Ik moet zeggen dat de klantenservice van Ikea toch echt stukken beter is dan soms wordt beschreven.
Situatie:
* Anoniem: 54235 was net op kamers gegaan, en ging zijn kamer inrichten.
Omdat ik zelf een kleine auto bezit (Nissan Micra), kun je je voorstellen dat daar geen Bed/Bureau/Boekenkast/Ladekast en allerhande servies in past. Aangezien Ikea een transport dienst aanbiedt, was dat de meest logische keus, en voor 59euro alles laten bezorgen is dan wel handiger.
Nadat alles was verzameld ingeleverd bij transport balie en afspraak gemaakt, echter tijdens het invoeren trad er een computerstoring op, waardoor mijn bestelling niet goed was doorgekomen, afijn met de transporteur alles nagekeken en ingeleverd...Bij het verlaten van de winkel werden we teruggeroepen om de lattenbodem mee te nemen? Iets wat mijn moeder en mij voor een raadsel liet staan maar omdat de jongen zei dat die mee moest, hebben we het gewoon meegenomen.
De dag erna kwam Ikea om de meubels te brengen, en tot mijn schrik zag ik dat de chauffeur een tweede lattenbodem bij zich had maar er geen matras bij zat. Nadat ik had aangegeven dat ik al een lattenbodem had, zei de chauffeur dat hij al een vermoeden had, want dat was bij hun een mysterie...waarom er geen lattenbodem bij zat, maar wel een matras

....Netjes mijn bon erbij gepakt en laten zien dat ik deze toch wel degelijk had besteld...wat bleek, op de bon stond een verkeerd matras. (Wat wij hadden geruild voor een ander model). Daarbij kwam dat het matras was op de bon stond (de verkeerde) er later weer vanaf was gehaald...
Na veel telefoontjes van de chauffeur en van mij kreeg ik te horen dat ik met alle bonnen naar Ikea moest gaan om het daar op te lossen...dus "höp"in de auto en naar Ikea.
Aangekomen bij Ikea het hele verhaal uitgelegd aan de dienstdoende chef, wederom werd er veel gebeld en het bleek dat mijn matras wel bij de bestelling was, (pluspunt!) en dat deze nog bij de pakketdienst lag, omdat ze geen flauw idee hadden bij welke bestelling deze hoorde. Ik kon kiezen om een nieuwe te halen uit het vak (en eerst voorschieten en afwachten of ik geld terug kreeg), of naar de pakketdienst gaan om alles op te halen. Afijn, adres ingevoerd in navigatie en alles opgehaald...
Uiteindelijk is alles goed gekomen, diegene die het had ingevoerd herinnerde mij nog doordat de pc continue vastliep, en erkende een fout te hebben gemaakt. (Dat zei zijn baas tenminste), gelukkig had ik mijn matras terug, want ik realiseerde mij maar al te goed, dat men ook had kunnen zeggen dat ik de matras wel thuis had, en ik het kon uitzoeken.
Kortom, klantenservice van Ikea is meer dan goed. Doen er niet moeilijk over om te ruilen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 54235 op 26-06-2008 09:30
]