Toon posts:

mp3's door het hele huis heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via je geluidskaart(en) en neem ik aan een apart soort verstekker een paar frequenties op je coaxbekabeling erbij te zetten? Aangezien dit wel met video-out en een videorecorder werkt(voor video beelden) vroeg ik me af of het ook via een soort versterker/tuner kon gaan.
En als het zou kunnen wat heb ik dan nodig?

Verwijderd

Sound card op videorecorder zetten ??Kun je mp3 via je stereo tv luisteren. Beetje knoeien met de frequentie en je hebt hem op de radio . ??????

Verwijderd

Topicstarter
mwa ik ben geen electronica held, ik programmeer liever:)

en ik wil drie of vier kanalen maken (ja zal ik er ook zoveel geluidskaartjes in moeten pluggen waarschijnlijk)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat moet je dan idd... Met winamp en "allow multiple instances" (ofzo) kan dat inderdaad. Gewoon lekkere low-budget kaartjes of goedkope 2e hands... Is meer dan genoeg. Hoe je dit op moet lossen? Hmm, enige systeem (want je wilt blijkbaar niet solderen :)) wat ik ken is dan van marmitek (verkrijgbaar bij mycom o.a.)... Is niet goedkoop, maar als je zelf niet wilt knutselen en iets kant-en-klaars wilt... Is dit volgens mij een oplossing.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

En een netwerkje in huis aanleggen van een paar oude pc's ? Op 1 pc 4 shoutcast servers op verschillende poorten en dan kunnen de andere pc's naar gewoon inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
met pc's kan het ook allemaal alleen dan moet ik a) kabels trekken b) er komen op allerlei plaatsen pc's te staan, en om nou een draadloos netwerkje met laptops te maken is een beetje te prijzig *D

Verwijderd

Ehmmm... je kan ook een flinke stereo erop aansluiten en knalhard zetten. ook MP3's door je hele huis heen :)

Verwijderd

PHILIPS eXpanium >:)

PS, die heeft een grotere reikweidte dan aleen je huis :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 20 februari 2001 00:57 schreef jans het volgende:
En een netwerkje in huis aanleggen van een paar oude pc's ? Op 1 pc 4 shoutcast servers op verschillende poorten en dan kunnen de andere pc's naar gewoon inloggen.
Shoutcast?? Kun je net zo goed alle mp3's in een gedeelde map zertten zodat elke client lekker zelf kan uitzoeken wat ie draaid.. En daarnaast .. als je zorgt dat die compjes in kleine kastjes komen valt het nauwelijks op dat er een extra component bij de sterio staat :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 12:21 schreef Janoz het volgende:

[..]

Shoutcast?? Kun je net zo goed alle mp3's in een gedeelde map zertten zodat elke client lekker zelf kan uitzoeken wat ie draaid..
Dan kun jij net zogoed in elke kamer gewoon speakers hangen.
Pagina: 1