Toon posts:

SCSI HD van zelfde interface zonder probleem vervangbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In een DELL server zitten nu twee SCSI harde schijven met Ultra320 SCSI interface. Ik wil deze door twee nieuwe vervangen met dezelfde interface.

Kan ik dit zonder problemen doen, of moet ik op meer dingen letten? Ik weet dat dit zomaar data overzetten is en klaar, maar mijn zorgen gaan nu over compabiliteit.
Controller is PERC3/SC WITH 32MB CACHE.

Details huidige server en harde schijven:
PE1600SC - NON HOT PLUG SCSI - XEON 2.4G
36GB SCSI ULTRA320 (10, 000RPM) 1IN 68 PI (x2)

Details nieuwe harde schijven:
Seagate 73GB Ultra320 16MB

Als ik nog meer moet vermelden hoor ik het graag!

Verwijderd

Lijkt me 'n gevalletje DELL even bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor. Dell schijnt toch iets minder compitabel te zijn dan andere merken.

Ik zal eens gaan bellen...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nah, dat moet geen probleem zijn. Het enige waar je wel even op moet letten is de fysieke aansluiting, zo te zien heb je 68-pins aansluiting, dus niet SCA-80 (hotswap).

PS .. als je ruimte in je kast hebt, zou je er ook schijven bij kunnen plaatsen, zo'n SCSI-bus kan 15 devices aan ....

[ Voor 26% gewijzigd door u_nix_we_all op 23-06-2008 15:41 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Percding is een raidcontroller, je kan de drives dus overzetten maar alleen ff je raidset opnieuw aanmaken (als je tenminste raid gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
FF zeker weten dat ik een stomme vraag stel:

Aangezien we RAID 0 gebruiken, is het dan niet mogelijk om eerst een schijf te vervangen zodat het systeem eerst de installatie over de oude en nieuwe verdeeld, en daarna de tweede schijf te vervangen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Neen, bij raid 1 zou dat kunnen, niet bij raid 0, helaasch.

Raid 0 in een server vind ik wel een beetje raar, vooral als data beschikbaarheid een issue is. (Ik neem aan dat backups gewoon in orde zijn)

[ Voor 57% gewijzigd door maratropa op 24-06-2008 11:48 ]

specs

Pagina: 1