IKEA Dioder, wel of geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Een kleine 3 weken geleden kocht ik de door velen als 'ambilight' gebruikte Dioder lamp van IKEA.
Heb er echter maar 1 dag avond van kunnen genieten want toen ik de volgende avond de lamp(jes) aan wilde doen gebeurde er niets. Het had die dag overigens geonweerd.
Afbeeldingslocatie: http://cichlids.akvariefisk.dk/storage/debat/2B17FB0B-C42E-FAA6-57F8AA44FE6A0975.jpg

Nu is het 3 weken later en ik heb eindelijk tijd zin om naar de IKEA te gaan,maar ik vroeg me af of ik het nog kan ruilen? Verpakking heb ik niet meer, en daarnaast is de garantie op lampen erg vaag bij de IKEA.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 23-06-2008 17:21 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Ikea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou er géén garantie op zitten volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 22:45
Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Logisch, maar ik heb geen zin om voor Jan met de korte achternaam naar de IKEA te fietsen....
Luilak. :)

Ik mag er toch vanuit gaan dat IKEA hier niet moeilijk over gaat doen.

[ Voor 69% gewijzigd door Hoyden op 23-06-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Logisch, maar ik heb geen zin om voor Jan met de korte achternaam naar de IKEA te fietsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Hoyden schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Luilak. :)

Ik mag er toch vanuit gaan dat IKEA hier niet moeilijk over gaat doen.
Heb belangrijkere dingen te doen dan die lamp ruilen :P Ach f*** it ook maar, moet ook maar es naar buiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 16:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Ey Teejay, probeer het es gewoon bij de IKEA, en leg het verhaal voor. :P Ik had wel meer verwacht van een ING Adviseur :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:21:
[...]

http://www.ikea.com/ms/nl..._us/contact_us_intro.html
Ik neem aan dat zij echt de enige zijn die er iets zinnigs over kunnen zeggen. Ik heb wel eens wat geruild bij Ikea na 3 weken en dat ging zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
MsG schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:25:
Ey Teejay, probeer het es gewoon bij de IKEA, en leg het verhaal voor. :P Ik had wel meer verwacht van een ING Adviseur :P
Mathijs jij werkt volgens mij niet eens dus ik verwacht dat je mijn presentatie komende donderdag gaat overtreffen. Zo. Koffie bij de IKEA zometeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 19:48
Toen ik mijn bureaulamp terugbracht met de melding dat het knopje soms stoorde (lamp viel soms even kort uit), werd deze zonder verdere vragen ingenomen en ik kreeg een bon voor een nieuwe.... Komt wel goed dus denk ik, vertel ze vooral niet van de onweer :)

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 23-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ja, zelf ook geen problemen mee gehad. Je kunt voor zover ik weet negentig dagen ruilen zonder enig probleem. Zelf ben ik wel eens met een glazen lampenkap teruggegaan die ik wéken daarvoor had gekocht en waar een barst in bleek te zitten. De doos werd niet eens opengemaakt, ik kreeg gewoon zonder gezeur een nieuwe.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:33

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

IKEA verkoopvoorwaarden

Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden (zie hieronder). Breng de ongebruikte artikelen terug in hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen teruggebracht worden. Matrassen, banken-, hoezen- en werkbladen op bestelling, artikelen uit de koopjehoek, tijdschriften, planten, gloei-, spaar-, halogeen- en TL-lampen en artikelen die per strekkende meter verkocht worden, kunnen helaas niet retour genomen worden.
bron:IKEA

De kans lijkt me klein, niet qua tijd die er overheen is gegaan, maar meer omdat je zowel de verpakking niet meer hebt + dat ze geen lampen terugnemen. Je zou natuurlijk kunnen bellen met de Ikea informatielijn: 0900-235 45 32 (10ct/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 19:48
De verpakking had ik ook niet meer.

En ik denk dat ze met lampen de gloeilamp/spaarlampjes/halogeenlampjes zelf bedoelen. Niet de '
behuizing'.

[ Voor 62% gewijzigd door JasperE op 23-06-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mijn ervaring is dat IKEA erg relaxed doet over het terugbrengen van spullen. Je zegt gewoon 'het is stuk' of 'het bleek toch niet goed te passen' of iets anders vaags en ze nemen het gewoon terug, of de verpakking nu aangebroken is of niet. Ik heb een keer een compleet keukenblad teruggebracht en daarvan zat de verpakking inmiddels bij het oud papier.

Het punt van gloei-, spaar- halogeen- en TL-lampen is denk ik dat die een redelijk eindige levensduur hebben en je ze al fors gebruikt kunt hebben (en er onvoorzichtig mee omgegaan kunt zijn). Dat geldt voor LED verlichting niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Confusion op 23-06-2008 17:33 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
SandaX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
[...]

bron:IKEA

De kans lijkt me klein, niet qua tijd die er overheen is gegaan, maar meer omdat je zowel de verpakking niet meer hebt + dat ze geen lampen terugnemen. Je zou natuurlijk kunnen bellen met de Ikea informatielijn: 0900-235 45 32 (10ct/m)
Precies, dat bedoel ik. Maarja, dit valt weer niet onder halogeen, TL of gloeilampen... erg vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb bij de IKEA klantenservice gewerkt (toevallig ook in Groningen, waar jij woont).

Ik zou die Dioder niet zien als een 'standaard gloeilamp'. Meer een electrisch artikel. Los daarvan is de garantie op lampen idd vreemd: als je thuiskomt met een DOA gloeilamp/spaarlamp is het jammer dan, want bij de uitgang hangt een tester. Dan valt niet meer te controleren of je het ding zelf hebt laten vallen, of dat dat in de winkel is gebeurd. Maar ik heb ook meegemaakt dat mensen die na drie maanden terugkwamen met kapotte spaarlampen ook geld terug (althans; tegoedpasje) terugkregen omdat drie maanden levensduur wel heel kort is voor een spaarlamp.
Het is een beetje krom; daarnaast is de interpretatie van de regels ook nog eens afhankelijk van degene aan de balie. Ik raad je aan op zaterdag te gaan; dan staan er bijna alleen maar studenten en die zijn niet moeilijk. Bij twijfel is het altijd ja, doordeweeks staan er wat meer solide fulltime mensen en huismoeders, die zijn wat lastiger. Maar ook die zullen je het voordeel van de twijfel geven denk ik.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Gewoon een domme blik trekken, naar de balie gaan en inleveren. "Ze doen het niet".
Persoonlijke ervaringen leren namelijk dat degene achter de balie het niet echt boeiend vind, en het wel aanneemt.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat stukje over ruilen/retourneren is helemaal niet van toepassing, omdat dit een defect product betreft. Dan heb je gewoon wettelijke garantie van 1 of 2 jaar. Hoe dit met verbruiksartikelen zoals gloeilampen (of batterijen bijv.) zit die veel sneller versleten kunnen zijn weet ik niet, maar de lamp van de TS is meer dan een simpel gloeilampje. Het is een compleet product waar neem ik aan gewoon garantie op zit. [edit] precies wat captain pervert zegt dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-06-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Captain Pervert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:48:
Ik heb bij de IKEA klantenservice gewerkt (toevallig ook in Groningen, waar jij woont).

Ik zou die Dioder niet zien als een 'standaard gloeilamp'. Meer een electrisch artikel. Los daarvan is de garantie op lampen idd vreemd: als je thuiskomt met een DOA gloeilamp/spaarlamp is het jammer dan, want bij de uitgang hangt een tester. Dan valt niet meer te controleren of je het ding zelf hebt laten vallen, of dat dat in de winkel is gebeurd. Maar ik heb ook meegemaakt dat mensen die na drie maanden terugkwamen met kapotte spaarlampen ook geld terug (althans; tegoedpasje) terugkregen omdat drie maanden levensduur wel heel kort is voor een spaarlamp.
Het is een beetje krom; daarnaast is de interpretatie van de regels ook nog eens afhankelijk van degene aan de balie. Ik raad je aan op zaterdag te gaan; dan staan er bijna alleen maar studenten en die zijn niet moeilijk. Bij twijfel is het altijd ja, doordeweeks staan er wat meer solide fulltime mensen en huismoeders, die zijn wat lastiger. Maar ook die zullen je het voordeel van de twijfel geven denk ik.
Aan dat antwoord heb ik tenminste nog iets :) Was al onderweg maar dacht ineens aan de bon en ja, vergeten :+ Ik ga eens even wat huisvrouwen om mn vinger binden bij de IKEA (toevallig nog milfs? :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Bakkert schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Aan dat antwoord heb ik tenminste nog iets :) Was al onderweg maar dacht ineens aan de bon en ja, vergeten :+ Ik ga eens even wat huisvrouwen om mn vinger binden bij de IKEA (toevallig nog milfs? :') )
offtopic:
Dus je bent onderweg, vergeet de bon, draait om, loopt naar binnen, gaat zitten GOT'en, ... _/-\o_ :+

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Palomar schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:50:
Dat stukje over ruilen/retourneren is helemaal niet van toepassing, omdat dit een defect product betreft. Dan heb je gewoon wettelijke garantie van 1 of 2 jaar. Hoe dit met verbruiksartikelen zoals gloeilampen (of batterijen bijv.) zit die veel sneller versleten kunnen zijn weet ik niet, maar de lamp van de TS is meer dan een simpel gloeilampje. Het is een compleet product waar neem ik aan gewoon garantie op zit. [edit] precies wat captain pervert zegt dus...
Van elk product (of het nou een verbruiksartikel is of niet) mag je een bepaalde levensduur of kwaliteit verwachten. Van de Dioder mag je verwachten dat die niet binnen zulke korte tijd stuk gaat, oftewel garantie en klaar is Kees.

Het hele ruilverhaal is inderdaad 'inruilen' dus als je spijt hebt van je aankoop, niet als er een defect opgetreden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
c0ne schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:01:
[...]

offtopic:
Dus je bent onderweg, vergeet de bon, draait om, loopt naar binnen, gaat zitten GOT'en, ... _/-\o_ :+
MBP was aan het slapen, opengeklapt en gelijk verder werken (oh ja, apple fanboy!)

Ik heb de Dioder ingeleverd, kreeg m'n geld terug en heb er een nieuw exemplaar voor gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 10:44
offtopic:
SG->SF
nare man schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Ja, zelf ook geen problemen mee gehad. Je kunt voor zover ik weet negentig dagen ruilen zonder enig probleem. Zelf ben ik wel eens met een glazen lampenkap teruggegaan die ik wéken daarvoor had gekocht en waar een barst in bleek te zitten. De doos werd niet eens opengemaakt, ik kreeg gewoon zonder gezeur een nieuwe.
Ikea doet in mijn ervaring ook erg makkelijk. Toppunt in mijn geval: de glazen kap van m'n Jokel (halogeenlamp) was eens spontaan gebarsten en heb een nieuwe meegekregen zonder de oude zelfs mee te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon gaan. Ikea doet niet moeilijk over heel veel dingen. Als jij maar zegt defect zeggen zij bonnentje en ga maar een nieuwe halen. Zo vaak gehad dat spullen het niet deden of rare kuren vertoonde dus gewoon teruggaan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 22:45
itsalex schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:59:
Gewoon gaan. Ikea doet niet moeilijk over heel veel dingen. Als jij maar zegt defect zeggen zij bonnentje en ga maar een nieuwe halen. Zo vaak gehad dat spullen het niet deden of rare kuren vertoonde dus gewoon teruggaan.
Ik denk dat hij zijn geld wel terugkrijgt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Heb m'n geld ook teruggekregen. Alleen het was net alsof er iemand was overleden bij de klantenservice... Alles wat hij (dus ook nog es geen milf) zei:

Hallo

(ik verhaal doen)

(stilte... man is bezig en kijkt wat chagrijnig om zich heen)
even later:
Mag je hier je handtekening zetten

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

(jarig!)
Ja hij dacht vast en zeker "Godver, weer zo'n nerd met een kapotte nep-ambilight... Wanneer komt er hier eens een lekkere MILF met twee kapotte voorlampen langs." :+

Sorry, bedenk me net dat dit geen HK is, was even de weg kwijt :P

[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-06-2008 20:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Rukapul schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:54:
offtopic:
SG->SF

[...]

Ikea doet in mijn ervaring ook erg makkelijk. Toppunt in mijn geval: de glazen kap van m'n Jokel (halogeenlamp) was eens spontaan gebarsten en heb een nieuwe meegekregen zonder de oude zelfs mee te brengen.
Klopt. Het is ook niet de zaak om moeilijk te doen over spullen van een paar tientjes. Als je maar iets van een bonnetje hebt geloven ze je al, doen ze totaal niet moeilijk over.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een hamer op de nog verpakte glazen panelen van zo'n schuifdeursysteem voor een kast gesmeten. Teruggegaan met de verpakking waar stukjes glas al uitvielen. Eerlijk opgebiecht dat ik de panelen zelf kapot gemaakt had en wou weten of ik alleen zo'n set platen los kon kopen. Krijg ik gewoon zonder problemen een nieuwe set van die panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Ik moet zeggen dat de klantenservice van Ikea toch echt stukken beter is dan soms wordt beschreven.

Situatie:
* Anoniem: 54235 was net op kamers gegaan, en ging zijn kamer inrichten.

Omdat ik zelf een kleine auto bezit (Nissan Micra), kun je je voorstellen dat daar geen Bed/Bureau/Boekenkast/Ladekast en allerhande servies in past. Aangezien Ikea een transport dienst aanbiedt, was dat de meest logische keus, en voor 59euro alles laten bezorgen is dan wel handiger.

Nadat alles was verzameld ingeleverd bij transport balie en afspraak gemaakt, echter tijdens het invoeren trad er een computerstoring op, waardoor mijn bestelling niet goed was doorgekomen, afijn met de transporteur alles nagekeken en ingeleverd...Bij het verlaten van de winkel werden we teruggeroepen om de lattenbodem mee te nemen? Iets wat mijn moeder en mij voor een raadsel liet staan maar omdat de jongen zei dat die mee moest, hebben we het gewoon meegenomen.

De dag erna kwam Ikea om de meubels te brengen, en tot mijn schrik zag ik dat de chauffeur een tweede lattenbodem bij zich had maar er geen matras bij zat. Nadat ik had aangegeven dat ik al een lattenbodem had, zei de chauffeur dat hij al een vermoeden had, want dat was bij hun een mysterie...waarom er geen lattenbodem bij zat, maar wel een matras :S....Netjes mijn bon erbij gepakt en laten zien dat ik deze toch wel degelijk had besteld...wat bleek, op de bon stond een verkeerd matras. (Wat wij hadden geruild voor een ander model). Daarbij kwam dat het matras was op de bon stond (de verkeerde) er later weer vanaf was gehaald...

Na veel telefoontjes van de chauffeur en van mij kreeg ik te horen dat ik met alle bonnen naar Ikea moest gaan om het daar op te lossen...dus "höp"in de auto en naar Ikea.

Aangekomen bij Ikea het hele verhaal uitgelegd aan de dienstdoende chef, wederom werd er veel gebeld en het bleek dat mijn matras wel bij de bestelling was, (pluspunt!) en dat deze nog bij de pakketdienst lag, omdat ze geen flauw idee hadden bij welke bestelling deze hoorde. Ik kon kiezen om een nieuwe te halen uit het vak (en eerst voorschieten en afwachten of ik geld terug kreeg), of naar de pakketdienst gaan om alles op te halen. Afijn, adres ingevoerd in navigatie en alles opgehaald...

Uiteindelijk is alles goed gekomen, diegene die het had ingevoerd herinnerde mij nog doordat de pc continue vastliep, en erkende een fout te hebben gemaakt. (Dat zei zijn baas tenminste), gelukkig had ik mijn matras terug, want ik realiseerde mij maar al te goed, dat men ook had kunnen zeggen dat ik de matras wel thuis had, en ik het kon uitzoeken.

Kortom, klantenservice van Ikea is meer dan goed. Doen er niet moeilijk over om te ruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 26-06-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01

SeatRider

Hips don't lie

Ook hier steek ik de loftrompet af. Een tweetal voorbeelden:

Ik had het wereldberoemde New York "schilderij" aangeschaft voor mijn nieuwe huis, die de eerste nacht door een fout van mij (schroefjes te dicht op de rand van de lat gemaakt) naar beneden donderde en scheurde. Zonder enig probleem kreeg ik een nieuwe.

Een stalen rekje voor douche benodigdheden was na 3 jaar wel heel erg verroest, dus op zaterdag naar Ikea en onder het mom van "dit is toch geen RVS?" zo mijn geld teruggekregen, zonder bon. Later bleek dat het niet eens verkocht werd als RVS O-)

Ik denk dat hier de wet van de grote getallen werkt. De afzet is dermate hoog dat de incidentele klant die met een vage of ongegronde klacht terugkomt gewoon netjes wordt geholpen. En het werkt, want we hebben het hier met z'n allen over de goede service en vrolijk stappen wij iedere zaterdagmiddag weer naar binnen om ons te vergrijpen aan LACK, PAX en BILLY.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

Excuse me for saying... maar toch vind ik het niet eerlijk (topic hierboven).
Je laat Ikea opdraaien voor fouten die jij gemaakt hebt: de kader donderde naar beneden door foutieve schroeven in te draaien, en je stang die niet roestvrij is.

Denken jullie nu echt dat zo'n dingen niet (op termijn) zullen doorgerekend worden in de prijzen? Elke eerlijke klant zal dan moeten opdraaien hiervoor.

Waar ik niet me omkan is het feit dat sommigen hier dus echt trots zijn dat ze een winkel of bedrijf erop kunnen leggen hebben. Woohoow.. wat zijn we stoer zeg, we hebben de winkel kunnen belazeren!

No offence naar niemand, maar dit moest me toch even van het hart.
Pagina: 1