Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede dect telefoon voor in ons metallbewerkingsbedrijf(je). De huidige dect telefoonset begint het te begeven (units vallen spoontaal uit en de speakers worden steeds zachter). Bovendien mist deze set een paar functies die wel gewenst zijn. Uiteraard heb ik zelf al gezocht maar door de bomen zie ik het bos niet meer en er worden waarschijnlijk maar weinig telefoons gemaakt die aan de eisen voldoen. Ook zijn er op internet altijd maar een paar specs te zien. Daarom vraag ik een beetje om gebruikerservaringen en welke sets kullie mij aanraden :)

-De telefoon moet een stevige behuizing hebben, hij staat namelijk niet de hele dag in de houder maar heeft heel wat te voorduren.
-trilfunctie, nu wordt de telefoon vaak niet gehoord door al het lawaai (door flexen ed.)
-Grote toetsen, geen kleine knopjes die je nauwelijks in kan drukken.
-een goed indrukbare "opneem knop" zodat de telefoon ook aan te nemen is met handschoenen aan.
-een verlicht display zodat je ook kan zien welke nummers je indrukt als je in een donkere ruimte bent.
-Groot bereik, nu valt het bereik nogal eens weg als we buiten op het terrein staan (komt mede door al het ijzer).
-de speaker moet luid ingesteld kunnen worden, nu kunnen we vaak niet horen met wie we praten als het een beetje rumoerig is.
-Zo SIMPEL mogelijk. Geen kleurenschern of antwoordapparaat en er hoeft ook niet mee gesmst te worden.
-een set van drie telefoons of meer, twee is het minimum maar er sneuvelt wel eens eentje, dus extra is wel handig :p
-Toetsenvergrendeling omdat anders toetsen vaak onbedoeld ingedrukt worden.
-Niet al te duur omdat ze niet jaren meegaan.

Als iemand een telefoon weet die aan deze of enkele van deze eisen voldoet hoor ik het graag :)

Oa. deze telefoon gevonden, maar dat is meer een bejaardentelefoon. (en dus ook duur) Ik vind voorla bejaardentelefoons wat dus weer niet de bedoelign is. Ik weet wel dat er normale telefoons zijn met trilfunctie, heb ze ooit wel eens gezien. Maar dat is al lang geleden en ik weet niet meer welke dat was.
Afbeeldingslocatie: http://www.aximax.nl/catalog/images/fysic/fx3900.gif

Bij voorbaat dank.

[ Voor 19% gewijzigd door jdm8 op 23-06-2008 21:55 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Staat hier misschien iets tussen, bij 'industrial dect phones'? http://www.call-systems.com/dect.php

leoaq.fm // Jeune Loop

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Werk zelf bij een DECT ontwikkelaar en we hebben nogal wat phones staan hier. Zal dadelijk eens kijken in de pauze. We gebruiken zelf voor kantoor de Siemens Gigaset SL1, maar die vind ik niet zo fijn en voldoet denk ik ook niet aan jou eisen.

Vette shit!

• jdm8

jdm8

Topicstarter
@R.E. Die gigaset had ik ook al gezien, veel mensen raden hem aan maar hij is idd een beetje te een beetje te luxe (kleuren display oa.). Bovendien lijken die knoppen me niet erg handig.

@leokennis, er staat inderdaad een mooi toestel bij, ik ben alleen een beetje bang voor de prijs maar ik zal er achteraan gaan.

Iedereen bedankt voor het meedenken :)

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Iemand nog een idee? De huidige telefoons geven nu namelijk bijna geen geluid meer (vast door ijzervijlsel in speakers) :'(

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:02
Wij op het werk gebruiken in de productie allemaal
Siemens Gigaset M2 Toestellen......
Zijn zeer robuust... maar ook prijzig... het is maar waar je voor kiest...

Gebruiken de medewerkers gehoorbescherming ? zo niet misschien een bt-headsetje....
Er zijn zelfs gehoorkappen met ingebouwde speakers/mic.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik schop deze toch richting ACC aangezien hij verder weinig met Telecomproviders te maken heeft :)

Verwijderd

De meeste basisstations ondersteunen makkelijk 6 of meer telefoons dus dat moet geen probleem zijn. Verder kun je met DECT repeaters neerzetten om het dekkingsgebied flink uit te breiden of om bijv een repeater neer te zetten in een ruimte met een minder goed bereik. Eigenlijk zet je zo je eigen cellphone-netwerk op maar dan dus op basis van DECT. Ik vind je eisen eigenlijk helemaal niet vergezocht en ik kan mij dan ook niet voorstellen dat er geen geschikte sets te vinden zijn. Succes!

• jdm8

jdm8

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:36:
Ik schop deze toch richting ACC aangezien hij verder weinig met Telecomproviders te maken heeft :)
Ik had geen idee waar ik het neer moest zetten, ik zag een paar andere topics over dect telefoons die hier in stonden, vandaar ;)

De oude telefoon heeft het ondertussen helemaal begeven. Nu hadden we nog een bejaardentelefoon liggen, een goedkope van de aldi. (ooit voor mijn oma bedoeld, maar die kreeg al een andere). Hij bevalt op zich wel goed, lekker grote knoppen. Helaas geen trilunctie, maar wel een lekker luide speaker, zolang er niet net iemand aan het flexen (slijpen met een slijptol dus :p) is, is het best te horen. Hij ziet er alleen niet zo stevig uit, dus na een paar keer uit de zak vallen op de verharde betonvloer zal hij wel stuk zijn. Ik zoek dus nog verder naar een andere tel.

De werknemers hebben soms gehoorbescherming op. Gehoorbeschermers met luidspreker zijn schrikbarend duur, en dan moet het ook nog contact kunnen maken met de telefoon. BT headsetje zal continu uit je oor vallen en ik wil wedden dat hij dan binnen een paar dagen stuk is.

Niet elke werknemer hoeft een telefoon. Zolang er maar iemand is die de telefoon aanneemt. (de secretaresse is er maar een paar dagen per week).

Ik denk dat ik voor een siemens gigaset ga uit de A serie, ik kan namelijk geen telefoons emt trilfunctie vinden. Eigelijk zijn alle betaalbare telefoons bestemd voor gebruik in huis, en daar heb je dat natuurlijk niet nodig. Nu kan ik natuurlijk een dure professionele telefoon kopen, maar als die op een stuk ijzer neergelegd wordt wat net gelast is oid. zal ook een super robuuste telefoon stuk gaan. Dan heb ik liever een goedkoop model. Dan neem ik een zo goedkoop mogelijk model. De AL140 bijvoorbeeld. Lekker simpel en ziet er niet al te slap uit. Weet iemand of de beltoon luid kan? Want dat zetten ze er niet bij :z

[ Voor 12% gewijzigd door jdm8 op 06-07-2008 11:37 ]

Pagina: 1