Toon posts:

Tijdelijk PCI videokaart als noodoplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om een gloednieuwe pc tijdelijk uit te rusten met een oude PCI videokaart totdat de nieuwe PCI-e videokaart binnen is? Kan een modern moederbord nog wel overweg met zo'n oude videokaart en heeft Windows Vista daar drivers voor?

Helaas is er geen reserve PCI-e kaart beschikbaar. Vandaar deze noodoplossing. Hopelijk kan het. :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als er een PCI slot in zit, dan gaat het werken :) Drivers ten overvloede, ook voor Vista.

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2008 19:49 ]

Wauw, een sig!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Ik heb 2 maand met een TNT2 PCI gewerkt toen mijn 7900GT (PCI-e uiteraard) RMA was.

Drivers werkten niet echt (misschien niet goed gecleaned, TNT hoort wel te werken in XP/Vista).

Kortom: Ja het moet wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een oude kaart van Matrox. Ik waag de gok dan maar. Desnoods met standaard drivers. Als voorlopig Office maar even gebruikt kan worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:03:
Het gaat hier om een oude kaart van Matrox. Ik waag de gok dan maar. Desnoods met standaard drivers. Als voorlopig Office maar even gebruikt kan worden.
Is geen enkel probleem. Ik heb hier zelf ook nog een Matrox Millenium 2 liggen met 4MB die het nog gewoon doet in een mobo van 1 jaar oud.

Met zo'n kaartje zijn drivers waarschijnlijk ook niet eens nodig, XP herkent em sowieso en Vista denk ik ook wel.

Dingen zoals dit kan je trouwens gewoon proberen hoor. Het is echt niet zo dat je moederbord kapot gaat door een oude PCI kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2008 20:08 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

PCI videokaartjes zullen gewoon werken in een hedendaags PCI slot.
Als je even naar de specs had gezocht had je dat zelf vast ook wel gezien :P.

Verder zul je met de standaard VGA altijd wel wat kunnen, maar voor de meeste populaire kaartjes is wel een meegeleverde driver voor handen, ik denk zelfs in Vista.

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 23-06-2008 20:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.