Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding] Molex naar 12v

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 13:19
Oke ik heb dus 1 kapotte voeding met een 12 v 4 pins eraan. Ik heb die 4 pins nodig voor mijn mobo. En ik heb een oude 250 watt voeding waar deze niet opzit. Hoe kan ik deze 4 pins van mijn oude voeding afhalen en op mijn nieuwe voeding (nja nieuw, oude) voeding werkend krijgen? Of gaat dit niet lukken?

Zelfs had ik ook al wat bedacht ik heb nog een 2 molex naar 6 pins voeding om deze dan af te solderen en die 4 pins erop te knallen, of gaat dit niet werken ?

[ Voor 21% gewijzigd door Cardo op 23-06-2008 14:36 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
12V draadjes vinden is het probleem niet, dus zulke verbouwtrucs zijn een koud kunstje. Echter hebben nieuwere voedingen ook meestal (oa) een betere 12V voorziening.

{signature}

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:42
Er zijn molex -> 4-pins 12v, dus dat moet prima gaan :)

Hier zie je bijv. duidelijk dat ze gewoon uit 1 (molex) power connector 2 gele (12v) en 2 zwarte (gnd) draadjes laten lopen naar de normale posities van de gele en zwarte draden van een 4-pins.

• Cardo
dus ik kan gewoon 2 molex naar 6 pin afknippen en dan vastsolderen aan de 4 pin?

Check deze foto ervoor:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/209ixdl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Cardo op 23-06-2008 14:46 ]

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 15:42
Als er gewoon onderstaand soort kabeltjes verkocht worden, dan zou ik niet weten waarom je dat niet zelf ook gewoon kunt doen (verder aannemende dat je dat netjes soldeert of anderswijs oplost ;) ).
Afbeeldingslocatie: http://www.short-circuit.com/images/products/cables/4pin-p4-cable.jpg

Verder zou het misschien wel verstandig zijn verder eerst niets op die rail (of in ieder geval de draad waar ie vandaan komt) te zetten, zodat je dus vrij zeker weet dat er altijd voldoende stroom voor beschikbaar is.
(Dus het liefst: voeding -> molex -> 4-pin en niet voeding -> molex kabel waar ook een videokaart o.i.d. aanhangt -> 4-pin. In dat geval zou 1 molex waar 2x geel en 2x zwart uitkomt wel wat handiger zijn als je ook niet veel molex kabels aan die voeding hebt hangen.)

• Cardo
Het is gefixt en werkt :)

bedankt voor de hulp. hardware snap ik, maar elektronica :O pfff.

haha.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

die draadjes kunnen meer hebben dan dat een 250w voeding kan leveren ;) dus dat zal wel loslopen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kroonsteentjes FTW.

Zo zit mijn P4 converter in elkaar (komt nog wel eens voor dat ik een voeding pak om te testen zonder P4 kabel). Ook gedaan met een EPS stekker. Als je maar zorgt dat het vastzit gaat het prima.

Verwijderd

ben niet van plan om te gaan solderen maar mijn vraag is.. of je perse die 4 molex pins nodig hebt voor op de mobo als je andere draadje maar een 20 pins is? De nieuwere voeding zijn namelijk meestal 24 pins en deze oude kapotte van mij heeft een 20 en 4 molex

heb nu een 250watt atx geleend van een vriend van me en deze heeft alleen de 20 pins en de 4 pins molex niet... het systeem draait wel gewoon, alleen geen beeld... ligt het aan die 4 molex pins?

Verwijderd

weet niet het overigens wel het goede woord is molex.... met molex bedoelde ik in dat plaatje daarboven wat waar de pinnen als een vierkant gevormd zijn
Pagina: 1