Toon posts:

PC start niet op met PCI usb2.0 kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCI USB 2.0 kaartje aangeschaft wat ik absoluut niet aan de gang krijg. Merk ICIDU, chipset: VIA VT6212. Het kaartje heeft PCI V2.1(volgens handleiding), het moederbord (asus A7s333, oud beestje) ondersteund dit en PCI V2.1 is tevens ge enabled in de bios. Ik heb de kaart in vier verschillende sloten gestopt en krijg 4 verschillende fouten :? . 1: beeld doet het niet(irq conflict?), 2: PC blijft bios herstarten, 3: PC wil niet aan (helemaal dood). 4: Krijg een foutmelding na het starten van de bios dat windows een of ander system bestand mist. Kaart eruit en alles werkt weer. Vervolgens heb ik de geluids- en netwerkkaart eruit gehaald, usb kaart weer erin en dan start hij door tot aan het bureablad en hangt vervolgens. Kaart effe in een andere pc testen is helaas wat lastig.

Naja ik snap er niks van, iemand ideeën?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien is die kaart wel stuk. Probeer hem toch eens in een andere pc te testen (iedere PC heeft een PCI slot, dus dat zou het probleem niet moeten zijn).

Of de kaart is gewoon incompatible met je mobo, in dat geval zou je eens een andere kaart met andere chip moeten proberen.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
of gewoon ff alles updaten. Bios, en mobo drivers.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
VIA USB kaarten heb ik ook hoop probz mee gehad, je kan er ook eens 1 met een NEC chippie proberen, als de rest niet werkt..

specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maratropa schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:09:
VIA USB kaarten heb ik ook hoop probz mee gehad, je kan er ook eens 1 met een NEC chippie proberen, als de rest niet werkt..
Juist, en ironisch genoeg is het nog het ergst in combinatie met een VIA chipset op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart ondertussen getest in een andere pc. Nu installeerd xp de kaart wel maar vervolgens werken de usb poorten niet. Ik heb een vaag vermoeden dat die kaart misschien stuk is. Het stikkertje van het zakje was namelijk al losgescheurd toen ik hem uit de doos haalde. Misschien al door iemand anders een keertje geruild(of natuurlijk ook compatibiliteits problemen). Ik heb overigens een Sis chipset op mijn eigen mobo, misschien dat dit ook niet helemaal lekker samen gaat. Ik ga denk ik even terug met dat ding.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart heb ik teruggebracht en ergens anders een kaartje van Sitecom gekocht. Zit dezelfde chip op maar werkt zonder problemen. Blijkbaar was die andere kaart dus toch kapot.

In ieder geval probleem weer opgelost.
Pagina: 1