Toon posts:

[WiFi] Wireless internet hapert of krijgt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarschijnlijk is dit al de zoveelste vraag, maar ik heb er nooit echt een goed antwoord op gezien.

Zoals de topic titel al een beetje beschrijft heb ik wireless internet voor mijn laptop. Alleen heb ik heb probleem dat het om de haverklap uitvalt of ik krijg zelfs helemaal geen verbinding.

Zodra ik een gewoon UTP kabeltje inplug wil heel soms de WiFi nog wel eens aanslaan maar valt dan ook weer naar verloop uit. De tijd die daar tussen zit is random.

Nu kom ik op andere forums telkens uit op de router, maar moet het hier nu echt in zitten? Of kan het ook ergens anders aan liggen?
Ik geloof ook niet dat er updats zijn gedaan voor windows ( tot zover die er zijn)

De specs:
Laptop: Acer Sapphine 7720Z
Besturingssysteem: Windows Vista ( in dacht de Home versie)
Router: van Tele 2 (Type: DV-2020)
Ik heb het Tele2 Compleet pakket voor de mensen die dat willen weten.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 21:45 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:24
Probeer eens een ander kanaal in te stellen in je router.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer WZC (Windows Zero Config) voor je Wifi verbinding, update je drivers van je Wifi kaart, en test t eens met een Live CD van Linux...

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik eens proberen. Jullie horen later het resultaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:42:Alleen heb ik heb probleem dat het om de haverklap uitvalt of ik krijg zelfs helemaal geen verbinding.
Opvallend, bij mij staat een Wireless router die al bijna 5 jaar probleemloos werkt, maar vandaag valt telkens de verbinding weg. Het is vreemd, want in mijn instellingen is niets veranderd, wel zie ik dat er in de buurt een WiFi netwerk bijgekomen is, maar dat zit niet op hetzelfde kanaal.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Storing van het nieuwe netwerk? Router die bezig is op te raken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus ook, dat ben ik vergeten te vertellen. Het wireless internet heeft goed gewerkt tot dat Tele 2 overgegaan is van 10mb naar 20mb. Kan het hier ergens mee te maken hebben?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:14:
Dat heb ik dus ook, dat ben ik vergeten te vertellen. Het wireless internet heeft goed gewerkt tot dat Tele 2 overgegaan is van 10mb naar 20mb. Kan het hier ergens mee te maken hebben?
Dan zou ik de vraag bij Tele2 neerleggen. Misschien heb je een nieuwe router en/of nieuwe routerfirmware nodig.

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1