ik heb een Windows 2003 SP2 SBS(engelse versie) met alle updates geïnstalleerd.
Afgelopen weekend heb ik daarop SP2 voor Exchange 2003 op geïnstalleerd. De voornaamste reden om dit te doen was het IMF spamfilter.
Het is geïnstalleerd en ik kan het ook activeren en instellen, echter het lijkt niet te werken.
Wat heb ik gedaan:
1. SP2 geïnstalleerd
2. Bij "Message delivery" properties heb ik op het tabblad IMF level 7 voor de gateway en level 5 voor de clients ingesteld.
3. Ingesteld dat door de gateway geblockte spam gearchiveerd moet worden.
3. Bij tabblad "Connection filtering" heb ik bl.spamcop.net toegevoegd
4. Bij "Default SMTP virtual server properties" -> Advanced(van IP address) -> Edit(van "all assigned") -> "Apply connection filter" en "Apply IMF" aangevinkt.
5. Server opnieuw opgestart(voor de zekerheid)
Maar er lijkt verder niets te gebeuren, alle spam komt er nog gewoon doorheen.
Wat heb ik zelf al gecontroleerd:
1. In het register zou ik verwachten dat ik deze: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\ContentFilter zou zien, maar deze bestaat dus niet.
2. De default archive map(c:\program files\exchsrv\mailroot\vsi 1\UceArchive) is niet terug te vinden op de server
Helaas kan ik op Google niets vinden om een niet werkend IMF filter te troubleshooten, het lijkt erop dat het bij iedereen gewoon werkt. Wat doe ik fout?
edit:
ik haal mail op met de default pop3 connector, zou het hierdoor komen?
Afgelopen weekend heb ik daarop SP2 voor Exchange 2003 op geïnstalleerd. De voornaamste reden om dit te doen was het IMF spamfilter.
Het is geïnstalleerd en ik kan het ook activeren en instellen, echter het lijkt niet te werken.
Wat heb ik gedaan:
1. SP2 geïnstalleerd
2. Bij "Message delivery" properties heb ik op het tabblad IMF level 7 voor de gateway en level 5 voor de clients ingesteld.
3. Ingesteld dat door de gateway geblockte spam gearchiveerd moet worden.
3. Bij tabblad "Connection filtering" heb ik bl.spamcop.net toegevoegd
4. Bij "Default SMTP virtual server properties" -> Advanced(van IP address) -> Edit(van "all assigned") -> "Apply connection filter" en "Apply IMF" aangevinkt.
5. Server opnieuw opgestart(voor de zekerheid)
Maar er lijkt verder niets te gebeuren, alle spam komt er nog gewoon doorheen.
Wat heb ik zelf al gecontroleerd:
1. In het register zou ik verwachten dat ik deze: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\ContentFilter zou zien, maar deze bestaat dus niet.
2. De default archive map(c:\program files\exchsrv\mailroot\vsi 1\UceArchive) is niet terug te vinden op de server
Helaas kan ik op Google niets vinden om een niet werkend IMF filter te troubleshooten, het lijkt erop dat het bij iedereen gewoon werkt. Wat doe ik fout?
edit:
ik haal mail op met de default pop3 connector, zou het hierdoor komen?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...