Toon posts:

Netwerk achter draadloze Modem/Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst mijn situatie schetsen.
Sinds kort heb ik een NAS aangeschaft en de snelheid laat te wensen over qua dataoverdracht.
Dit probleem doet zich voor als alles is aangesloten op mijn modem/router van versatel (Davolink DV-201AMR).

Nu zat ik dus te denken omdat mijn NAS en iMac beide een gigabit aansluiting hebben om achter mijn modem/router een gigabit switch te plaatsen.

Dan wordt de situatie modem/router naar switch en van de switch naar de NAS en PC.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit goed zla werken?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat haal je nu dan voor snelheden?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Wat haal je nu voor snelheden naar en van de NAS? Als dat in de buurt gaat komen van de 100Mbit dan weet je waar het aan ligt. Dan zou een switch het probleem oplossen ja.

Het draadloze gedeelte is niet relevant voor het probleem neem ik aan? Omdat het wel in de titel stond en niet een rol speelt in je verhaal.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:36:
Wat haal je nu dan voor snelheden?
Ik deed er in me netwerk over 140 GB 16 uur zo'n beetje.
Sloot ik daarna me NAS rechtstreeks aan op me pc dan haalde ik en snelheid van 1GB per minuut.

Dus het lijkt in me modem/router te zitten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:09:
[...]

Ik deed er in me netwerk over 140 GB 16 uur zo'n beetje.
Sloot ik daarna me NAS rechtstreeks aan op me pc dan haalde ik en snelheid van 1GB per minuut.

Dus het lijkt in me modem/router te zitten.
1 GB/minuut kan niet op een 100 Mbps netwerk, max is rond de 11 MB/sec (1000 MB/minuut = 16/17 MB/sec). Maar dan zou ik als ik jou was eerder kijken naar de oorzaak van het trage kopiëren, want op een beetje 100 Mbps netwerk moet je 140 GB in een uurtje of 5 kunnen doen.

Als je een Gigabit switch neerzet kan dit wellicht 30 MB/sec opleveren.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

16uur=57600seconden
140GB=1146880Mbit

Dus dan had je ~20Mbit/s. Dat is niet echt denderend nee. :/
Exorcist schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:15:
1 GB/minuut kan niet op een 100 Mbps netwerk, max is rond de 11 MB/sec (1000 MB/minuut = 16/17 MB/sec). Maar dan zou ik als ik jou was eerder kijken naar de oorzaak van het trage kopiëren, want op een beetje 100 Mbps netwerk moet je 140 GB in een uurtje of 5 kunnen doen.

Als je een Gigabit switch neerzet kan dit wellicht 30 MB/sec opleveren.
Rechtstreeks heeft de TS natuurlijk een gigabit verbinding, aangezien zowel de NAS als de iMac dat zijn. :)
Met 1GB/min is dat dan 136Mbit/s, wat ook niet heel denderend is. Een netwerkschijf zélf moet toch wel 50 à 60MB/s halen. Minus de overhead uiteraard.

[ Voor 83% gewijzigd door _the_crow_ op 23-06-2008 15:23 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
met welk protocol zet je de data over ?
Pagina: 1