Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Zekers maakt de volgorde van de draadjes uit 
Lees dit er maar eens op na:
http://users.bart.nl/~martin/howto/
Lees dit er maar eens op na:
http://users.bart.nl/~martin/howto/
Verwijderd
Als je maar zorgt dat ze aan beide kanten gelijk zijn, maakt dit helemaal niks uit.Op dinsdag 20 februari 2001 00:09 schreef YT-Croc het volgende:
TUURLIJK maakt dat uit|:(|:(|:(
Wel moeten de goede paartjes langs elkaar in het stekkertje zitten

bij mij is het eerst
oranje - oranje/wit
groen - groen/wit
bruin - bruin/wit
blauw - blauw/wit
waarom maakt het eigenlijk uit?? de ontvangst etc. gaat dan toch alleen door een andere kleur. toch?
Hoe je de adertjes in het stekkertje stopt maakt niet uit. Als je het maar wel aan beide kanten van de kabel hetzelfde doet!
Btw, als je geen hub gebruikt moet je een cross-kabel maken. Voor uitleg zie de link een paar reply's hierboven.
Btw, als je geen hub gebruikt moet je een cross-kabel maken. Voor uitleg zie de link een paar reply's hierboven.
Zucht. 1e aan beide kanten voor patchkabel. 2e aan de andere kant (1e aan eerste kant) voor een crosscable. Zorgen dat ze goed contact maken in de kop.
oranje-wit, oranje, groenwit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin.
groen-wit, groen, oranje-wit, blauw, blauw-wit, oranje, bruin-wit, bruin.
oranje-wit, oranje, groenwit, blauw, blauw-wit, groen, bruin-wit, bruin.
groen-wit, groen, oranje-wit, blauw, blauw-wit, oranje, bruin-wit, bruin.
You can't have everything. Where would you put it?
ik had ook eerst een goed zelfgemaakte werkende crosskabel maar ik d8 opeens goh ik heb zo'n mooie 10/100 Mbit hub waarom knip ik er niet weer een gewone UTP kabel van. nou wat denk je de kabel lukt niet en laterz denk je gvd ik had hem in de uplink van mijn hub kunneh stouwen. gevolg kan dus weer opnieuw een kabel knippen en dat was deze. morge knip ik maar weer lekkerz cross die is makkelijker en is me vaker gelukt 
btw ik heb ooit toen met onze tekker (nietmachine op druk) enn nietje dwars door de kabel gejaagt en wat denk je de kabel deed het nog
.
ik denk dat jullie wel raden waarom ik een utp kabel aan het maken ben :):).
btw ik heb ooit toen met onze tekker (nietmachine op druk) enn nietje dwars door de kabel gejaagt en wat denk je de kabel deed het nog
ik denk dat jullie wel raden waarom ik een utp kabel aan het maken ben :):).
FoutOp dinsdag 20 februari 2001 00:20 schreef jeepey het volgende:
Hoe je de adertjes in het stekkertje stopt maakt niet uit. Als je het maar wel aan beide kanten van de kabel hetzelfde doet!
Fout
Fout
Het heet niet voor niets UTP, de TP staat voor Twisted Pair, ofwel de kabeltjes moeten per paar met elkaar verdraaid zijn (zelfs met een voorgeschreven aantal slagen per meter). Een paar bestaat steeds uit signaal en aarde voor dat signaal, en door ze te verdraaien onderdruk je veel storingen van buitenaf. Terwijl in absolute zin de kleuren niet uitmaken, moet je zorgen dat een combinatie volle kleur met kleur+wit altijd op bij elkaar horende pinnetjes staat, dus 1&2, 3&6, 4&5, 7&8.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Helemaal met 'mvdejong' eens. De afbeelding van 'ReseTTim' laat dat duidelijk zien, hoewel groen en groen-wit daarvan afwijken.
Het spoort met een schema dat ik onlangs van een electro technische groothandel kreeg toen ik daar utp (cat 5) ging halen. Is echt voordelig; fl. 1,00 per meter incluis btw.
Het spoort met een schema dat ik onlangs van een electro technische groothandel kreeg toen ik daar utp (cat 5) ging halen. Is echt voordelig; fl. 1,00 per meter incluis btw.
The desire to know is natural to all good people!
Verwijderd
Precies! ik moest laatst voor mun werk ook "ff" een UTP kabeltje knippen.... god wat een drama werd dat! de kleuren maken <b>WEL DEGELIJK<b> uit hoe je ze legt.
er zal denk ik wel een verschillende weerstand op zitten ofzo... want ik had (per ongeluk) groen en blauw omgedraaid (maar wel zo dat aan allebei de kanten de kleuren wel overeen kwamen) maar die kabel werkte absoluut niet.
en toen draaide ik dus die groene en die blauwe om, en tjakka! hij werkte....
ik weet dat het heel apart is, maar die kleuren zitten er echt niet voor niets!
er zal denk ik wel een verschillende weerstand op zitten ofzo... want ik had (per ongeluk) groen en blauw omgedraaid (maar wel zo dat aan allebei de kanten de kleuren wel overeen kwamen) maar die kabel werkte absoluut niet.
Verwijderd
Op dinsdag 20 februari 2001 10:10 schreef Angry het volgende:
Precies! ik moest laatst voor mun werk ook "ff" een UTP kabeltje knippen.... god wat een drama werd dat! de kleuren maken WEL DEGELIJK uit hoe je ze legt.
er zal denk ik wel een verschillende weerstand op zitten ofzo... want ik had (per ongeluk) groen en blauw omgedraaid (maar wel zo dat aan allebei de kanten de kleuren wel overeen kwamen) maar die kabel werkte absoluut niet.en toen draaide ik dus die groene en die blauwe om, en tjakka! hij werkte....
Verwijderd
blauw en blauw wit worden alleen voor telefoon gebruikt.
dus hebben in een netwerk geen funktie
dus hebben in een netwerk geen funktie
Verwijderd
Op dinsdag 20 februari 2001 10:10 schreef Angry het volgende:
Precies! ik moest laatst voor mun werk ook "ff" een UTP kabeltje knippen.... god wat een drama werd dat! de kleuren maken WEL DEGELIJK uit hoe je ze legt.
er zal denk ik wel een verschillende weerstand op zitten ofzo... want ik had (per ongeluk) groen en blauw omgedraaid (maar wel zo dat aan allebei de kanten de kleuren wel overeen kwamen) maar die kabel werkte absoluut niet.en toen draaide ik dus die groene en die blauwe om, en tjakka! hij werkte....
gelul.Op dinsdag 20 februari 2001 10:10 schreef Angry het volgende:
Precies! ik moest laatst voor mun werk ook "ff" een UTP kabeltje knippen.... god wat een drama werd dat! de kleuren maken <b>WEL DEGELIJK<b> uit hoe je ze legt.
dan heb je de kabels gewoon niet goed geknipt.
trust me.
probeer het nog maar eens. als de volgorde van de draadjes maar aan beide kanten gelijk zijn dan is het goed.
er worden trouwens maar 4 draadjes gebruikt (zowel bij 10 als bij 100mbit) de andere 4 kun je bijvoorbeeld voor je telefoonlijnen gebruiken.
I wish I had a cool signature like everybody else
ff een aanvulling.Op dinsdag 20 februari 2001 11:11 schreef kevlar het volgende:
[..]
gelul.
dan heb je de kabels gewoon niet goed geknipt.
trust me.
probeer het nog maar eens. als de volgorde van de draadjes maar aan beide kanten gelijk zijn dan is het goed.
er worden trouwens maar 4 draadjes gebruikt (zowel bij 10 als bij 100mbit) de andere 4 kun je bijvoorbeeld voor je telefoonlijnen gebruiken.
ik heb het zelf regelmatig gedaan. dus gewoon alle kleurtjes naast elkaar in de connector. en dat werkt prima
I wish I had a cool signature like everybody else
Verwijderd
Als je nou m'n hele post gequote had, dan was je zelf ook tot de conclusie gekomen dat ik dit dus ook opschreef (okee misschien iets onduidelijker).Op dinsdag 20 februari 2001 09:20 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Fout
Fout
Fout
Het heet niet voor niets UTP, de TP staat voor Twisted Pair, ofwel de kabeltjes moeten per paar met elkaar verdraaid zijn (zelfs met een voorgeschreven aantal slagen per meter). Een paar bestaat steeds uit signaal en aarde voor dat signaal, en door ze te verdraaien onderdruk je veel storingen van buitenaf. Terwijl in absolute zin de kleuren niet uitmaken, moet je zorgen dat een combinatie volle kleur met kleur+wit altijd op bij elkaar horende pinnetjes staat, dus 1&2, 3&6, 4&5, 7&8.
Er staat toch echt letterlijk dat het niet uitmaakt, zolang je maar de juiste paartjes langs elkaar hebt zitten.
Okee dan voor de mensen die het niet geloven
Dus toch niet zo fout lijkt me? Enne ik heb al aardig wat stekkertjes in elkaar gezet hoorAls je maar zorgt dat ze aan beide kanten gelijk zijn, maakt dit helemaal niks uit.
Wel moeten de goede paartjes langs elkaar in het stekkertje zitten
Pagina: 1