Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP home] Mounten van een ssh schijf

Pagina: 1
Acties:

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik wil via ssh een schijf mounten, zodat ik via scp bestanden kan openen en wijzigen.
Eigenlijk net zoiets als winSCP maar omdat de editor best wel beperkt is zoek ik een oplossing zodat ik mijn eigen editor kan gebuiken.

Er zijn vele pakketten die FTP via ssh doen, maar daar heb ik niet aan. Geen enkel tot nu geprobeert pakket kan een netwerkschijf maken via ssh/scp.

Het liefst gratis oplossingen...

https://f1nerd.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SSH is ook alleen maar je transport laag - dus wat je met een 'ssh schijf' bedoelt is een beetje onduidelijk.

Wat is er mis met smbmount?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
ymoona schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:12:
[...]
Eigenlijk net zoiets als winSCP maar omdat de editor best wel beperkt is zoek ik een oplossing zodat ik mijn eigen editor kan gebuiken.
[...]
Je kunt met WinSCP per bestandsnaamextensie je eigen editors configureren: [Options]=>[Preferences]=>[Editors].

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 23:24
Dat wil je niet over het Internet.
Ik zou ook graag een keer een tooltje zien die een netwerkschijf in Windows kan maken, maar dan direct over SSH, net zoals dat onder Linux kan. Al wordt het wel steeds minder relevant voor mezelf, ik ben er al wel een paar jaar naar uit aan het kijken.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• ymoona
  • Nu online
sam.vimes schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:06:
[...]

Je kunt met WinSCP per bestandsnaamextensie je eigen editors configureren: [Options]=>[Preferences]=>[Editors].
@alt-92:
Ik heb geen Samba draaien dus SMBmount zal niet werken.

@gertvdijk
Ik zal het alleen lokaal gebruiken en alleen voor text, dus snelheid is niet zon probleem.

@sam.vimes
Goede tip! dankje. Alleen moest ik met mijn editor ( notepadd++ ) wel aangeven dat hij meerdere files in 1 process opent, ander gaf hij temp file errors

[ Voor 19% gewijzigd door ymoona op 23-06-2008 17:46 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gertvdijk schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:11:

Dat wil je niet over het Internet.
Waarom gebruik je anders SSH dan?
enige is dat je in je SSH sessie vervolgens op je Windows machine met smbclient een connectie moet leggen.
ymoona schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:43:
[...]

@alt-92:
Ik heb geen Samba draaien dus SMBmount zal niet werken.
smbclient is niet groot.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gertvdijk
alt-92 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:59:
Waarom gebruik je anders SSH dan?
enige is dat je in je SSH sessie vervolgens op je Windows machine met smbclient een connectie moet leggen.
Je wil dus smb over een ssh tunnel hebben... Enige reden die ik kan bedenken is dat Windows alleen met smb overweg kan. Juist daarom zou ik een tooltje willen die dat lamme smb overbodig maakt.
Daarnaast heb je lang niet altijd de mogelijkheid om smb te installeren op de machine die je wil benaderen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt er natuurlijk aan wat de topicstarter nou precies bedoelt met een ssh schijf.
Misschien bedoelt hij wel iets als novel's netdrive...

• gertvdijk
alt-92 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:13:
Dat ligt er natuurlijk aan wat de topicstarter nou precies bedoelt met een ssh schijf.
De TS heeft het over WinSCP. Dus dan blijft er niet veel meer over dan SCP, SFTP en FTP. En aangezien het onder een *nix besturingssysteem heel logisch is het zo te kunnen mounten alsof het een lokaal filesystem is, vind ik het niet een gekke gedachte om het ook onder Windows zo te moeten kunnen doen.

• ymoona
  • Nu online
alt-92 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:13:
Wat ik bedoel: Ik heb hier een NSLU2 in het netwerk hangen, en daar ontwikkel ik software op. Maar nu vind ik VI niet echt een goede editor. Omdat dit een embedded device is kan ik er alleen bij via ssh of scp. Dit in princiepe genoeg, kijk maar wat winSCP er mee kan...

Maar het liefst zie ik mijn NSLU2 gewoon "gemount" als netwerk schijf. zodat ik als het ware "lokaal" kan werken met mijn editor.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ymoona schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:36:
Maar het liefst zie ik mijn NSLU2 gewoon "gemount" als netwerk schijf. zodat ik als het ware "lokaal" kan werken met mijn editor.
En wat voor server heeft die NSLU2? samba? ftp? waarmee connect je eigenlijk?
Als het samba is kan je probleemloos de netwerkschijf een schijfletter geven.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 24-06-2008 10:41 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik heb ook wel eens naar zoiets gezocht, maar nooit gevonden. In linux kun je wel een ssh schijf mounten. Eventueel zou je dan via een linux bak/linux vm/colinux met sshfs die schijf kunnen mounten en dan met samba exporteren zodat je in windows erbij kunt. (Zie http://www.wynia.org/word...-shares-on-ubuntu-vmware/)

Edit: ter verduidelijking: zoals ik het lees heeft de TS een NSLU2 met een vrij beperkte omgeving. Hij kan er alleen via ssh bij, wil graag bestanden bewerken, maar heeft geen zin om die handmatig te downloaden, te bewerken en weer te uploaden. Hij wil het bestandssysteem dat hij via de ssh verbinding benadert graag als schijf(letter) in windows zien.

Edit2: TS, misschien is dit iets: http://www.sftpdrive.com/ $39, maar je kunt 6 weken proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Cassettebandje op 24-06-2008 10:49 ]

Pagina: 1