Youtube duurt lang voor een filmpje begint

Pagina: 1
Acties:

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 12:27
Goedendag :)

Ik kijk regelmatig een youtube filmpje vooral muziek. Maar nu deed ik dat laatst bij mijn broertje op zijn laptop en daar begint een youtube filmpje bijna direct als je hem aanklikt. Op de pc van mijn ouders precies hetzelfde daar begint een filmpje ook bijna meteen.

Op mijn eigen pc duurt het gem een half minuut voordat een filmpje begint. Erg irritant. Terwijl we allemaal op dezelfde verbinding werken. Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Firefox 3.0/2.0 Internet explorer in alle browser hetzelfde
-Flash opnieuw geinstalleerd -geen verschil
-virusscanner uitgezet -geen verschil
-Windows defender, Windows firewall uit -geen verschil
-java opnieuw geinstalleerd -geen verschil

Ik weet het even niet meer 8)7 Ik denk zelf nog aan iets met een buffer die eerst volgeladen voordat hij begint met afspelen maar kan niet vinden waar dat aangepast zou moeten worden. Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft zou je zeer dankbaar wezen :)

Nog wat specs
Core2duo 1,8ghz
Mem 2gig
Internetverbinding 12mbit
Vista

[ Voor 10% gewijzigd door vuurvliegje op 23-06-2008 13:20 ]

Vuur(Vliegende)Vogel

Verwijderd

Ik het hetzelfde! Ik denk dat het hem in de firewall of virusscanner zit! ook al staat ie uit, ik gebruik GData InternetSecurity 2008 en op op de pc van mijn ouders hetzelfde soort probleem..

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe heb je Flash geinstalleerd? Erover heen? Of ook eerst verwijderd?

ik heb wel eens op een paar PC's het probleem gehad dat via subdomeinen van Youtube de video-vensters niet geladen werden :?. Een speciaal OCX-fix tooltje deed de oplossing.

Deze dus: Verwijderd in "[Vista IE 7] Youtube video's kijken werk..."

Alleen heb ik nog geen idee hoe dit probleem optradt. Was wel beide op een clean net geinstalleerde (geloof ik) Windows XP PC.

Deze fix zal ook wel op Vista werken.

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 24-06-2008 00:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• vuurvliegje
Ik gebruik als virusscanner F-secure.

@ Ariën Clay , Heb dat tooltje geinstalleerd maar dat maakt geen verschil.
Ik heb flash eerst verwijderd , reboot gedaan , nieuwste versie gedownload.

Vuur(Vliegende)Vogel

• vuurvliegje
Ik heb het inmiddels opgelost na dat ik zelf de hoop al had opgegeven. Ik heb gister een andere virusscanner geïnstalleerd namelijk nod32. En nu laden de youtube filmpje weer super snel.

gebruikte F-secure als virusscanner had deze uitgeschakeld om te testen , maar er draaide op de achtergrond zeker nog ergens een proces wat internet verkeer scant ofzo.

Misschien heeft iemand nog iets aan de oplossing :)

Vuur(Vliegende)Vogel

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Een vriend van me had dit ook met een andere virusscanner/firewall (was als ik me niet vergis McAfee). Dus voor de database: Je virusscanner/firewall/internet-security-pakket kan (zelfs 'uitgeschakeld') zorgen voor deze vertraging. Probeer dit eerst te uninstallen, en dan pas door te gaan met problemsolving :)

Permanent wintericon!

Pagina: 1