ik zou het zelf niet hebben laten liggen, maar besef wel dat de instap vrij hoog ligt. Het is allemaal net wat minder intuitief. Ook als je al Photoshop gewend bent, is het nog lastig uitpuzzelen. Pinnacle is allemaal net wat makkelijker en daar zijn allerhande tutorials te vinden op internet. Ook wel van Premiere, maar een stuk minder. Pinnacle is een stuk stabieler dan vroeger zoals Mekkeraar al aangaf, dus dat is geen issue meer.
Pinnacle: makkelijk tot een mooi resultaat te komen
Premiere: moeilijk(er), maar je kan tot een nog mooier resultaat komen
de vraag is dus echt wát je er mee wilt bewerken. Als het gewoon je allerdaagse filmpjes zijn die je leuk wilt bewerken voor later, dan ben ik geneigd om pinnacle aan te raden. Is het allemaal wat serieuzer en ben je op de lange termijn ook van plan opdrachten voor anderen te gaan doen, dan Premiere. Wil je je werk er van maken, ja, dan zou ik misschien zelfs wel Final Cut Pro aanraden, is alleen wel voor de Mac.
Het is dus sowieso niet echt een makkelijke vraag.
Je zal het goed moeten overwegen en allerhande reviews en boeken over moeten lezen.
Dat laatste is misschien overdreven, maar het blijft een moeilijke vraag als ik niet in haar leven kan kijken.
[
Voor 29% gewijzigd door
JanvD op 24-06-2008 12:03
]