Neen

.
Tuurlijk, maar de TS wil blijkbaar een huis-tuin-en-keuken routertje.
Ik hoop dat de TS een realistische kijk op de zaak krijgt en ziet wat er voor welk geld te koop is. Als zijn research klopt (en daar kan ik geen uitspraak over doen) dan moet hij al naar de duurdere dingen om de featureset die hij wenst officieel te krijgen. Als hij dat op een huis-thuin-en-keukenroutertje wil, dan lijkt de enige optie mij een third party firmware die het wel ondersteunt.
Nee, ik heb die promo niet nodig. Ik had allang in 2003 een Linksys waarop ik de nodige firmwares uitprobeerde. Ik plaatste het puur voor de TS om zijn argument van het hacken te tackelen.
Goed, mijn reactie hierop was onnodig scherp

. Mijn excuses daarvoor. Je bracht het wel een beetje commercieel

.
Ik neem aan dat dit dan weer op de TS gericht was, maar toch ook voel ik me aangesproken. In eerste instantie ben ik het met je eens (zie mijn vorige posts), maar ook snap ik zijn punt wel. Hij wil deglijke ondersteuning van de fabrikant en die feature in de stock firmware. Maar als die er dan niet is (een aantal dagen bleef het stil na de geweldige vraag van de TS) dan kom je toch weer terecht op de features van alternatieve firmwares en het support erop in de betreffende community. In een productieomgeving is dat doorgaans minder wenselijk. (analogie: het bestaansrecht van Red Hat enterprise tegenover de gratis distro's.)
Daarover ben ik het met je eens. Langs de andere kant, als hij enterprise-level support wil (en het in een enterprise-omgeving wil gebruiken), dan moet hij niet naar de prijsklasse kijken waarin hij nu zit te kijken. Je (valide) argument lijkt mij hier dan ook niet op te gaan, als hij support wil enz. dan moet hij ook bereid zijn daarvoor op tafel te leggen, en mij lijkt dat voorlopig niet het geval. Het mes snijdt langs twee kanten. Custom firmwares hebben geen support - al is een router met OpenWRT/DD-WRT misschien een optie - ik weet dat die dingen ook stock verkocht worden door sommige bedrijfjes, en ik kan me niet voorstellen dat je dan geen supportcontract kan afsluiten.
@ TS: voor zover ik kan meespreken over geïntegreerde apparaten (modem + router) zijn die dingen meestal iets beperkter zijn qua featureset dan twee losse apparaten.
[
Voor 22% gewijzigd door
Borromini op 03-07-2008 17:40
]