• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:03
Hallo allemaal,

Ik zet hier maar mijn topic neer omdat ik geen betere groep kan vinden.
Ik wil voor de vakantie weer eens een nieuw stukje software aanschaffen voor mn films te bewerken.
Wat vinden jullie beter? Pinnacle of premiere?
HD bewerking enzo is niet nodig.

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025

JanvD

Portretfotograaf

ikzelf vind premiere een stuk beter, maar gebruik pinnacle ook heel veel. Pinnacle is natuurlijk wel een stuk goedkoper maar je krijgt er heel wat nutteloze troep bij als overgangen enzo. Helaas zijn er max 10 overgangen bruikbaar omdat de rest er kinderachtig uitzien. Premiere is de instap wat hoger en zul je meer zelf moeten oplossen, maar het resultaat kan daarentegen wel mooier zijn. Zeker omdat het heerlijk samenwerkt met Photoshop en andere CS producten.

www.janvandoornik.nl

• harydoo
Thanks, jaapjanwillem. Mijn nichtje gaat een nieuwe laptop kopen en daarbij kan je voor €50 premiere 4 aanschaffen. Niet duur dus...

Verwijderd

Ik begrijp dat je vakantiefilms wil gaan bewerken? Dan is Pinnacle misschien een betere aanschaf. Net als jaapjanwillem al zegt, je hebt Pinnacle waarschijnlijk sneller onder de knie dan Premiere. Ik heb ook met beide programma's gewerkt en mijn ervaring is dat je met Pinnacle wat makkelijker en sneller aan de slag kan. Zelf heb ik versie 11 van Pinnacle en die draait bij mij behoorlijk stabiel op een pc met Windows Vista.

Premiere biedt je wel weer meer mogelijkheden, maar als het om 'simpele' vakantiefilmpjes gaat heb je die waarschijnlijk niet nodig. Volgensmij moet je dus even voor jezelf bedenken in welke mate je die filmpjes wil gaan bewerken.

Wel een mooie aanbieding voor Premiere :)

(Btw, volgensmij hoort deze vraag in het LCD, Plasma, Projectie & Recording forum :))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 11:46 ]

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025

JanvD

Portretfotograaf

harydoo schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:15:
Thanks, jaapjanwillem. Mijn nichtje gaat een nieuwe laptop kopen en daarbij kan je voor €50 premiere 4 aanschaffen. Niet duur dus...
ik zou het zelf niet hebben laten liggen, maar besef wel dat de instap vrij hoog ligt. Het is allemaal net wat minder intuitief. Ook als je al Photoshop gewend bent, is het nog lastig uitpuzzelen. Pinnacle is allemaal net wat makkelijker en daar zijn allerhande tutorials te vinden op internet. Ook wel van Premiere, maar een stuk minder. Pinnacle is een stuk stabieler dan vroeger zoals Mekkeraar al aangaf, dus dat is geen issue meer.

Pinnacle: makkelijk tot een mooi resultaat te komen
Premiere: moeilijk(er), maar je kan tot een nog mooier resultaat komen

de vraag is dus echt wát je er mee wilt bewerken. Als het gewoon je allerdaagse filmpjes zijn die je leuk wilt bewerken voor later, dan ben ik geneigd om pinnacle aan te raden. Is het allemaal wat serieuzer en ben je op de lange termijn ook van plan opdrachten voor anderen te gaan doen, dan Premiere. Wil je je werk er van maken, ja, dan zou ik misschien zelfs wel Final Cut Pro aanraden, is alleen wel voor de Mac.

Het is dus sowieso niet echt een makkelijke vraag. Je zal het goed moeten overwegen en allerhande reviews en boeken over moeten lezen.

Dat laatste is misschien overdreven, maar het blijft een moeilijke vraag als ik niet in haar leven kan kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door JanvD op 24-06-2008 12:03 ]

www.janvandoornik.nl

• harydoo
Oke bedankt,

Ik heb zelf al wel wat ervaring met pinnacle 10. Maar die ben ik nu een beetje zat omdat de mogelijkheden niet zo heel groot zijn. Het is inderdaad wel heel makkelijk in gebruik.
Ik denk dat ik de uitdaging van Premiere aan gaat. Voor dat geld wil ik me wel verdiepen in een mooi resultaat...

thanks..
Pagina: 1