmin voor je, en kreeg daar het volgende uit:
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| INSERT INTO `JE_WORDPRESS_DATABASE`.`wp_term_taxonomy` (
`term_taxonomy_id` ,
`term_id` ,
`taxonomy` ,
`description` ,
`parent` ,
`count`
)
VALUES (
NULL , 0, 'category', '', 'JE_PARENT_CATEGORY_ID', '0'
) |
Vervolgens moet term_id gelijk zijn aan term_taxonomy_id (althans, zo is het momenteel bij mijn WP 2.5 installatie), en dus doen we dit:
MySQL:
1
| UPDATE `JE_WORDPRESS_DATABASE`.`wp_term_taxonomy` SET `term_id` = 'XX' WHERE `wp_term_taxonomy`.`term_taxonomy_id` =XX LIMIT 1 ; |
Let op:
JE_WORDPRESS_DATABASE is dus de naam van je WordPress database (

)
JE_PARENT_CATEGORY_ID is het ID van je parent category. Bij mij is dit - bij al m'n huidige categorien - 3. Misschien kan je dit ook op 0 zetten
Hiermee kom je in ieder geval in de richting, ik zie nog wat kleine dingen over het hoofd - zoals waar de naam aan de category toegekend wordt - maar dat kan je vast zelf wel uitpluizen via phpmyadmin / Google
Direct vanuit Excel exporteren gaat je sowieso niet lukken. Als je dus geen kaas hebt gegeten van MySQL gaat je dit niet lukken en kan je er een half dagje werk aan spenderen om alles handmatig in te voeren.

Je kan ook iemand inhuren die in een paar uurtjes een scriptje schrijft die een CSV file importeert en de categories aanmaakt .. dat zou niet al te moeilijk moeten zijn (aannemend dat alles netjes gestructureerd in Excel staat)
[
Voor 14% gewijzigd door
r0b op 24-06-2008 14:09
]