• zzemutahh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05-2025
Hallo,

Hier een noob vraag, gezocht naar een goede plek om deze te stellen, dus SORRY als ie hier niet thuis hoort:

Ik wil iets actiever met mijn portegeuille omgaan en heb wat dat betret meer dan genoeg van de honderen formulieren, handtekeningen, pasjes en andere zooi die ik darvoor bij ABN AMRO moet regelen. Ik wil dus met mijn paar honderd Fortis Obam stukken van ABN AMRO naar Binck. Om dat te doen, moeten die stukken dan eerst verkocht worden, of kunnen ze 'gewoon' worden 'overgeschreven' ?

M.a.w. hoeveel transactiekosten zal ik kwijt zijn om die boel over te halen naar Binck?

Thanks mannuh.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 17:24

Wish

ingwell

Wat zegt ABN-Amro / Binck? Die hebben daar denk ik wel ervaring mee.

Man, RTFM: http://www.binck.com/nl/w...nck/vraag_en_antwoord.asp

Staat er gewoon.
Hoe boek ik mijn portefeuille gratis over?
Heel eenvoudig: vraag de informatiemap aan. Hierin vindt u formulieren om een rekening te openen en een formulier om (een deel van) uw portefeuille over te boeken. Zodra wij de openingsformulieren en het overboekingsformulier hebben ontvangen, wordt direct een rekening geopend. Ook nemen we dan meteen contact op met uw bank om de overboeking te regelen. Binck betaalt ook de kosten die uw bank u hiervoor in rekening brengt, met een maximum van € 25 per fonds en € 500 per portefeuille.

[ Voor 103% gewijzigd door Wish op 23-06-2008 10:25 . Reden: Zelf(!) Binck.nl bezocht ]

No drama

• zzemutahh
Ja, dat wist ik ook, ABNM zegt zelf 22,50 EX BTW per binnenlandse regel te rekenen. Dan zouden de kosten voor het overboeken van de portefeuille 27 euri bedragen.

Probleem is ....... dat ik een rekening van ABN heb gekregen voor liefst 395 euri. Dus, voor ik met ABN ga bellen en iemand door de telefoon trek, wil ik weten waar ik sta. Vandaar.

RTFM is my middle name!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik snap het probleem met de ABN eigenlijk niet, ik heb er ook een portefeuille waar ik zonder problemen via het internet van tijd tot tijd mn aandelen rondstuur. De enigste opmerking die ik heb is dat ze wat traag zijn met de mutaties maar dat is voor mij ondergeschikt.

• zzemutahh
ik heb daar (ABN) 4 jaar geleden geld heen gebracht. Daar heb je een rekening courant voor nodig dus geopend. Vervolgens wilde ik aandelen kopen. toen kwam er een beleggingsrekening bij,dus meer formulieren en een tweede rekeningnummer. Oh, en een portefeuillenummer. Toen wilde ik online gaan beleggen. Formulieren zouden worden opgestuurd. En een half jaar later opnieuw. En een halfjaar later opnieuw.
Toen mocht ik preferred gaan banken. Wow. Kon ik nl. online gaan beleggen zeiden ze. Komen er weer formulieren, pasjes (die geld kosten), en een procuratieschema. WTF Is dat ?
Vervolgens met veel moeite wat aandeeltjes verkocht en op een depositorekening gezet. Maar die rekening had ik nog niet, dus weer meer formulieren, handtekeningen.

Sorry, noem me een boerelul, maar geef mij de Postbank maar. Eén rekeningnummer (intern zullen het er vast meer zijn, maar daar heb ik als klant mooi geen last van), één handtekening en klaar.

Het zal vast anders zijn als je veel internationale betalingen moet doen, maar ja.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarom wil je Fortis Obam naar Binck verplaatsen? Dan betaal je jaarlijks bewaarloon en evt transactiekosten volgens mij. Bij Fortis of Fundix heb je dat niet.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
zzemutahh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:41:
Ja, dat wist ik ook, ABNM zegt zelf 22,50 EX BTW per binnenlandse regel te rekenen. Dan zouden de kosten voor het overboeken van de portefeuille 27 euri bedragen.

Probleem is ....... dat ik een rekening van ABN heb gekregen voor liefst 395 euri. Dus, voor ik met ABN ga bellen en iemand door de telefoon trek, wil ik weten waar ik sta. Vandaar.

RTFM is my middle name!
Ik heb geen idee voor de oplossing, maar wel een aantal vraagjes:
Heb je bij ABN de aandelen direct op een beurs gekocht of als beleggingsfonds (delen van aandelen)? Daarnaast, heb je Nederlandse of Luxemburgse stukken?

• zzemutahh
Binck is wel érg gebruiksvriendelijk vergeleken met de andere demo's die ik bekeken heb. En als ik (tot nu toe) de service vergelijk met die van ABN ... Wat een verschil. Een verademing.
Bewaarloon Binck is maximaal 0,2% van de protefeuillewaarde. Binck wordt pas wat duurder boven de tonnen en daar zit ik niet op.
Bij Fundix kun je alleen in beleggingsfondsen handelen, toch ?
En Fortis .......... Da's toch ABN AMRO tegenwoordig ...

• zzemutahh
Rukapul schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Ik heb geen idee voor de oplossing, maar wel een aantal vraagjes:
Heb je bij ABN de aandelen direct op een beurs gekocht of als beleggingsfonds (delen van aandelen)? Daarnaast, heb je Nederlandse of Luxemburgse stukken?
Geen idee, wist niet dat dat allemaal ook nog kon.

Grappig trouwens, net met Binck gebeld, zij hebben de portefeuille al binnen zeggen ze. Daarna met de ABN en die hebben hem ook nog zeggen ze! Dus ik heb in één weekend 100% gemaakt! Toppie.

En dat van die 395 ... daar snapten ze bij ABN niks van want daar konden ze niks over vinden ...

wordt vervolgd.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik snap niet dat je zoveel problemen met de ABN hebt, nu heb je het opgelost via Binck die specifiek zich bezighouden met beleggen maar omgekeerd bij ABN zou je nooit problemen moeten hebben. Als je bij hun even binnenloopt en uitlegd wat je wilt kunnen ze alles binnen een dag realiseren, ja het zit aan meerdere rekeningen maar dit is bij de Postbank net zo goed het geval. En de kosten die ze in rekening brengen, doet Binck net zo goed waarschijnlijk via een omweggetje. Ook zij werken niet voor niets.

• zzemutahh
Jij niet snappen. No offense !

Ik ben in de afgelopen jaren al minstens 10 keer met ABN aan de telefoon geweest (waarom zou ik er nóg meer tijd in stoppen door naar een kantoor te rijden? zit daar een ander soort mensen dan ?) en telkens zeggen ze, we regelen het, maar er gebeurt niks. Als daar dan over klaagde kwam er weer een pakket formulieren zonder uitleg. etc. etc.
Op een gegeven moment denk je : het is genoeg. En dan ga je je klandizie aan een ander gunnen.
Pagina: 1