Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] aquarium als watercooling.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Ik wil al jaren beginnen met casemodden, maar een simpel lampje, of wat plexieglas, hoort niet bij me, het is alles of niets
en al een lange tijd wil ik watercooling in me computer.
dus heb ik een geniaal (voor mijn doen dan) idee bedacht.
waarbij ik een aquarium gebruik om mijn computer warmte kwijt te kunnen.
hier een plaatje voor wat ik in gedachten heb.

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/5598/nieuwepcne4.png

het watercooling systeem, is afgesloten van het water in het aquarium. voor de warmte wisseling gebruik ik een lange koperen pijp in het aquarium zoals ik heb proberen te tekenen, al ben ik er nog niet zeker van dat ik een koperen pijp ga gebruiken omdat dit zeer giftig is voor vissen.
en nog geen correcte oplossing voor heb gevonden.

Het pompje van de watercooling staat bovenaan, zodat tie dicht bij de voeding staat, en volgens de vorige eigennaar van mijn over te nemen watercooling, is het pompje sterk genoeg om alles rond te pompen vanaf boven, dus daar reken ik dan maar op.
verder koel ik alleen de processor, om mee te beginnen. aangezien het ook me eerste ervaring is met watercooling.

het aquarium:
deze glazenkooi moet ik nog aanschaffen, ik denk dat ik voor een minstens 80liter bak ga, zodat ik er vele mooie vissen in kwijt kan,
er komen 2 gaten in deze bak, 1 bovenaan naar het pompje, en 1 onderaan, eigenlijk zoek ik een aquarium met een plastic onderkant, aangezien dat beter te bewerken is dan glas, maar die zijn moeilijk te vinden hier in de dierenwinkels die aquariums verkopen.
dus dat wordt zeer waarschijnlijk glassnijden.
naast het aquarium maak ik een extra glazenbak, waar al mijn computer spullen in komen te staan.
als de pc uit is, zal een ander motertje de temperatuur voor de vissen op pijl houden.

het moederbord:
deze laat ik helemaal in de behuizing zitten, en ik verleng alle uitgangen die ik heb, gewoon naar de voorkant/zijkant van de computer, zodat ik niet heel moeilijk hoef te doen, dat ik het moederbord precies op die plaats moet vastzetten. en het als gebruiker heel fijn is dat alle uitganggen direct voorhanden zijn. en alle geintregeerde apparaten, zoals het scherm/toetsenbord/muis, geen snoeren buitenom hebben.

toetsenbord zal direct uit de case te halen zijn om te gebruiken, net als de muis, als je ze niet meer nodig hebt zet je ze weer terug in de kast.

ik wil hier dolgraag mee beginnen, maar heb het gevoel dat ik iets vergeten ben.
desalnietemin zal ik jullie op de hoogte houden, als ik zeer binnenkort daadwerkelijk begin, met vele foto's.

mvg sebastiaan

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De meeste waterdieren kunnen absoluut niet tegen abrubte wisseling in watertemeratuur. Het water zal opwarmen bij het aanzetten van de pc en afkoelen bij het uitzetten. (zelf ook al eens dit idee gehad ;)) Als de stroom uitvalt oid. zijn je vissen dood. :'(

Je kan zelf wel een aquarium malen van plexiglas (acryl) of lexaan, er zijn wel topics over te vinden over hoe en wat.

[ Voor 30% gewijzigd door jdm8 op 23-06-2008 21:06 ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:04
2 problemen die ik zo zie, wordt het water in het aquarium niet te warm waardoor vissen doodgaan? en zo nee, waar vissen niet tegenkunnen is tempratuur wisselingen, dus zal je je pc altijd aan moeten hebben.

ben benieuwd oft wat word :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jdm8 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:04:
De meeste waterdieren kunnen absoluut niet tegen abrubte wisseling in watertemeratuur. Het water zal opwarmen bij het aanzetten van de pc en afkoelen bij het uitzetten. (zelf ook al eens dit idee gehad ;)) Als de stroom uitvalt oid. zijn je vissen dood. :'(

Je kan zelf wel een aquarium malen van plexiglas (acryl) of lexaan, er zijn wel topics over te vinden over hoe en wat.
Het gaat hier wel om een 80 liter bak he. Mijn waterkoker doet er al 2 minuten over om 1 liter te koken, en daar jaag ik 1500W doorheen ;). Ik denk dat de temperatuurschommelingen best meevallen op zo'n hoeveelheid water.

Dus echt abrupt zal het niet gaan. Neemt niet weg dat het verstandig is te kijken of de visjes er tegen kunnen, maar het water zal niet in een paar minuten 10 graden warmer zijn.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Zul je zien dat je vissen sterven door de stress, omdat de watertemperatuur elke uur wisselt. Leuk idee, maar dit gaat niet werken tenzij je de temperatuur constant kan houden.

Als je ervaring wil opdoen, raad ik je niet aan om hiermee te beginnen. Al dat enthousiasme zou ik stoppen in een project dat te doen is voor een beginner, dus niet zoiets als dit. Begin eens gewoon met een BigWater-setje of stel zelf een setje samen.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

CM Policy
Casemods in Progress

het Lijkt erop dat je deze twee topics hierboven nog niet geheel hebt doorgelezen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.