Grote topics onoverzichtelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik wil hier even een (naar mijn inziens) probleem onder de aandacht brengen, namelijk dat van de zogenaamde grote topics. Deze zijn bijvoorbeeld heel sterk te vinden in Telecommunicatie.

Hier had ik bijvoorbeeld een vraag of iemand wist wanneer een bepaald toestel zou uitkomen en maakte ik hier een topic voor. Na eerst gezocht te hebben was er geen vergelijkbaar topic met mijn vraag/toestel dus ik meende dat dit gerechtvaardigd was.

Nadien is dat topic onmiddellijk gesloten omdat er een groot levertijden topic bestaat (dit ging over een releasedatum en die search leverde niets op). Nou is die sluiting natuurlijk terecht als een sub-forum dat allemaal in een groot topic wil plaatsen, maar voor de nieuweling in een sub-forum is dat vreemd (aangezien elk ander sub-forum van GoT juist van de topics afstapt, verwacht je niet dat een sub-forum alles wil bundelen).

Ik zou dan ook willen voorstellen, indien men op enkele plaatsen grote topics wilt behouden, een sticky te maken met de plaatsen waar enkele van die vragen in grote topics thuishoren en slechts enkel één onderwerp in zo'n topic te bahandelen. Releasedata en levertijden is iets verschillend en zou dan ook meteen twee verschillende grote topics rechtvaardigen. De twee in één topic zetten (zoals nu) is voor een nieuwkomer niet te behappen, aangezien de search niets terug geeft (en de hoeveelheid en lengte van grote topics _lang_ is!)

Dan rest nog het feit dat een groot topic weliswaar handig is voor de oudgedienden, die zo slechts een topic hoeven te doorlopen. Helaas voor iemand die echter een kleine vraag heeft, hij/zij zal enkele pagina's moeten doorspitten vanaf de vraag tot het antwoord in een Groot Topic. Dit lijkt mij een waardeloze "feature" van een groot topic, namelijk dat de doorzoekbaarheid waardeloos is.

Bij mij is dan ook al een tijdje de vraag gerezen hoe nuttig die Grote Topics eigenlijk nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even vast kortaf: waarom zoek je in ... naam op enkel 'releasedatum'?

Logisch zou je zoeken naar het toestel(type), waarvanuit je makkelijk topics kan vinden waarin mogelijk wordt gesproken over de data.

Dus kom ik op: Het Windows Mobile levertijden topic

Klaar toch? :)

(mod geeft jou een link, klik die link en gebruik de quicksearch rechtsbovenin om te zoeken binnen het topic. Dan filter hij netjes alle posts die jou keywords hebben.)
De search op dit forum is bizar krachtig, mits je hem goed verteld wat je wil zoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2008 17:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb het uiteindelijk in dat topic ook gevonden, daar niet van. Ik vind gewoon de grote topics (die wat mij betreft al naar de titel gigantische topics toemogen) ondingen met betrekking tot gebruikersvriendelijkheid.

In webdesign heb ik geleerd dat je altijd spaarzaam moet omgaan met het plaatsen van informatie op een pagina en het eventueel opdelen in subpagina's. Dit voorkomt dat de bezoeker gebombardeerd wordt met informatie. De Gigantische Topics doen juist het omgekeerde; dat vond ik vreemd en wilde ik even onder de aandacht brengen.

En gezien de search ben ik niet de enige die zich eraan ergert. En gezien de notice van JHS is het gewoon vreemd dat Telecommunicatie de andere kant op holt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Er wordt intern op het moment al gesproken over de verschillen in het toepassen van Invulling en behandeling Grote Topics aangepast, en over mogelijke oplossingen :) . Een deel van de gesuggereerde oplossingen kosten echter wel enige tijd..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogierslag schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:14:
Ik wil hier even een (naar mijn inziens) probleem onder de aandacht brengen, namelijk dat van de zogenaamde grote topics. Deze zijn bijvoorbeeld heel sterk te vinden in Telecommunicatie.
Spuit 11 :D Hier wordt al tijden over gesproken. Kijk in de search _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:19:
[...]

Spuit 11 :D Hier wordt al tijden over gesproken. Kijk in de search _/-\o_
Wie is hier nou de spuit 11? Twee mensen hebben dat al gezegd voordat jij deze post maakte. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1