Toon posts:

[XP] kan setup niet afmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om voor iemand een oude pc ( MB asus P2B ) wat nieuw leven in te blazen

Met een bootable pci ide controllertje ( ITE8212 ) en ide---> sata converter hangt er nu een 500 gieg aan zodat ze op termijn keuze hebben met een vers MB.

Het probleem:
Ik kan de schijven tijdens setup zien, indelen, formateren en setup kopieert alles naar c:
Als ik daarna opstart zie ik na 5 minuten de rij iiiiiiiiiiiiiiiiii verschijnen en een kwartier later ben ik bij i nummer 15 ofzo.
Als ik setup weer opstart en R toets voor reparatie dan gaat dat zonder probleem ...
fixboot geen effect
fixmbr geen effect
bootcfg / rebuild geen effect.

Als ik via een andere windows schijf kijk staat alles op de nieuwe schijf

Sla ik de R over en laat setup zoeken naar vorige versies van windows dan blijken die er niet te zijn terwijl met de R optie ik er zo in kom.....

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie
( gelieve niet te gaan zeuren over de config tenzij inhoudelijk )

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Is de harddisk in orde? Zijn diverse tooltjes voor te vinden die tests doen. Even in andere pc bekijken of hij benaderbaar is is niet voldoende.
Al geprobeerd een verse driver te slipstreamen in de setup cd?

[ Voor 32% gewijzigd door gertvdijk op 23-06-2008 16:56 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Ja de schijf is nieuw ... en ook getest met diverse tools via hiren
bios van het ide kaartje is de laatste nieuwe en de drivers ook...
nog geen slipstream gemaakt nee ... auw auw ...

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:32

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is dus een SATA schijf aan een controller?
Het zou natuurlijk prima moeten werken, maar zit er geen probleem in die link? Kun je niet die installatie eerst van een IDE schijf doen?

Overigens lijkt het me dat je er sowieso goed aan doet om die nieuwe schijf opnieuw te formatteren en dan weer een nieuwe install doen. Dat is waarschijnlijk minder werk dan proberen die "geslaagde" installatie terug te toveren.