[Mac OSX] Installatie PECL extensie fileinfo

Pagina: 1
Acties:

• Blanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2008
Ik gebruik al sinds gebruime tijd de PHP package van entropy.ch en dat naar volle tevredenheid. Nu loop ik echter tegen een probleem aan bij het installeren van aanvullende PECL extensies.

Na enig zoeken kwam ik erachter dat de extensies via de PECL installer als 32 bit gecompiled worden terwijl de PHP installatie die met eerder genoemde package meekomt, 64 bit is. De resulterende .so werd dan ook wel door apache gevonden, maar niet geladen.

In het geval van de xdebug extensie heb ik de stappen uit dit artikel gevolgd, en de extensie zonder problemen kunnen installeren. De eenvoudige oplossing was de extensie zelf te downloaden en de compiler in 64 bit modus te dwingen door deze flag in te stellen voor het aanroepen van ./configure:
code:
1
$ export CFLAGS='-arch x86_64'

Nu ik deze zelfde methode probeer toe te passen op de fileinfo extensie, krijg ik tijdens het compilen te volgende foutmelding:
code:
1
2
checking for magic_open in -lmagic... no
configure: error: wrong magic lib version or lib not found

Het compilen als 32 bit gaat wel zonder problemen, dus mijn vermoeden bestaat dan ook dat de bewuste library ook 32 bit is.

Nu heb ik al geprobeerd om (via macports) een juiste versie van deze library te installeren, onder andere door, zoals in de documentatie beschreven werd, in de macports.conf de volgende regel toe te voegen:
code:
1
universal_args    x86_64

Echter blijf ik tijdens het compilen van de fileinfo extensie eerder genoemde foutmelding krijgen.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit probleem op te lossen, of misschien een andere manier kan aandragen waarop ik de fileinfo extensie kan installeren?