[Data] Archiveringssoftware met zoekfunctie en meta-data

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Tweakers,

Mijn collega en ik zijn al een uurtje aan het zoeken naar software om ons archief behapbaar te maken. Het gaat om een duizenden bestanden in verschillende standaard formaten van de office suites, pdf's en wat tekstbestanden. Deze willen we in een 'pool' gooien waar we dan middels een tool in kunnen zoeken en eventueel wat meta-data aan toe willen voegen.

Een redelijk universele vraag naar ons idee maar verder dan de Google Search Appliance ($$$) zijn we nog niet echt gekomen. Is er niets aan open source of betaalbare software die deze functies heeft vragen wij ons af.

We blijven doorzoeken en eventuele resultaten posten we hier ook.

Of het is gewoon maandagochtend, of we kunnen niet zoeken, of het is een valide vraag*

*ontstrepen wat van toepassing is... ;-)

BOINC stats

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:42
Ik kreeg deze tip in mijn topic: Zoekfunctionaliteit op Terminal Servers:

Microsoft Search Server:
http://www.microsoft.com/...erverexpress/default.aspx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik weet niet zeker idee of dit kan wat je doet - maar http://www.microsoft.com/...erverexpress/default.aspx zou dat misschien moeten kunnen? :)

Verwijderd

Zoiets lijkt me in principe handig voor alle data en voor iedereen. Als zo'n archief dan ook nog gelijk comprimeert vang je 2 vliegen in 1 klap. Ik ben erg benieuwd of hier wat voor beschikbaar is (en dan bedoel ik niet zo'n vaag Linux achtig tooltje).

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga dat even onderzoeken... Keep you posted!

BOINC stats

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Heb op mijn werk ook een zoeksysteem voor ~15k pdf bestanden gemaakt.
Copernic desktop search werkt vrij goed en is freeware. DTsearch lijkt ook redelijk goed te werken. Toch had in ieder geval copernic vaak problemen en bleek niet 100% betrouwbaar. Sommige zoektermen die wel degelijk als tekst in de PDF bestanden stonden werden gewoon niet gevonden. Maar probeer copernic toch maar eens :)

Uiteindelijk met PHP, fulltext mySQL en pdftotext.exe maar een eigen oplossing gescript die wel goed werkt.

Edit: dit is alleen zoekfunctionaliteit in een bestandsstructuur

[ Voor 14% gewijzigd door JasperE op 23-06-2008 10:51 ]

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik zal copernic even checken. Men wil hier zo min mogelijk eigen brouwsel vanwege de afhankelijkheid van mensen wat hier in het verleden wel eens fout is gegaan... ;-)

Bedankt voor je reactie!

BOINC stats

Pagina: 1