Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer voor het eerst samengesteld... dit is met succes gelukt... alleen ik had nog geen windows dus ik moest ff wachten met installeren...

Nu heb ik gelijk een nieuwe harde schijf gekocht.. WD Caviar SE16 320GB... er zat al een sata schijf in mijn systeem die ook werd herkent in de bios maar ik wou nog een schijf erbij om windows op te zetten... dus ik zet die schijf erin.. sluit m aan op MOBO en voeding...

en toen stekker in stopcontact > en na 4/5 sec ging ie weer uit.. Lampje op MOBO brand wel gewoon.. Fans draaien maar naar 5 sec gaat t systeem uit.. ik krijg niet eens de kans om me dvd open te maken.

Mijn conclusie is [videokaart, processor,geheugen kan t niet zijn omdat ie t ook deden voordat ik mijn nieuwe harde schijf erin heb gezet...] dit houd dus ook in dat alles goed is aangesloten

dus ik denk MOBO of VOEDING... overigens heb ik ook al geprobeerd m m zonder HDD's op te starten maar dat had ook geen suc6...

Wie kan me helpen???

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus je systeem deed het wel (althans, startte op) vóórdat je die schijf erbij hing? En nu niet meer? En zonder HDD ook niet meer?

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
Werkt het systeem wel met die nieuwe WD schijf (alleen)?
het kan misschien zo zijn dat je sata-poort kapot is, heb je je sata-kabel ook al in een ander poort op je moederbord gedaan?
succes!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t nog een paar keer geprobeerd met het systeem zo kaal mogelijk.... maar het blijft maar voor 5 seconde aan :(

p.s. bedank voor jullie snelle reactie

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat voor processor heb je er op gedrukt? het kan zijn dat je een biosflash nodig hebt met een ouder type processor om je nieuwe te laten herkennen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zit de 4p 12V connector wel aangesloten? Blijft je voeding wel aan als je zwart met groen verbindt?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nog van plan ben is t systeem uit me kast halen en dan helemaal uitgekleed aan een 320W PSU aansluiten en dan kijken of ie wel stabiel is... zo ja dan weet ik dat het aan mijn psu ligt...

Maar ik heb ook iets gelezen dat de zekering van mij MOBO kapot kan zijn... waar zit die?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:27:
Zit de 4p 12V connector wel aangesloten? Blijft je voeding wel aan als je zwart met groen verbindt?
I'm a beginner [NOOB] dus hoe sluit ik zwart met groen aan ???

kan ik op die manier zien of me voeding nog goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:26:
wat voor processor heb je er op gedrukt? het kan zijn dat je een biosflash nodig hebt met een ouder type processor om je nieuwe te laten herkennen.
de e8400

Verwijderd

Topicstarter
mrbigfield schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:35:
Werkt het systeem wel met die nieuwe WD schijf (alleen)?
het kan misschien zo zijn dat je sata-poort kapot is, heb je je sata-kabel ook al in een ander poort op je moederbord gedaan?
succes!
nee dat doet ie ook niet meer...

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01
Ik zou de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) gebruiken ipv 4x achter elkaar te posten in 9 minuten ;)

[ Voor 58% gewijzigd door mhoogendam op 23-06-2008 15:41 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
I'm a beginner [NOOB] dus hoe sluit ik zwart met groen aan ???

kan ik op die manier zien of me voeding nog goed is?
Met een paperclip of iets anders. Die twee pinnetjes zijn de aan-schakelaar. Het is aan de raden wel een apparaat aan je voeding te hangen als je dit doet, anders kan je de voeding stuk maken. DVD speler eraan hangen dus. Als hij aanslaat gaat de fan van de voeding draaien en zal je DVD speler (of ander apparaat) aanslaan.
Maar ik heb ook iets gelezen dat de zekering van mij MOBO kapot kan zijn... waar zit die?
Volgens mij zit zo'n ding hooguit in je voeding. Ik denk dat er elco's bedoeld worden. Dit zijn de busjes die op je mobo zitten (Google maar naar beeldmateriaal). ALs die kapot zijn staan ze bol of zijn ze opengebarsten en druipt er smurrie uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 23-06-2008 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:43:
[...]

Met een paperclip of iets anders. Die twee pinnetjes zijn de aan-schakelaar. Het is aan de raden wel een apparaat aan je voeding te hangen als je dit doet, anders kan je de voeding stuk maken. DVD speler eraan hangen dus. Als hij aanslaat gaat de fan van de voeding draaien en zal je DVD speler (of ander apparaat) aanslaan.
maar de voeding geeft zoiezo power bij die eerste 5 seconde... je fans gaan draaien en lapjes gaan branden

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je E8400 wordt ondersteund vanaf Bios 0803. Als het goed is kan je in die 4/5 seconden net POST'en en je BIOS-versienummer zien.

Verder staat je geheugen gewoon op de QVL-list

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:51:
Je E8400 wordt ondersteund vanaf Bios 0803. Als het goed is kan je in die 4/5 seconden net POST'en en je BIOS-versienummer zien.

Verder staat je geheugen gewoon op de QVL-list
helaas krijg ik geen beeld in die korte tijd :(

Verwijderd

Lijkt mij een bios probleem.
Heb ik ook gehad, na een bios update, herkende mij systeem ook de 260 gig.
Daarna probleemloos Xp geinstalleert.
Hoor je 1 biepje, of 2 3 ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:56:
Lijkt mij een bios probleem.
Heb ik ook gehad, na een bios update, herkende mij systeem ook de 260 gig.
Daarna probleemloos Xp geinstalleert.
Hoor je 1 biepje, of 2 3 ?
geen biepjes... maar hij herkende mijn systeem in het begin wel.. voordat ik mijn nieuwe schijf aansloot... toen kwam ik probleemloos in de bios en hij was stabiel...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:58:
[...]

geen biepjes... maar hij herkende mijn systeem in het begin wel.. voordat ik mijn nieuwe schijf aansloot... toen kwam ik probleemloos in de bios en hij was stabiel...
Zit de 4p 12V connector (nog) wel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Zit de 4p 12V connector (nog) wel aangesloten?
4p 12V connector van CPU naar MOBO zit prima

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Wat je kan proberen is om je CMOS nog te resetten, weet niet of dit kan helpen maargoed met zon raar probleem. Weet je ook zeker dat je pc geen kortsluiting maakt (vooral het moederbord dat ergens op ligt of je Kast die op MATX is ingeschroefd?

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
ik heb een Asus P5E en die heeft soms wel eens kuren met geheugen. Soms boot ie gewoon niet. De fans gaan heel hard draaien en meer doet ie niet. Batterijk uit moederbord halen helpt ook niet. De oplossing is vreemd maar eenvoudig. Ik heb twee setjes DDR2: Geil PC8500 en Twinmos Twister. Als mijn Geil het niet doet doe ik mijn Twinmos erin en als ik dan een dag later mijn Geil weer omruil, start ie gewoon weer op. Misschien is dit ook jouw oplossing. Gewoon je geheugen er dagje uit en dan er in prikken. De andere normale oplossingen heb je al geprobeerd dus waarom zou je het niet over een hele andere boeg gooien.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost... ik heb alles uit me kast gehaald... op tafel alles nog een x aangesloten enzo. doormiddel van een pen tussen de + en - van de power pinnetjes op t moederbord de boel aan de praat gekregen.

Maar als je je pen er de heletijd tegenaan houd (wat dus het probleem was bij me frontpanel) gaat ie vanzelf aan en weer uit...

er zat een draadje van me powerbutton naar buiten gebogen en hij was open gescheurd.. hierdoor was er waarschijnlijk kortsluiting ofzo of dat ie steeds contact bleef maken...

maarja t draadje zit weer goed en frontpanel functioneert weer goed..
Pagina: 1