goedkope DID forward naar SIP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Zijn er goedkope DID forwards naar SIP (voipbuster) accounts?

Budgetphone doet daar dus niet aan

enige andere die ik ken is DIDww.com maar daar betaal je 5 euro per maand voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Om bij een aanbieder als Voipbuster een gesprek af te leveren kost het hun geld. Ze kunnen dat niet op IP aanbieden bij Voipbuster vermoed ik dus moet gewoon via een normaal PSTN netwerk.

Die kosten vragen ze natuurlijk geld voor, logisch :)

Vermoed ook niet dat je een aanbieder kan vinden die voor jou gratis of tegen een lager bedrag gesprekken gaat aannemen en doorzetten naar een nummer wat voor hun geld kost. Dat het een VoIP aanbieder is naar jou toe (tussen jou en hun VoIP) zegt niet dat gesprekken ook op IP (VoIP) bij hun aangeboden kunnen worden.

Als ik de laatste optie bekijk wat bij hun wel 'FREE' is zou je zelf je eigen IP-PBX moeten opzetten thuis en gesprekken daar laten afleveren :)

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 23-06-2008 17:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
bjck schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:13:
Om bij een aanbieder als Voipbuster een gesprek af te leveren kost het hun geld. Ze kunnen dat niet op IP aanbieden bij Voipbuster vermoed ik dus moet gewoon via een normaal PSTN netwerk.

Die kosten vragen ze natuurlijk geld voor, logisch :)

Vermoed ook niet dat je een aanbieder kan vinden die voor jou gratis of tegen een lager bedrag gesprekken gaat aannemen en doorzetten naar een nummer wat voor hun geld kost. Dat het een VoIP aanbieder is naar jou toe (tussen jou en hun VoIP) zegt niet dat gesprekken ook op IP (VoIP) bij hun aangeboden kunnen worden.

Als ik de laatste optie bekijk wat bij hun wel 'FREE' is zou je zelf je eigen IP-PBX moeten opzetten thuis en gesprekken daar laten afleveren :)
Dank voor je reply.
Om eerlijk te zijn, snap ik het nog niet echt helemaal met al die termen en services eigenlijk.
maar weet wel dat ik een lokale nummer wil in NL dat gewoon forward naar een sip account.
Heb al rondgekeken naar nl'se providers maar vind weinig die bijv. ook in amersfoort een nummer hebben.

weten jullie nog enkele providers?
(behalve dan weer via budgetphone te doen, want die zeggen geen forwards naar sip te doen en ik wil ook geen prepaid halen en dat gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
ZOMERZON schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:41:
[...]
Dank voor je reply.
Om eerlijk te zijn, snap ik het nog niet echt helemaal met al die termen en services eigenlijk.
maar weet wel dat ik een lokale nummer wil in NL dat gewoon forward naar een sip account.
(behalve dan weer via budgetphone te doen, want die zeggen geen forwards naar sip te doen en ik wil ook geen prepaid halen en dat gebruiken)
Ten eerste is het moeilijk direkt een forward te doen naar een VOIPbuster/Betamax account. Het zijn geen open SIP accounts. Je kunt dit beter indirekt oplossen via Voxalot (je Voipbuster daar registreren en Budgetphone ernaar laten forwarden).
Ten tweede kun je een Budgetphone VOIP account (prepaid, €10 per jaar) prima laten forwarden naar ieder ander SIP account. Dit is de standaard oplossing die door veel prijsbewuste Tweakers met een goedkoop VOIP modem wordt gebruikt: VOIP-in nummer van Budgetphone, forwarden naar Voxalot, en uitbellen (via Voxalot) op Voipcheap of Voipbuster. Bovendien is de kwaliteit en bedrijfszekerheid van deze oplossing beter dan veel "all-in-one" providers (zoals Telfort, Ziggo, e.d.).

[ Voor 48% gewijzigd door Wortelstok op 24-06-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Dank voor je antwoord

Nog even voor de duidelijkheid dan

1. Bij budgetphone haal ik een voip nr.
(http://www.budgetphone.nl...p?cPath=28&products_id=62)

2. ik registreer een voipbuster account (heb er al 1)
3. Ik registreer voor een voxalot lite account
4. binnen voxalot koppel ik de budgetphone nr met mijn voipbuster account

klopt dit zo'n beetje?
Heb ik met bovenstaande stappen dan nog een voipmodem nodig of is dat niet meer nodig?

kosten:
Budgetphone is dus eenmalig E 10,-
Voxalot lite kost 15 usd per jaar.

als iemand mijn budgetphone belt dan moet ik de forward betalen dat naar voxalot gaat?

moet ik bij voxalot zelf dan wat betalen ?

Nogmaals dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
ZOMERZON schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:52:
Dank voor je antwoord
Nog even voor de duidelijkheid dan

1. Bij budgetphone haal ik een voip nr.
(http://www.budgetphone.nl...p?cPath=28&products_id=62)

2. ik registreer een voipbuster account (heb er al 1)
3. Ik registreer voor een voxalot lite account
4. binnen voxalot koppel ik de budgetphone nr met mijn voipbuster account

klopt dit zo'n beetje?
Heb ik met bovenstaande stappen dan nog een voipmodem nodig of is dat niet meer nodig?

kosten:
Budgetphone is dus eenmalig E 10,-
Voxalot lite kost 15 usd per jaar.

als iemand mijn budgetphone belt dan moet ik de forward betalen dat naar voxalot gaat?

moet ik bij voxalot zelf dan wat betalen ?

Nogmaals dank voor jullie hulp!
1. Klopt
2. Klopt, maar met een voipcheap account bel je veel goedkoper naar mobiel.
3. Je hoeft geen Voxlite maar Voxbasic is genoeg (gratis)
4. Je stuurt een mailtje naar Budgetphone om je nummer te laten forwarden naar 123456@eu.voxalot.com. Je registreert alleen je Voipbuster nummer in je Voxalot account.

Forwarden van Budgetphone is gratis (sip naar sip). Bij Voxalot betaal je ook niets :)
Kosten: budgetphone kost € 10 per jaar. Voipbuster (voipcheap) kost wat geld om uit te bellen en Freedays te kopen.
Je moet natuurlijk wel een Voipmodem of ATA hebben, dat je registreert op eu.voxalot.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Stewie!

Keen must die!

Ik raad www.12connect.com aan :)
Gewoon 1 provider, rond de 15-25 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
DaMorpheus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:03:
Ik raad www.12connect.com aan :)
Gewoon 1 provider, rond de 15-25 euro per jaar.
Mmm. Is wel flink duurder: 30 euro voor een nummer (budgetphone 10); 37 euro voor porteren (budgetphone 10). Uitbellen vast 2 ct/minuut (Voipcheap/voipbuster 0 ct); mobiel 17 ct (Voipcheap 12 ct).
Bovendien weet ik van Budgetphone/Voipbuster dat ze goed kwaliteit bieden (goede reviews op forums, inmiddels zelf ook gebruiker).
Het is natuurlijk wel makkelijker om 1 provider te hebben, maar ja waar ben je Tweaker voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Wortelstok schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:02:
[...]

1. Klopt
2. Klopt, maar met een voipcheap account bel je veel goedkoper naar mobiel.
3. Je hoeft geen Voxlite maar Voxbasic is genoeg (gratis)
4. Je stuurt een mailtje naar Budgetphone om je nummer te laten forwarden naar 123456@eu.voxalot.com. Je registreert alleen je Voipbuster nummer in je Voxalot account.

Forwarden van Budgetphone is gratis (sip naar sip). Bij Voxalot betaal je ook niets :)
Kosten: budgetphone kost € 10 per jaar. Voipbuster (voipcheap) kost wat geld om uit te bellen en Freedays te kopen.
Je moet natuurlijk wel een Voipmodem of ATA hebben, dat je registreert op eu.voxalot.com.
ik forward een Budgetphone nummer dus naar 123456@eu.voxalot.com en deze is gelinkt aan een een voipbuster account

Dus als ik op me computer gewoon de software van voipbuster heb draaien dan zou daar gewoon het telefoontje binnen moeten komen?

Kan ik dan in plaats van een ATA, ook een voip telefoon kunnen halen (siemens s450 IP oid) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ZOMERZON schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:41:
[...]

Dank voor je reply.
Heb al rondgekeken naar nl'se providers maar vind weinig die bijv. ook in amersfoort een nummer hebben.
De forward naar je 'SIP account' is een forward naar een normaal Nederlands nummer. Dus is geen forward op VoIP, maar een normaal gesprek wat bij die SIP/VoIP provider binnenkomt via hun koppeling met een PSTN netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
ZOMERZON schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:18:
[...]

ik forward een Budgetphone nummer dus naar 123456@eu.voxalot.com en deze is gelinkt aan een een voipbuster account

Dus als ik op me computer gewoon de software van voipbuster heb draaien dan zou daar gewoon het telefoontje binnen moeten komen?
Nee, want de voipbuster client registreert die telefoontjes niet. Je kunt wel een andere softphone gebruiken op je PC (bijvoorbeeld XLite en die registreren op eu.voxalot.com . Of (als je nog niet geforward hebt) kun je ook beide accounts in X-lite registreren.
Kan ik dan in plaats van een ATA, ook een voip telefoon kunnen halen (siemens s450 IP oid) ?
Ja hoor. Je moet soms wel iets in je router instellen (portforwarding van poort 5060 e.d.). Let dan ook op de zgn. QOS (quality of service) dwz gesprekskwaliteit bij gelijktijdig up/downloaden en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 00:34
even voor mijn begrip: dat forwarden van budgetphone naar voxalot heeft toch alleen zin als je een ata hebt met beperkte mogelijkheden? Ik heb een fritzbox (5050) die meerdere/verschillende accounts ondersteunt voor inkomende en uitgaande telefoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
maxtrash schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:39:
even voor mijn begrip: dat forwarden van budgetphone naar voxalot heeft toch alleen zin als je een ata hebt met beperkte mogelijkheden? Ik heb een fritzbox (5050) die meerdere/verschillende accounts ondersteunt voor inkomende en uitgaande telefoontjes?
Nee dan hoeft het dus niet. Op een Fritzbox kun je tegelijkertijd Budgetphone en Voipcheap/Voipbuster (en nog acht andere) registreren en eenvoudige dialingrules formuleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 00:34
Wortelstok schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:46:
[...]

Nee dan hoeft het dus niet. Op een Fritzbox kun je tegelijkertijd Budgetphone en Voipcheap/Voipbuster (en nog acht andere) registreren en eenvoudige dialingrules formuleren..
heb ik het toch goed begrepen. Toch wil ik nu wel een voxalot accountje inrichten want ik gebruik 2 msn's: msn1 moet altijd uitbellen via voipcheap, msn2 zou bij vaste nummers moeten uitbellen met een voipcheap account en 06-nummers via budgetphone. Als je in de fritzbox een dialrule instelt voor bijv. 06-nummers worden de telefoontjes van al je msn's doorgestuurd naar wat je instelt. Wil ik dus niet.
Pagina: 1