• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 09:17
Ik ben gisteren begonnen aan m'n eerste retouch met PhotoShop, wil eigenlijk een fototje op Canvas laten drukken, maar dan moet het ook echt mooi worden :D

Helaas was m'n origineel al niet echt super (1600x1200) van een 2.3MPixel camera (NIET van een telefoon!). Na een paar uur photoshoppen heb ik dit resultaat gekregen. Maar ik zit er nu al zo lang op te kijken dat ik gewoon niet meer zie of ze nog wel 'echt' lijkt :?

Verder is overige input natuurlijk ook welkom, bijvoorbeeld de kleur, ookal vind ik die tochal sterk in deze foto!
Afbeeldingslocatie: http://www.3rdrock.nl/retouched.jpg

Dit is de vergroote foto origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.3rdrock.nl/resized_noretouch.jpg

En dit de echte originele foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.3rdrock.nl/original.jpg

Btw. Best aardig voor een foto waar niet voor geposeerd is dacht ik :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Tja, ik vind de zaken die je zo te zien heb aangepakt niet echt storend: het lossere haar (komt natuurlijker over), de rimpels op haar voorhoofd (ze kijkt een beetje bedenkelijk, hoort daarbij). De flare heb je maar half weggehaald: aan de rechterkant zit nog een groot stuk roze/paars. De kleuren zijn inderdaad prima.
Ik vraag me af of je niet een betere portretfoto van haar kan maken, ik vind hem qua compositie niet erg sterk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bovendien zitten er in de lucht boven haar hoofd een aantal duidelijke vegen, die er in het origineel niet zaten. Geen idee of dat op gaat vallen bij canvas print, maar ik zie ze hier in elk geval wel zitten.

Het gezicht vind ik verder wel een beetje erg vlak geworden.

Nog afgezien van dat het sowieso niet echt een briljante foto is. Aangezien ze naar links kijkt zou het denk ik mooier zijn geweest als er aan die kant wat ruimte gezeten had. In plaats van de enorme lap blauwe lucht die nu rechts zit en niets toevoegt. Het feit dat die lucht nogal flets is geworden (niet echt blauw meer) en die vlek rechtsboven helpen daar niet echt aan mee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Wat hierboven gezegd is, de compositie is nou niet echt van wereldse kwaliteit. Kijkende naar de foto dan zou ik de witte vlek rechtsboven (zon?) zeker eraf halen.
Door het wegpoetsen van de haren lijken het trouwens wel 2 aparte foto's die op elkaar geplakt zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door dottie op 26-06-2008 11:34 ]

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 09:17
Bedankt voor de input iedereen. Dat het geen super compositie is, was me op zich wel bekend. Maar om iets anders te maken gaat helaas niet op dit moment :/ en zoveel geslaagde foto's zijn er helaas niet van deze 'anti-foto' dame :(

Het doek moet trouwens wel vierkant worden, zodat het gezicht in de midden komt, scheelt weer met de compositie. Dan valt ook de vlek rechts boven weg, dit zijn d8 ik wolken. En ik gok dat door de grofheid van het canvas de vegen boven in ook niet echt zichtbaar zijn (Die waren trouwens best vaag, want dit kreeg ik niet 1-2-3 weg... maar was wel al laat toen :+)

Verder hoor ik voornamelijk dat het om de kleur gaat, vlak gezicht, flare niet goed weggewerkt. Waar ik helemaal niets van hoor, is het feit dat ik haar linkeroog (rechts op de foto) helemaal bewerkt heb en opener heb gemaakt en ook de wenkbrauw behoorlijk heb aangepast. Lijkt me dan toch wel een redelijk geslaagd :D

Ik denk dat ik hem toch ga laten afdrukken zo. Ik heb nog het net nog even geprobeerd iets met de kleur te doen, maar ik krijg het niet echt beter. Toch nog te weinig PS skills... Misschien bij de volgende keer!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Naja, dat oog was me wel opgevallen, maar opzich is daar niet zo heel veel op aan te merken nee :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1