Toon posts:

[JS] Hoe COM Object aanspreken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allen,

ik ben bezig met een opdracht voor stage (laatste week van de deadline) en deel van deze opdracht is dat ik met javascript XML commando's stuur naar een op windows draaiend programma. Dit programma is aanspreekbaar door er een XML init commando heen te sturen, alleen ontbreekt bij mij de javascript kennis om dit uit te werken. Als iemand mij hiervoor (ik verwacht natuurlijk niet dat iemand al het werk voor mij doet) tips of trucs kan geven, zou ik erg dankbaar zijn.

Vriendelijke Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar heb je zelf op gezocht en wat heb je gevonden wat wel / niet werkte?

Lees Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy eens door om je topicstart wat uit te breiden. Zonder details kunnen we je helaas nergens naartoe helpen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga eerst maar eens even uitleggen wat je uberhaupt bedoeld met 'xml commandos versturen'. Misschien betekent het iets in buzzwordland, maar in de gewone technische wereld zegt dat helemaal niks. XML is namelijk niks meer dan een opmaak afspraak en zegt alleen iets over hoe informatie eruit ziet. Het zegt helemaal 0,0 over commando's of de manier waarop informatie verstuurd wordt.

Daarnaast zul je met javascript al helemaal niet ver komen. Security technisch gezien zou het compleet onmogelijk moeten zijn dat javascript uberhaupt iets aanroept dat zich buiten de browser bevind.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:23
Javascript kan volgens mij neit zondermeer een COM object aanspreken, dit zal dan via ActiveX moeten (wat dan alleen weer in IE werkt).

Ik ken hier ook maar weinig geen sites die dit kunnen/mogen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je kunt dat alleen vanuit javascript voor elkaar krijgen als het betreffende programma zelf een http(s) service draait. Op dat moment kun je vanuit javascript berichten naar die service versturen.

Ik denk dat je het beste even wat ajax tutorials kunt doornemen. Dat bevat namelijk de kern van wat je wilt bereiken, een html interface schrijven voor een programma.

Op een soort gelijke manier verstuur ik ook xml based commando's naar mijn windows services. Dat werkt in elk geval duidelijker (<request><command name='restart' /></request>) dan er een integer met de waarde 129 na toe sturen.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je kunt dat alleen vanuit javascript voor elkaar krijgen als het betreffende programma zelf een http(s) service draait.
Lijkt me niet. De site zal op een domein staan, en de applicatie op localhost. Dat zou een cross-domain call worden en dat kan niet met ajax. Je kunt het serverside ook niet proxy'en, omdat er een hele grote kans bestaat dat de lokale pc onbereikbaar is via internet (firewalls enzo).

Als het via (java)script MOET, dan zie ik het somber in. Misschien kun je met VBscript wat met COM-objecten voor elkaar krijgen, maar dat is IE-only en (dus) heel smerig.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ben je niet op gewoon zoek naar het MS JScript ActiveXObject ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

_Thanatos_ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:00:
[...]

Lijkt me niet. De site zal op een domein staan, en de applicatie op localhost. Dat zou een cross-domain call worden en dat kan niet met ajax. Je kunt het serverside ook niet proxy'en, omdat er een hele grote kans bestaat dat de lokale pc onbereikbaar is via internet (firewalls enzo).

Als het via (java)script MOET, dan zie ik het somber in. Misschien kun je met VBscript wat met COM-objecten voor elkaar krijgen, maar dat is IE-only en (dus) heel smerig.
In ons geval draait de service ook op localhost dus is erg geen probleem. Internet Explorer heeft daarnaast op localhost (trusted zone) ook meer rechten dan op internet (untrusted zone).

Maar waarom 'moet' het eigenlijk per se in javascript?

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1