PC shutdown @ startup then startup again....

Pagina: 1
Acties:

• shm_kadaj
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:07
Ok... als ik de pc aanmaak gaat ie eerst heel eventjes aan (hooguit een seconde) en vervolgens gaat ie helemaal uit... en na een paar seconden gaat ie weer aan en loopt ie normaal.
Dit gebeurt alleen als ik de overclock optie van mijn moederbord gebruik en als ik hem boven de 5% zet. 5% zelf doet ie t nog wel normaal.
Ik vroeg me af of iemand me kon zeggen of hier iets aan te doen is. Op zich heb ik er geen problemen mee om met 1.8Ghz door het leven te gaan... maar Crysis op medium spelen in plaats van Very High is toch wel een groot verschil.... >>''

Hartelijk bedankt alvast

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoort zo.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat zijn je specs en wat ben je nu precies aan het doen (overclocken zeker)? Op welke snelheden draai je en op welk voltage? Ik heb geen kristallen bol bij me vandaag, dus helaas ;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

1. specs... heel handig.
2. autooverclock is niet aan te raden. Lees je in en stel het handmatig in.

Verder: if it ain't broken don't fix it strategie toepassen. Als je niet zo bedreven bent in hard / software wat jouw probleem betreft, vraag een vriend / kennis met verstand van zaken om even naar je pc te kijken.

-_-

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 08:06
Mijn asus moederbord doet precies hetzelfde bij een handmatige overclock. Als ik te veel doorklok hersteld hij zich automatisch op standaard niveau en kun je in de bios weer aanpassingen doen.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb een MSI P35 Neo2 FR, die doet dat ook als je zelfs maar de stroom eraf haalt. Schijnt iets te zijn van de chipset meen ik gelezen te hebben. Specs zijn idd ook wel handig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Vimeo, YouTube

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

William/Ax3

We are Starstuff

shm_kadaj schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:06:
Dit gebeurt alleen als ik de overclock optie van mijn moederbord gebruik en als ik hem boven de 5% zet. 5% zelf doet ie t nog wel normaal.
Dus kennelijk is er iets waardoor je pc niet stabiel is als je daarboven komt. Of te wel zoek uit waarom dat zo is of overklok niet daarboven/c.q laat alles standaard staan.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• shm_kadaj
Ben aan het overclocken ja... of was iig :p
stock is ie 1.86Ghz en op 5% komt ie ongeveer bij de 1.96Ghz uit... 15% is 2046Mhz
Voltage weet ik niet... hoe check je dat? ._. bedoel je daarmee het 230V gedoe?
En alles staat voorlopig op standaard... kheb maar 1 vriend die iets weet over pc's maar ik denk niet dat die zich veel bezighoudt met overclocken.
Dat wordt zelf leren dan maar :p of sparen voor een betere CPU XD

Edit: Ik lees hier op de doos 230V.... en er staan nog een paar andere vermeldingen met V.... euh....
Intel Form Factor ATX12V V2.3
DC Output: +3.3V / +5V / +12V1 / +12V2 / -12V / +5Vsb
Input Voltage 180 ~ 264V

Hoop dat hetgene dat je zoekt hiertussen zit. ^^

[ Voor 24% gewijzigd door shm_kadaj op 23-06-2008 16:12 ]

"I have no faith in human perfectability. I think that human exertion will have no appreciable effect upon humanity. Man is now only more active - not more happy - nor more wise, than he was 6000 years ago." -Edgar Allan Poe

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

William/Ax3

We are Starstuff

Err sorry hoor maar als ik jou was zou ik maar eens hier beginnen:
Frequently Asked Questions TCA

Het is niet de bedoeling dat wij maar moeten gissen probeer eerst zelfs eens zaken te zoeken en te proberen. Aangezien het overkokken betreft en op stock snelheden niets verkeerd is lijkt het mij handig dat je of jezelf eerst eens gaat inlezen wat overklokken is en hoe je zaken dient in te stellen en dergelijke of je laat alles gewoon op default draaien en dan werkt het. S6

[ Voor 61% gewijzigd door William/Ax3 op 23-06-2008 16:20 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• ik222
  • Niet online
Bedoelt wordt het Vcore voltage, is uit te lezen in het bios....

• shm_kadaj
ik heb net ff gecheckt. en in mn bios stond:
CPU Voltage: 1.33
DRAM Voltage: 1.88 (das me geheugen... dus ik dacht kzet het er maar bij)
Hij staat nu op 5%, dan loopt ie nog stabiel. Dus ik denk dat ik het voorlopig maar hierop laat. Bedankt voor de hulp :) en de tips! ^^
zo... en nu verder lezen..

• AlexanderB
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nee, is een check van de machine om te verifieren dat de boel uberhaupt wel stabiel draait.. daarom "start" ie 2x

• shm_kadaj
Echt waar?... In dat geval zet k m nog wat hoger.. dan draait Crysis weer normaal ^^
Thanks!

Pagina: 1