Toon posts:

Connect360 in een studentencomplex met een switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een MacBook Pro.
Nu wil ik mijn XBOX 360 hierop aansluiten omdat deze prachtig HD films kan streamen van mijn Externe harde schijf die aangesloten is op mijn MBP.

Wat ik heb gedaan is het volgende: Ik heb mijn XBOX 360 aangesloten op mijn switch en mijn MBP ook.

Nu komt het frapante: Staat mijn switch in verbinding met mijn internetverbinding (Belangrijk om te vermelden: Ik woon in een studentencomplex en heb een netwerkaansluiting voor internet in mijn meterkast zitten die via een netwerkkabel (cat5) aangesloten op mijn switch ) kan connect360 (het programma waarmee je mac kan synchroniseren met je XBOX 360) mijn XBOX 360 niet vinden!!! Haal ik de netwerkkabel die in verbinding staat met de aansluiting in de meterkast uit mijn switch ziet connect360 mijn XBOX 360 wel!

Ik denk dat dit te maken heeft met het gegeven dat ik in een netwerk zit.

Als ik Windows Media Player 11 open in Parallels en daar ga scannen op mijn netwerk zie ik soms meerdere XBOXen en altijd een hele boel computers waar ik dan stuk voor stuk toestemming kan verlenen of zij mijn Media Bibliotheek mogen bekijken.

Geef ik hier mijn XBOX 360 toestemming (die hier wel wordt herkent??) kan ik daadwerkelijk ook films en audio streamen. ALLEEN weer niet van mijn Externe HFS+ schijf! of mijn netwerkstation omdat dit niet wordt ondersteund door Windows!

Ik ben dus echt aangewezen op connect360!

Wat ik verder heb geprobeerd is het volgende:

In connect360 kan je handmatig het ip adres opgeven van je XBOX 360 zodat niet alle Xboxen op het netwerk je harde schijf kunnen benaderen.
Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/legacy/2007/06/images/content/connect3602.jpg
Ik heb daar het ipadres ingevoerd wat mijn XBOX360 krijgt van mijn ISP. Alsnog wordt hij dan niet herkent! Ook heb ik het "echte" ip adres ingevoerd van mijn XBOX 360 (achter dit ip adres ben ik gekomen door mijn XBOX 360 rechtstreeks aan te sluiten zonder swtch) In allebij de gevallen wordt mijn XBOX 360 niet herkent door connect360!

Ik heb connect360 al een mail gestuurd maar ze hebben daar nog niet op gereageerd. Jammer ook dt ze geen forum hebben :(

Moet ik soms een router kopen? Dat ik dus voor de switch eerst mijn MPB en XBOX360 met elkaar kunnen communiceren zonder dat ze op het studentennetwerk komen en los hiervan toch nog een internetverbinding kan krijgen?

Ik kijk graag uit naar een antwoord!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 22:15

HJR

het lijkt erop dat zodra je de internetverbinding in de switch prikt er vanalles aan broadcastverkeer gaat lopen. connect360 werkt volgens mij ook met broadcast verkeer om xboxen te herkennen. en stel nu dat er meerdere xboxen aan het netwerk hangen (dus in je studentenhuis) dan kan je best wel eens een ip-conflict hebben. je probeert namelijk dan met 2 xboxen te praten, immers 1 zelfde ip adres...

oplossing: koop een routertje! zou ik zowiezo doen om de boel te beveiligen. ik zou er niet aan moeten denken om mijn netwerk zonder enige vorm van beveiliging aan een studentennetwerk te hangen. je kan natuurlijk ook een linux firewall bouwen met twee netwerkkaarten en die als router laten fungeren.

voordeel: je hebt een dmz. dat is je studentenlan en je access naar internet. en je hebt een private lan, met een eigen ip reeks (dus je moet ook gaan natten), daar hangt je switch aan en laptop en xbox en dan ziet de xbox altijd je mac....

studenten zijn altijd van die vervelende hackertjes dus zeker enige vorm van beveiliging toe gaan passen....

voor een routertje zijn draytekjes erg goed en niet al te duur. bijvoorbeeld deze:
http://www.routershop.nl/...eedband-router-16-vpn.htm

succes

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost alles werkt router ingesteld met een dynamisch ip!!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Het is natuurlijk niet de bedoeling om je topics te crossposten. Een topic is meer dan voldoende, let daarop de volgende keer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."