Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding defect na 3 weken inactiviteit?

Pagina: 1
Acties:

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Altijd fijn om na 3 weken vakantie weer thuis te komen en je eigen op te starten om die berg mail eens binnen te harken. Behalve als je pc niets doet als je op de aan/-uit knop drukt! Voor ik vertrok heb ik de stroom van de pc gehaald, wat me wel verstandig lijkt om te doen. Na de stekkers wee aangesloten te hebben, gebeurt er simpelweg niets. ik heb de connector op het moederbord gecontroleerd (een keer losgemaakt en weer vast) en uiteraard op de voeding zelf ook de aan/uit switch meermalen gecheckt.

kan het zijn dat de voeding 'even moet aklimatiseren' oid? is het slecht voor een voeding om 3 weken geen stroom te krijgen?? het gaat om een Tagan 380w overigens..

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

Zou niks uit mogen maken. Ik denk dat dit een gevalletje pech is.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou niets uit moeten maken. Wat je kunt doen is de stekker uit de voeding trekken, de powerknop 20s ingedrukt houden en vervolgens kijken of het ding weer aangaat.

• Monkeybrains
  • Laatst online: 17:20
Ik weet niet of je voeding hem heeft, maar mischien per ongeluk de aan/uit schakelaar op de voeding zelf uit gezet?

Ik heb dat 1 keer zelf gehad, mooi klein schakelaartje op de voeding zelf. Per ongeluk bij het verplaatsen aangeraakt en dan kan je op de power button voorop drukken wat je wil maar dan gaat je PC het niet doen. :+

• draakhoofd
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:35:
Het zou niets uit moeten maken. Wat je kunt doen is de stekker uit de voeding trekken, de powerknop 20s ingedrukt houden en vervolgens kijken of het ding weer aangaat.
oke, geprobeerd en helaas geen teken van leven alsnog :'(
Monkeybrains schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:37:
Ik weet niet of je voeding hem heeft, maar mischien per ongeluk de aan/uit schakelaar op de voeding zelf uit gezet?

Ik heb dat 1 keer zelf gehad, mooi klein schakelaartje op de voeding zelf. Per ongeluk bij het verplaatsen aangeraakt en dan kan je op de power button voorop drukken wat je wil maar dan gaat je PC het niet doen. :+
nee, dit had ik als eerste gecontroleerd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

draakhoofd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:07:
[...]
oke, geprobeerd en helaas geen teken van leven alsnog :'(
Je kunt kijken of je de voeding aan kunt krijgen door de poweron en een ground kunt verbinden (groen + zwart). Gaat hij dan niet aan dan is je voeding stuk.

Verwijderd

Het stopcontact / de stekkerdoos al met andere apparatuur geprobeerd? Dat je in ieder geval weet dat het aan je pc moet liggen

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zeker weten dat het stopcontact waar hij op zit aangesloten prik heeft? Ik had namelijk ook een keer in de meterkast wat uitgezet....nou ja, beetje jammer altijd zo'n actie.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:39
haal de moederbord batterij er eens uit en plaats hem terug na 20seconde.

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:14:
Het stopcontact / de stekkerdoos al met andere apparatuur geprobeerd? Dat je in ieder geval weet dat het aan je pc moet liggen
yep, de monitor en de speakers gaan wel aan, de externe HD ook. Allen op dezelfde powerbrick. Heb ook de stekker vd voeding in het contact gedaan waar de HD normaal in zit, die daar werkt.

de winkel heb ik zojuist gebeld, en die willen me geen garantie geven omdat de Tagan voeding 1,5 jaar oud is... krijgen we dat weer! een voeding valt toch onder electronica waarvan ik mag verwachten dat ze langer dan 1 jaar leven?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
draakhoofd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:56:
[...]

yep, de monitor en de speakers gaan wel aan, de externe HD ook. Allen op dezelfde powerbrick. Heb ook de stekker vd voeding in het contact gedaan waar de HD normaal in zit, die daar werkt.

de winkel heb ik zojuist gebeld, en die willen me geen garantie geven omdat de Tagan voeding 1,5 jaar oud is... krijgen we dat weer! een voeding valt toch onder electronica waarvan ik mag verwachten dat ze langer dan 1 jaar leven?
Weet je dan zeker dat het de voeding is en niet het mobo of iets anders.
Heb je de groene en een zwarte draad van de voeding al eens met elkaar verbonden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

draakhoofd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:56:
[...]

consumenten hebben 2 jaar garantie minimaal op aankopen; dus lijkt me geen probleem om garantie te claimen!
Pagina: 1