• vossie11
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 15:26
Hey,

Ik heb onlanks een XFX nForce 680i LT SLI Moederbord gekocht via marktplaats maar bij onvangst bleek hij niet te werken.
Op het moederbord zit een 8-pin cpu connector maar omdat mijn voeding die niet heeft heb ik hem met een 4-pin aangesloten.
Rechts boven in het moederbord gaan tijdens de boot een blauw, groen en oranje ledje branden en de fans gaan ook draaien alleen het beeld blijft zwart.

Ik heb 2 cpu’s geprobeert (E4500 en D805), ik heb 2 videokaarten geprobeert (X2600PRO en 7100GS) en 2 soorten geheugen (2GB G.E.I.L geheugen en 512 MB Nanya Elixer).

Heeft iemand toevallig een soort gelijk geval gehad of natuurlijk de oplossing ;)
Alvast bedankt :)

Vossie11

Verwijderd

Als je een mobo speaker aansluit laat het mobo dan ook piepjes horen?
En het maakt niet uit als je een 4/8 pins CPU power connector aansluit btw. ;)

• vossie11
Zover ik weet heeft dit bordje geen speaker aansluiting :'(

Verwijderd

vossie11 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:19:
Zover ik weet heeft dit bordje geen speaker aansluiting :'(
Weet je dat zeker, komt volgens mij bijna nooit voor dat die geen heeft.
Volgens mij moet de aansluiting ergens links onder zitten zo op de foto's van je mobo te zien. ;)
Heb je trouwens de 4 pins molex connector ook op het mobo aangesloten, bij de meeste mobo's is dit trouwens niet verplicht maar proberen kan altijd natuurlijk. ;)
Weet je trouwens zeker dat de voeding goed werkt?

• vossie11
Ik zal morgen even een speaker aansluiten :)
De voeding werkt volgens mij wel goed en de molex connector heb ik ook aangesloten.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:58
Zo'n geval had ik ook bij mijn MSI-P6N-SLI, ook al had dat ding een 650I chipset.

Ik probeerde een E4500/Pentium D 915/Celeron D 331. En dat werkten allemaal niet. Bleek dat er een nog een verouderde bios in zat, die alleen de E6xxx serie ondersteunde. Na een bios update werkte mijn E4500 wel. Weet je wat voor bios erop zit?

• vossie11
Nee, dat weet ik niet maar de vorige eigenaar zei dat hij er een D950 op had en dat dat prima werkte dus zou hij een E4500 of D805 ook wel moeten ondersteunen lijkt mij

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04

Nemesizz

Untouchable

Wel eerst een CMOS reset gedaan voordat je hem opstartte?

Anders staan de settings van de vorige eigenaar er wss nog in, en wil die niet starten met jouw hardware.

• vossie11
Ik heb cmos reset gedaan alleen krijg ik nog steeds geen beeld.

@-The_mask- ik heb geen speaker aansluiting kunnen vinden, er staat niks over in het manual en op het internet zeggen ze ook dat er geen inzit :(

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Op internet lees je veel dat veel bordjes kapot gaan doordat er een slechte bios in zou zitten. Ik heb "veel" gelezen over q6600's die niet over de 3GHz wilden (zelfs bij 3.001 GHz crashede hij al) Ook was bij verschillende mensen het bordje kapotgegaan nadat ze hun proc hadden overgeclocked (misschien hadden ze niet goed op de temps gelet?, je leest ook overal dat nVidia chipsets heethoofden zijn, ook op stock speed al :s)

Heeft hij je verzekering gegeven dat hij werkte/heb je hem werkend gezien?

Heb je niet een opgesplitste 8-pin connector? Ik dacht eerst ook dat ik alleen 4 pin had, maar er zaten nog 4 andere bij :d

Probeer eens verschillende sloten uit (videokaart/RAM), zo kaal mogelijk.

• vossie11
Ik heb vanmiddag het moederbord opnieuw geprobeert aan de praat te krijgen maar ik kom niets verder :(
Ik heb alle ram sloten geprobeert met ander soort geheugen en ik heb andere videokaart geprobeert in het 2e pci-e 16x slot maar dat had geen effect.

Zou het dan misschien toch aan de cpu support liggen? (de verkoper had er een D950 op zitten dan zou een D805 of E4500 toch ook wel moeten werken)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Veel mobo's hebben tegenwoordig een speakertje ingebouwd in het mobo zelf. Haal het geheugen er eens uit en kijk of hij dan piept ;)

Ik zou teruggaan naar de verkoper en zeggen dat hij je geld terug moet geven of dat hij hem maar aan de praat moet zien te krijgen. Jij verwachtte een werkend product, maar dit kreeg je niet. Volgens mij is hij dan verplicht om je geld terug te geven (cmiaw).

edit:
Zie ook de policy van Marktplaats:
Vraag
Wat zijn de regels voor het aanbieden van defecte en/of teruggehaalde objecten?

Antwoord
Het is niet toegestaan om op Marktplaats.nl door de fabrikant teruggehaalde objecten aan te bieden of te vragen. Indien een aangeboden object defect is, dient dit expliciet in de advertentie te worden vermeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Bitage op 25-06-2008 19:03 ]

• vossie11
@bitage Klopt, maar ik woon aardig ver van hem vandaan en het vervoer lukt ook niet :(

Verwijderd

Hey..
Geloof me.. je hoeft die persoon niet op te zoeken hoor.. :P

Heb pas XFX nForce 680i LT SLI mobo gekocht als set met 2 8600gts kaarten erbij..
Hele handel in elkaar gebouwd.... en ja hoor.. geen beeld ..
Je hoort um van alles doen maar krijg hoe dan ook gewoon geen beeld..

Denk dat het probleem is dat dit mobo geen eigen onboard videokaart heeft..
De bijgeleverde videokaart heeft geen geinstalleerde driver..
Een andere videokaart plaatsen heeft dan ook geen nut ...
Want de drivers kun je niet installeren want je hebt geen beeld..!? :?

Ik ben van plan om nu een nieuwe HDD erbij te kopen en die eerst in een andere pc te zetten en voorzien van juiste videokaart drivers...
Hou je op de hoogte of ut zal werken.. . . _/-\o_

Greetz Arnold

Verwijderd

Denk dat het probleem is dat dit mobo geen eigen onboard videokaart heeft..
De bijgeleverde videokaart heeft geen geinstalleerde driver..
Een andere videokaart plaatsen heeft dan ook geen nut ...
Want de drivers kun je niet installeren want je hebt geen beeld..!? :?
Wat is dit nu weer voor een onzin, omdat je geen drivers hebt geïnstalleerd krijg je geen beeld. 8)7
Sowieso heb je voor je bios geen driver nodig en die kunnen ook nog niet eens geladen worden.
Als er geen HD aanhangt met drivers heb je toch ook beeld.
Er daarnaast hoe wil je dan windows installeren als je niks ziet volgens jou theorie.
Windows laat gewoon een standaard driver daarmee krijg je prima 2D beeld, maar voor 3D toepassingen is die alleen niet geschikt. ;)

Edit: heb je je geregistreerd om dit te typen btw? :P Welkom op GoT dus. :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 19:14 ]

Verwijderd

Sorry hoor...
Ben al meer als een week aant kutten en kloten ..En als je al van alles geprobeerd hebt...
Ga ik toch aan dit soort dingen denken..
Je monitor sluit je aan op je videokaart...
En deze stuurt gewoon geen signaal uit naar de monitor...
Ga ik toch denken dat deze gewoon zijn driver mist..??
Dussss....verklaar het maar...!!?

edit:@the_mask : dat heb je heel goed gezien.. ben nog niet zo into het tweaken... , nog niet.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 19:29 ]

Pagina: 1