Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Media Center kan afsluiten tijdens opname

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11 20:01

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb altijd XP MCE gehad en heb vorige week besloten om eens over te gaan stappen op Vista MC. Ik netjes naar de winkel Vista Home Premium gekocht en alles lijkt zowaar in 1x te werken :)

Ik heb enkel 1 "probleem". In XP MCE kon je de PC niet afsluiten als je aan het opnemen bent, logisch omdat je opname anders vernaggeld wordt. In Vista kan ik echter gewoon de pc uitzetten zonder dat ik daar melding van krijg. Aangezien ik een Harmony Remote heb, sluit hij altijd alles af (Tv, versterker en PC dus) en zo heb ik al een paar keer vakkundig een uitzendig half opgenomen :(

Is het mogelijk in Vista ook te zorgen dat hij niet afsluit zolang hij opneemt? Ik krijg het niet voor elkaar en kan ook nergens iets hierover vinden.

Alvast bedankt!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Ik heb ook vista mce en ik krijg altijd de melding of ik zeker weet dat ik de pc af wil sluiten
aangezien er nog opgenomen wordt...

Sluit je em niet geforceerd af?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Euhm, hoe sluit je em geforceerd af dan? :)

Ik druk gewoon op de power button op de afstandsbediening, waarmee hij in hibernation stand gaat.

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
RTBravo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:52:
Euhm, hoe sluit je em geforceerd af dan? :)

Ik druk gewoon op de power button op de afstandsbediening, waarmee hij in hibernation stand gaat.
weet nie, met een batch ofzo? Maar bij wordt de mediacenter echt afgesloten, misshcien zit t verschil in afsluiten of hibernation

offtopic:
Maak je gebruik van digitale televisie?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ik heb analoge Tv. Ik zal voor de gein vanavond eens via het start menu afsluiten, kijken wat hij dan zegt. Hij sluit em echt af, want als ik em daarna opstart zie ik dat hij het programma half opgenomen is en hij gaat ook niet verder met opnemen als hij weer up is...

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hmm, als ik em gewoon afsluit vraagt ie er wel om, als ik hem hibernate niet... Ik laat hem nu in slaapstand zetten en 1 minuut later hibernaten. Hij gaat niet in slaapstand zolang hij opneemt namelijk en dus gaat het goed.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ideaal tooltje voor dit soort dingen : MCE Standby Tool

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hmm, die heb ik altijd gebruikt in XP MCE, maar dat was alleen om hem elke avond te laten rebooten, omdat hij anders soms niet opnam :S. Met Vista hoopte ik dat dat over zou zijn.

Ik kan me echter niet herinneren dat er een "Deny hibernate while recording" optie oid in zat en ook op de site kan ik niet vinden dat deze optie erop zit?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt gelijk, handig tootlje maar voor jouw specifieke probleem juist geen oplossing. Vraag me wel af waarom je hibernate gebruikt en geen S3 (die instelling veranderen kan dan weer wel mooi met MST ;) ), best kans dat je dit jouw probleem ook oplost (ik krijg iig wel de waarschuwingsmelding als ik 'm afsluit terwijl er nog opgenomen wordt), en het verbruikt nauwelijks meer energie. Of haal je met zo'n stekkerblok alles altijd van de stroom?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Nee heb geen standby killer oid :) Ik laat hem nu op S3 zetten (das slaapstand toch?). Dan zet ie em eerst half op standby en neemt ie gewoon op, en switcht ie pas echt op standby als ie klaar is. Alleen gaat bij mij dan een ledje knipperen wat super irri is en ik wil eigenlijk dat ie gewoon compleet uitgaat. Nu blijft er een bietsie stroom op staan :P

Maar zoals ik al zei, dat kun je weer ondervangen door em na 10 minuten bijv weer op hibernate te laten springen. Ik zou liever echter in 1 kunnen hibernaten, maar alleen als t echt kan...
Pagina: 1