Toon posts:

Welke ADSL Modem/Router heeft Broadcast ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welke wireless ADSLmodem router die "broadcast" ondersteunt?
Ik heb het nodig voor Wake on Lan waar ik een pakket wil sturen naar port 9 die dan op mijn netwerk moet worden gebroadcast naar al mijn computers. Dus ik moet een broadcast adres kunnen configureren op bv. 10.0.0.255

Linksys - NIET
Sitecom - NIET
Eminent/E-tech - NIET
Netgear - NIET.

wat blijf er nog over??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet UDP poort 9 (of wat jij ook wilt) forwarden naar 10.0.0.254. Echter, moet je wél een statische ARP entry maken met het MAC adres van jouw NIC, naar dát adres.
Dit geldt dus voor WOI (Internet). Lokaal moet je je eigen IP adres openstellen voor UDP poortje 9. (Let op, een ander UDP poortje pakken dan voor WOI).

Praktisch iedere router moet dit kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 23-06-2008 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje ik denk dat ik dat niet snap 8)7
10.0.0.254 is geen broadcast adres, right?
dus moet ik dan in de router het MAC adres van bv mijn 10.0.0.3 handmatig linken? is dat ARP?
Betekend dat dan niet dat ik port foward entries moet maken voor port 9 naar al de individuele computers (ie 10.0.0.3, x.x.x.4, x.x.x.5 etc).
de poortjes 9 van de computers zijn al open... oftwel WOL werkt al.
idd WOI nog niet.

momenteel heb ik net een sitecom gekocht http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=3222 waarvan ik nu al aannam dat het niet kon. Hoe zou ik het dan daar in moeten opzetten? _/-\o_

Sorry voor de dombo approach, maar WOI werkt al 4 jaar bij me met een E-tech router (ondersteunde broadcast) maar die nu kaduuk, vandaar de nieuwe router.

Verwijderd

Topicstarter
bump...
kan iemand me helpen?
alvast bedankt..

Verwijderd

Hit één in Google is...
Wake up on lan via het internet
Op ons eigen Tweakers.net :)
Hier staat enig zinvols in. Lees dat eens door en kijk dan eens wat er nog allemaal niet wil lukken.
gvw007's port van 9 maart 2007 lijkt me een goeie voor je - die doet wat jij wilt.

ARP moet je gewoon kennen, grjip even wikipedia d'r bij of Google en je weet wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Alles gelezen. De genoemde post van gvw007 is idd precies hoe mijn huidige system met E-tech (geen wireless!!) is opgezet sinds 2004.
Ik had achteraf bezien deze kennis graag eerder gedeeld aangezien er (lezend in betreffende threat) duidelijk behoefte aan was was. O-)

Het probleem blijft echter:
Hoe kan ik met nieuwe Sitecom (met wireless!) hetzelfde laten doen? Oftwel, hoe kan ik het een broadcast laten ondersteunen zoals mijn huidige E-tech doet. Als het antwoord daarop is "kan niet", dan moet ik dus met behulp van ARP handmatig MAC and IP gaan koppelen, met als resultaat dat ik evenzovele poorten moet doorpatchen als dat ik computers op het netwerk heb. Dat wil ik niet. Het grote voordeel van broadcast is (en gvw007 schreef dat heel duidelijk) dat je maar 1 poort (poort 9 in mijn geval) hoeft te gebruiken, waarme je dan mbv www.dslreports.com/wakeup alle pc's op je netwerk kan opstarten - zoals ik al jaren doe.

dus voor mij blijft de vraag:
1. hoe krijg ik mijn sitecom zover dat het broadcast ondersteund (oftewel x.x.x.255 'slikt')
of als dat niet kan:
2, Welke adsl-modem/routers + wireless ondersteunen broadcast.

hee... dat was ook mijn openingsvraag. :)

Verwijderd

Kun je in de ARP tabel van de router niet vaste MACs zetten zetten en dan gewoon unicasten naar 10.0.0.255 wat geowon een broadcast is? Oftewle, als je naar 10.0.0.255 stuurt, ís dat toch broadcast? Doet ie dat niet? Foutmeldingen?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:58
Linksys WRT54GL + OpenWRT? Kan WEL.
Elke router geschikt voor OpenWRT kan dit dus. Hardware list

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 25-06-2008 14:33 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:23:
Kun je in de ARP tabel van de router niet vaste MACs zetten zetten en dan gewoon unicasten naar 10.0.0.255 wat geowon een broadcast is? Oftewle, als je naar 10.0.0.255 stuurt, ís dat toch broadcast? Doet ie dat niet? Foutmeldingen?
Klopt!
Als ik 10.0.0.255 (of 192.16.0.255, of x.x.x.255) wil gebruiken als port forwarding address, zegt het: "invalid IP address".

Overigens: Zoals ik het me voorstel wordt er altijd geunicast naar x.x.x.255 maar er wordt gebroadcast vanaf x.x.x.255.

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:32:
[...]

Linksys WRT54GL + OpenWRT? Kan WEL.
Elke router geschikt voor OpenWRT kan dit dus. Hardware list
Da's mooi.
Alleen betekend dat volgens mij dat ik dan een script moet invoeren zodat de router wel een x.x.x.255 adres accepteerd als port forwarding adres. Klopt dat?
Alles over OpenWRT lezend begrijp ik dat deze router dus standaard een soort van CMD line interface heeft, klopt dat ook?

als dat zo ik heb natuurlijk dat script nodig en de nodige 'handholding' omdat aan de praat te krijgen want mijn programeer ervaring is nogal.... nou ja... afwezig zullen we maar zeggen. }:O

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:32:
Alleen betekend dat volgens mij dat ik dan een script moet invoeren zodat de router wel een x.x.x.255 adres accepteerd als port forwarding adres. Klopt dat?
Staat allemaal in die OpenWRT wiki volgens mij. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:32:
Alles over OpenWRT lezend houdt dat volgens mij dan in dat deze router standaard een soort van CMD line interface heeft, klopt dat?
Kan je makkelijk zelf vinden imo.
Grafische web interface is er wel, als apart project. Dat had je gevonden als je googlet.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Genoeg gegoogled, trust me, de grootte van het bos is mij dus genoegzaam bekend... ben meer geinteresseerd in het pad. ;)
Heb per slot van rekening een relatief simpel probleem dat ik het liefst wil oplossen met een router waar ik niet eerst op hoef te hacken. }:|

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:46:
Heb per slot van rekening een relatief simpel probleem dat ik het liefst wil oplossen met een router waar ik niet eerst op hoef te hacken. }:|
Dan moet je wachten tot het toeval toeslaat of een niet-huis-tuin-en-keuken apparaatje aanschaffen die er degelijke support voor heeft, dunkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal goed, vandaar deze post. ik verwijs nog maar weer eens naar de titel:

*O* Welke ADSL Modem/Router heeft Broadcast ondersteuning? *O*

misschien krijg ik nu antwoord ;)

• gertvdijk
Nou robreggen, er is goed nieuws. Bij toeval kom ik een router tegen van Netgear die officiele support heeft voor open source firmwares. Dus je kan naar hartelust de software op installeren die je de features biedt die jij nodig hebt zonder te 'hacken'. :) Er is immers ondersteuning van de fabrikant.
Volgens routershop is deze Netgear router ook al met open source software ondersteuning. En zie ook dit bericht op nu.nl.

Grappige en goede ontwikkeling imo. Bij aankoop van deze Netgear router mag je nog even je favo distro uitzoeken en erop installeren. :+

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 03-07-2008 02:51 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een tweaker waardig :?

Anyway - als je centen teveel hebt, dan pik je er een router uit die out of the box doet wat je wil. Heb je niet die luxe dan koop je je een WRT54GL (of een andere) waar je perfect een custom firmware op kan installeren. Volgens mijn woordenboek valt een firmware erop pleuren niet onder 'hacken', maar misschien ben ik wel té die-hard hé ;).

De Netgear is ook een idee, maar het is vooral promo waar de poster hierboven in trapt. De WRT54GL is namelijk ook met dat doel op de markt gezet, alleen maakt Linksys er veel minder tralala rond - de L in de modelnaam staat voor Linux, en standaard draait deze router ook Linux. Daarnaast struikel je over de andere merken die routers 'met mogelijkheden' (alternatieve firmwares) aanbieden. Ik denk dan aan Asus en Buffalo.

Ik weet niet hoe zelfredzaam je bent - van een tweaker mag je toch wel wat initiatief verwachten niet? - maar sommige firmwares zijn erg gebruiksvriendelijk (DD-WRT bv. heeft een schitterende web interface, veel netter dan je standaard Linksys of andere OEM rommel), andere zijn redelijk die-hard maar geven je dan ook 100% de vrijheid om te tweaken - het is altijd een tradeoff: integratie tegenover hackability.

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 03-07-2008 04:21 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:34:
[...]Klopt!
Als ik 10.0.0.255 (of 192.16.0.255, of x.x.x.255) wil gebruiken als port forwarding address, zegt het: "invalid IP address"...
Dat zeggen van "invalid IP-address" wordt gedaan door een stukje client side java script. Als je dus in je favo browser even java script uitzet voor het IP-adres van je modem/router kun je wel x.y.z.255 invoeren.

Alternatief kun je de configuratie van je modem/router saven, editen (moet soms wel met een hex-editor) en weer laden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• gertvdijk
Ik hoop dat dat niet voor mij bedoeld was.
Borromini schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 04:20:
Anyway - als je centen teveel hebt, dan pik je er een router uit die out of the box doet wat je wil.
Tuurlijk, maar de TS wil blijkbaar een huis-tuin-en-keuken routertje.
Heb je niet die luxe dan koop je je een WRT54GL (of een andere) waar je perfect een custom firmware op kan installeren. Volgens mijn woordenboek valt een firmware erop pleuren niet onder 'hacken', maar misschien ben ik wel té die-hard hé ;).
Lees eerdere posts van mij. De TS deed dit af als 'hacken'. Verder ben ik het in zoverre met je eens dat ik het ook geen hacken wil noemen.
De Netgear is ook een idee, maar het is vooral promo waar de poster hierboven in trapt.
Nee, ik heb die promo niet nodig. Ik had allang in 2003 een Linksys waarop ik de nodige firmwares uitprobeerde. Ik plaatste het puur voor de TS om zijn argument van het hacken te tackelen.
Borromini schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 04:20:De WRT54GL is namelijk ook met dat doel op de markt gezet, alleen maakt Linksys er veel minder tralala rond - de L in de modelnaam staat voor Linux, en standaard draait deze router ook Linux. Daarnaast struikel je over de andere merken die routers 'met mogelijkheden' (alternatieve firmwares) aanbieden. Ik denk dan aan Asus en Buffalo.
Ja, mogelijkheden zijn er genoeg. Hardware list op bijv. OpenWRT is erg lang.
Feit blijft dat die andere fabrikanten geen ondersteuning leveren voor het installeren van alternatieve firmwares.
Ik weet niet hoe zelfredzaam je bent - van een tweaker mag je toch wel wat initiatief verwachten niet? - maar sommige firmwares zijn erg gebruiksvriendelijk (DD-WRT bv. heeft een schitterende web interface, veel netter dan je standaard Linksys of andere OEM rommel), andere zijn redelijk die-hard maar geven je dan ook 100% de vrijheid om te tweaken - het is altijd een tradeoff: integratie tegenover hackability.
Ik neem aan dat dit dan weer op de TS gericht was, maar toch ook voel ik me aangesproken. In eerste instantie ben ik het met je eens (zie mijn vorige posts), maar ook snap ik zijn punt wel. Hij wil deglijke ondersteuning van de fabrikant en die feature in de stock firmware. Maar als die er dan niet is (een aantal dagen bleef het stil na de geweldige vraag van de TS) dan kom je toch weer terecht op de features van alternatieve firmwares en het support erop in de betreffende community. In een productieomgeving is dat doorgaans minder wenselijk. (analogie: het bestaansrecht van Red Hat enterprise tegenover de gratis distro's.)

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:45:
[...]
Dat zeggen van "invalid IP-address" wordt gedaan door een stukje client side java script. Als je dus in je favo browser even java script uitzet voor het IP-adres van je modem/router kun je wel x.y.z.255 invoeren.

Alternatief kun je de configuratie van je modem/router saven, editen (moet soms wel met een hex-editor) en weer laden.
Kijk daar heb ik wat aan!

Verder: de genoemde routers hebben geen modem aan boord, but i get the msg. Dank.
Mijn reluctance om te 'hacken' is overigens niet omdat ik er te beroerd voor ben, maar omdat er volgens mij gewoon modem-routers moeten zijn die het wel kunnen.
Ik ga toch geen schroevedraaier kopen en daarna verbouwen zodat ik ermee te spijkeren als ik voor hetzelfde geld een hamer kan kopen 8)7

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gertvdijk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:35:
[...]

Ik hoop dat dat niet voor mij bedoeld was.
Neen :).
Tuurlijk, maar de TS wil blijkbaar een huis-tuin-en-keuken routertje.
Ik hoop dat de TS een realistische kijk op de zaak krijgt en ziet wat er voor welk geld te koop is. Als zijn research klopt (en daar kan ik geen uitspraak over doen) dan moet hij al naar de duurdere dingen om de featureset die hij wenst officieel te krijgen. Als hij dat op een huis-thuin-en-keukenroutertje wil, dan lijkt de enige optie mij een third party firmware die het wel ondersteunt.
Nee, ik heb die promo niet nodig. Ik had allang in 2003 een Linksys waarop ik de nodige firmwares uitprobeerde. Ik plaatste het puur voor de TS om zijn argument van het hacken te tackelen.
Goed, mijn reactie hierop was onnodig scherp :). Mijn excuses daarvoor. Je bracht het wel een beetje commercieel ;).
Ik neem aan dat dit dan weer op de TS gericht was, maar toch ook voel ik me aangesproken. In eerste instantie ben ik het met je eens (zie mijn vorige posts), maar ook snap ik zijn punt wel. Hij wil deglijke ondersteuning van de fabrikant en die feature in de stock firmware. Maar als die er dan niet is (een aantal dagen bleef het stil na de geweldige vraag van de TS) dan kom je toch weer terecht op de features van alternatieve firmwares en het support erop in de betreffende community. In een productieomgeving is dat doorgaans minder wenselijk. (analogie: het bestaansrecht van Red Hat enterprise tegenover de gratis distro's.)
Daarover ben ik het met je eens. Langs de andere kant, als hij enterprise-level support wil (en het in een enterprise-omgeving wil gebruiken), dan moet hij niet naar de prijsklasse kijken waarin hij nu zit te kijken. Je (valide) argument lijkt mij hier dan ook niet op te gaan, als hij support wil enz. dan moet hij ook bereid zijn daarvoor op tafel te leggen, en mij lijkt dat voorlopig niet het geval. Het mes snijdt langs twee kanten. Custom firmwares hebben geen support - al is een router met OpenWRT/DD-WRT misschien een optie - ik weet dat die dingen ook stock verkocht worden door sommige bedrijfjes, en ik kan me niet voorstellen dat je dan geen supportcontract kan afsluiten.

@ TS: voor zover ik kan meespreken over geïntegreerde apparaten (modem + router) zijn die dingen meestal iets beperkter zijn qua featureset dan twee losse apparaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 03-07-2008 17:40 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
tjonge jonge jonge... wat een langdradig geouwehoer ipv antwoord te geven op de vraag. :r

Anyway ik zal m'n eigen vraag maar beantwoorden: Draytek 2820n. :w

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:30:
tjonge jonge jonge... wat een langdradig geouwehoer ipv antwoord te geven op de vraag. :r

Anyway ik zal m'n eigen vraag maar beantwoorden: Draytek 2820n. :w
Tjonge jonge wat een kinderachtige reply om een onbenullig iets :|

Veel plezier met je antwoord :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.