Toon posts:

Sony Vaio VGN cpu probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn laptop is helaas gevallen een aantal weken geleden. De laptop startte niet meer op toen. Sony heeft toen het moederbord, geheugen, scherm & sata hd vervangen.

Toen ik mn laptop terug kreeg, probeerde ik Windows Vista erop te installeren. Nadat ik op een toets had gedrukt om op te starten vanaf de dvd, kreeg ik de vista laadscherm te zien, en liep ie vast. Ik heb daarna nog voor de zekerheid de hd nogmaals geformatteerd met FDisk, maar probleem bleef. Ik dacht ik probeer een life cd van ubuntu 8.04, maar ook die liep vast. Ik heb het geheugen getest, leverde geen fouten op. Voor de zekerheid n module bijgekocht om daarmee te checken, maar zelfde probleem.

Na vaak proberen liep de installatie ineens wel door uit het niets. Dus installatie afgemaakt, juiste drivers geinstalleerd, alles werkte. Maar nu als ik mn laptop opstart, loopt het vast tijdens het laadscherm van WIndows VIsta. Ook een life cd van Ubuntu loopt vast (of alle andere life cd's). Na meerdere keren start ie windows uiteindelijk wel op, maar na ongeveer +-10 a 30 min, loopt het systeem weer vast. Ik heb eens een BurnIn test gedraaid, toen ik wel in windows kon komen. Na ongeveer 15 min starte het systeem automatisch opnieuw op. In de veilige modus werkt alles wel, en is het systeem niet zo instabiel. Maar afentoe merk ik wel dat het systeem op bepaalde momenten blijft hangen.

Kan iemand mij helpen aub met het uitpluizen wat er aan de hand is, Ik denk zelf de CPU, maar ik weet het dus niet zeker. Sony geeft mij geen garantie meer, wat ook te begrijpen is, ze hebben al zoveel vervangen terwijl het val schade was.

Alvast bedankt (voor het lezen van mijn lange verhaal ;) )

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Misschien niet direct antwoord op je vraag maar:

Een paar weken geleden: Hoe lang exact?
Wanneer is de laptop terug gekomen van reparatie?

Viel het toen nog onder garantie?
Zo nee, heb je de factuur nog van de reparatie?

Had Sony zelf er een OS op gezet voor je?
Werkte dat wel goed?

Zo niet dan hebben ze de laptop zelf ook niet getest.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Laptop is ongeveer een maand geleden op de grond gevallen, ik stootte er tegen aan toen ik wakker werd :-(

ze wilden eigenlijk de laptop niet repareren, wat ook te begrijpen is, maar uiteindelijk hebben ze het toch gedaan onder de garantie, na veel telefoontjes

Sony had geen OS erop gezet, vandaar dat ik het zelf maar ging installeren.

Misschien dat ze het niet hebben getest, maar ik weet wel dat ze onderdelen hebben vervangen, want de laptop ging niet aan vantevoren, en toen ik het terug kreeg wel.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:36:
Laptop is ongeveer een maand geleden op de grond gevallen, ik stootte er tegen aan toen ik wakker werd :-(

ze wilden eigenlijk de laptop niet repareren, wat ook te begrijpen is, maar uiteindelijk hebben ze het toch gedaan onder de garantie, na veel telefoontjes

Sony had geen OS erop gezet, vandaar dat ik het zelf maar ging installeren.

Misschien dat ze het niet hebben getest, maar ik weet wel dat ze onderdelen hebben vervangen, want de laptop ging niet aan vantevoren, en toen ik het terug kreeg wel.
Er zal dan nog reparatie garantie op moeten zitten toch?
Maar bereid je voor, want ze zullen waarschijnlijk vragen waarom je dit nu pas meldt.
Zorg dat je een goede rede hebt, want het zal moeilijk worden om aan te geven dat je geen tijd had oid.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als ze hem onder garantie hebben gerepareerd dan valt dit toch ook onder garantie. Ik zou gewoon bellen en uitleggen dat het herstel ondeugdelijk is uitgevoerd en dat de problemen niet zijn verholpen.

Ik denk dat de oorzaak van je probleem eerder de harde schijf zal zijn dan de processor, maar dat is puur een gevoel. Ik heb namelijk soortgelijke klachten gehad bij een oudere Vaio. Alle tools om de hard-disk te testen gaven aan dat er niets aan de hand was, tot ik een tooltje gebruikte van de fabrikant die wel alarmbelletjes liet rinkelen. Succes ermee

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Bedankt voor de reactie jongens :-)

Ik heb in de laptop ook een andere hardeschijf geprobeerd, en daarmee bleef ie ook soortgelijke problemen geven.

Ik zal ze eens opbellen, en kijken wat ze zeggen
Pagina: 1