Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil een LCD TV gaan kopen van rond de 1000 euro, waarop ik mijn digitale foto's (10 MP canon DSLR camera) in hoge kwaliteit wil kunnen bekijken. Ik vraag me nu af welke van de volgende mogelijkheden het beste resultaat zou opleveren:

1. Laptop rechtstreeks op TV aansluiten? Mijn laptop (Dell) heeft alleen een s-video en VGA uitgang.

2. Een TV kopen met een ingebouwde cardreader? Deze zijn erg duur of hebben alleen een SD kaartlezer, terwijl mijn camera CF kaarten gebruikt.

3. Een losse kaartlezer met TV-uitgang aanschaffen? Kan alleen types vinden met component- of USB uitgang, wie heeft er ervaring met de hiermee bereikte foto-kwaliteit op TV?

Of heeft er iemand misschien nog andere ideeen/ervaringen (behalve een nieuwe laptop kopen dan..). Ik lees op de diverse fora veel over slechte fotokwaliteit op LCD-schermen, terwijl dit juist één van mijn balangrijkste redenen voor de aanschaf is.
Bij voorbaat dank voor de reacties,

Joost V.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook nog altijd een converter kopen van USB naar DVI, zodat je in elk geval digitaal beeld op je TV kunt toveren. In principe kom je met VGA een heel eind, als er een beetje een fatsoenlijke videochip op je notebook zit zal dit prima te doen zijn.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

Sick Nick

Drop the top!

USB uitgang op een cardreader is toch prima, genoeg tv's met een usb aansluiting. Die van mij heeft dat wel (42' philips) en daarmee kan je prima foto's bekijken. Overigens kan je tv alleen jpg weergeven dus als je foto's in raw maakt heb je nog geen beeld. Kies dan raw+jpg in je camera.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:17:
Ik lees op de diverse fora veel over slechte fotokwaliteit op LCD-schermen, terwijl dit juist één van mijn balangrijkste redenen voor de aanschaf is.
Let op het type LCD paneel. Dit is TN, S-IPS, (S-)PVA of *VA. Alleen de eerste valt sterk af te raden voor het weergeven van foto's. In de praktijk is elke LCD > 27" geen TN, maar het kan zijn dat er inmiddels weer nieuwe trends/ontwikkelingen zijn.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:57
Sick Nick schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:22:
USB uitgang op een cardreader is toch prima, genoeg tv's met een usb aansluiting. Die van mij heeft dat wel (42' philips) en daarmee kan je prima foto's bekijken. Overigens kan je tv alleen jpg weergeven dus als je foto's in raw maakt heb je nog geen beeld. Kies dan raw+jpg in je camera.
Dat was ook mijn eerste reactie. Samsung televisies hebben deze functie ook. Ik heb het laatst getest met een cheap ass cardreadertje en een compact flash kaartje erin. Werkte goed hoor. Ik denk dat het ook mooier beeld geeft dan de overige aangedragen oplossingen.