Tomb Raider: Underworld verschijnt in november

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: Tomb Raider: Underworld verschijnt in november

Waarom gaat er in artikelen over Tomb Raider nooit enige aandacht uit naar het Nederlandse Nixxes, die een groot deel van de tech en tools verzorgt, en met name de 3d engine voor PC, Xbox 360 en PS3?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:13

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Lol.. bang dat je geen credit krijgt voor je werk? :P
Glad you do it though _O_

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Nou niet ik als persoon, maar het is wel zo dat als iets in het nieuws is waarbij Nederland betrokken is, dat ook expliciet genoemd wordt. En daarom irriteer ik me ook altijd mateloos aan het feit dat dat voor ons blijkbaar niet opgaat. Vrij weinig mensen weten dat er naast Killzone van Guerilla nóg een AAA titel ontwikkeld wordt in nederland. Ik vind dat iets om trots op te zijn (en heeft weinig te maken met het feit dat ik er toevallig ook werk ;)).

Ik heb Game Kings er ook eens over gemaild. Weet je wat hun antwoord was? "We wisten het niet, want dat stond niet in het persbericht" |:(. Van tweakers neem ik het niet kwalijk, games is immers niet hun core business (en daarom probeer ik ze erop te wijzen). Maar bij de redactie van een games blad of tv programma mag je verwachten dat ze op de hoogte zijn van wat er in NL gebeurt, imho :). Maar goed, dat is offtopic hier ;)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 23-06-2008 18:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:13

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

OMG "we wisten het niet omdat het niet in het pers bericht stond"? :D
Like, wtf.. _O-

Die gasten mogen wel wat meer research doen zeg.

Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat het iets is om trots op te zijn :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen reactie van de redactie dus verder? Jammer...

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 24-06-2008 12:54 ]

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ha .oisyn, dat is helaas een beetje het lot van een outsourcing studio als Nixxes... Uiteraard is het leuk om te weten dat jullie een bijdrage leveren aan Tomb Raider, maar Crystal Dynamics zal toch de meeste eer krijgen. Dat is echter niet de voornaamste reden dat Nixxes niet genoemd is. Het nieuwsbericht ging vooral over de verhaallijn van Underworld en niet zozeer over de technische kant van het spel. Tot slot is er een wat lastiger kant aan het verhaal. De betrokkenheid van Nixxes is door geen van de partijen bevestigd. Zowel op de sites van Tomb Raider, Crystal Dynamics als die Nixxes zelf, als in de door Gamekings aangehaalde persberichten is er van een bijdrage van Nixxes geen sprake.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toch denk ik dat .oisyn wel een puntje heeft. Veel mensen bij T.Net weten wel van de link tussen .oisyn/Tomb Raider/Nixxes. Het zou natuurlijk wel aardig geweest zijn daar iets over te melden. Misschien nog een leuk idee voor een vervolgartikel waar wel wat meer aandacht op de technische kant is gevestigd, met wat detailinformatie van Nixxes?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt mij uit chauvinistisch oogpunt ook leuk ja, gewoon om te weten. Ik wist het bijvoorbeeld niet (maar ik schrijf dan ook niet over games).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Paul Hulsebosch schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:55:
Het nieuwsbericht ging vooral over de verhaallijn van Underworld en niet zozeer over de technische kant van het spel.
Hoewel je hier sec gezien wel enigszins een punt hebt vind ik het toch een flauw argument, aangezien in andere artikelen ook niet wordt geschroomd om bepaalde dingen even tussen neus en lippen door te noemen, ookal passen ze niet echt in de grote lijnen van het artikel zelf (wat ik ook helemaal niet erg vind overigens) :).
De betrokkenheid van Nixxes is door geen van de partijen bevestigd. Zowel op de sites van Tomb Raider, Crystal Dynamics als die Nixxes zelf
Hmmm. In persberichten staat het meestal niet nee, maar voor Legend (en ik geloof ook Anniversary) waren we officieel toch codeveloper, en in het intro filmpje stond wel iets in de trand van "A Crystal Dynamics and Nixxes Software production" oid. Ik weet dat wij onzelf niet actief profileren in de media, en dat helpt dan idd niet.

Desalniettemin vind ik het een leuk weetje, en nu weten jullie het ;), dus ik hoop dat er in de voorbereiding van het volgende artikel over Tomb Raider: Underworld wellicht even een telefoontje of mailtje richting Nixxes gaat :) (verder niet via mij doen hoor, ik kan/mag er toch weinig over zeggen)

@P_de_B: een special oid lijkt mij ook wel leuk, maar daar is het in dit stadium denk ik nog te vroeg voor en dat moet dan sowieso via de appropriate channels zeg maar ;).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
*bump*
reviews: Review Tomb Raider: Underworld
Ik mis nog wat...

Hoewel het met dat dramatische cijfer misschien maar beter is :X

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2008 03:14 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:14:
Hoewel het met dat dramatische cijfer misschien maar beter is :X
Helemaal als er als minpunt staat:

"Technische oneffenheden"

:+

Maar het lijkt mij ook niet logisch om het erbij te zetten. Blijkbaar is de rol meer als onderaannemer, geen van de partijen profileert het actief in de media en alleen omdat een forumgebruiker er toevallig werkt zou t.net hierover iets moeten zeggen?

Lijkt me handiger als jij naar je baas stapt en tegen hem zegt dat het zo is, dan kan hij een eigen persbericht de deur uit doen en dan kan t.net daarover berichten. Is het cirkeltje weer rond en iedereen happy.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 03:19:
en alleen omdat een forumgebruiker er toevallig werkt zou t.net hierover iets moeten zeggen?
Nee, niet omdat een forumgebruiker er toevallig werkt. Omdat de 3d engine gewoon hier in Nederland wordt ontwikkeld. Ik bedoel, als een game de Unreal engine gebruikt dan wordt dat toch ook vaak genoemd? En natuurlijk, omdat een forumgebruiker er toevallig werkt opent die forumgebruiker er een topic over, en als ie er niet had gewerkt dan had ie dat waarschijnlijk niet gedaan. Maar doet dat verder iets af aan de nieuwswaarde dan? In het geheel niet imho.
Lijkt me handiger als jij naar je baas stapt en tegen hem zegt dat het zo is, dan kan hij een eigen persbericht de deur uit doen en dan kan t.net daarover berichten.
Dat is sowieso niet aan mijn baas, maar aan de marketing-afdeling van Eidos :). Bottom line is, het blijft (imho) een leuk weetje voor een klein land als de onze. En het is onzin dat je daarbij afhankelijk moet zijn van persberichten.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2008 03:26 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:14:
Waarom gaat er in artikelen over Tomb Raider nooit enige aandacht uit naar het Nederlandse Nixxes,
Niet om het af te zeiken, maar [1] zonder Wikipedia page ben je natuurlijk niets tegenwoordig (en zeker niet in computerscene) en [2] mag ik hopen dat www.nixxes.com niet de juiste homepage van Nixxes is. Het laatste nieuws op de nieuwspagina is meer een jaar oud en staan er in het Engels de nodige fouten...Als je meer naamsbekendheid onder derden wil zou ik er eerst maar eens voor zorgen dat je een fatsoenlijke up-to-date (wiki)page hebt waar je naar toe kunt verwijzen om jezelf behoorlijk te presenteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 14:14 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het gaat me er helemaal niet om dat wij bekend worden, het gaat erom dat er best bij gezegd mag worden dat de technologie deels in Nederland wordt ontwikkeld. Zie je de nuancering?

Verder:
(en zeker niet in computerscene)
Wat een geblaat, Nixxes heeft geen wikipedia of website pagina nodig om opdrachten binnen te halen. Profileren doen we ons wel binnen de gamedevelopment-scene, daar hoef jij je verder geen zorgen over te maken. Daarbuiten is het (voor ons) totaal oninteressant.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2008 14:39 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:37:
Het gaat me er helemaal niet om dat wij bekend worden, het gaat erom dat er best bij gezegd mag worden dat de technologie deels in Nederland wordt ontwikkeld. Zie je de nuancering?

Verder:

[...]

Wat een geblaat, Nixxes heeft geen wikipedia of website pagina nodig om opdrachten binnen te halen.
Dat zeg ik ook niet: maar als je genoemd wil worden in artikelen is het wel zo fatsoenlijk ook een accurate (wiki)page te hebben waar lezers dan meer info kunnen vinden.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

.oisyn schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:37:
Wat een geblaat, Nixxes heeft geen wikipedia of website pagina nodig om opdrachten binnen te halen. Profileren doen we ons wel binnen de gamedevelopment-scene, daar hoef jij je verder geen zorgen over te maken. Daarbuiten is het (voor ons) totaal oninteressant.
Ik vind het jammer dat het weer eens vergeten is om hier melding van te maken, maar als je zo naar buitenstaanders hapt, vraag ik me af of Nixxes wel bij aandacht gebaat is :)

Om plompverloren 'Nederlandse!!!111'-kreten in een stuk te plempen omdat het niet feitelijk onjuist is, maar terwijl we geen informatie hebben om dat af te kaderen en terwijl jullie bovendien zo weinig behoefte aan profilering lijken te hebben: dat vind ik tamelijk zinloos.

edit:
Vergelijk het anders met de Linux-kernel: die noemen we ook niet 'deels Nederlands' omdat Jotti Nelske wossname d'r code voor heeft geschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 23-12-2008 16:17 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ach laat ook maar, ik heb helemaal geen zin allemaal offtopic en irrelevante reacties te moeten gaan zitten verdedigen hier. Als jullie het verder niet interessant vinden dan is het niet anders.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2008 16:49 ]

Pagina: 1