Toon posts:

Wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn ouders is de versterker en cd speler kapot. Dat is niet gek want de installatie is al zo'n 7 jaar oud. Hij is van Kenwood.

Nu wil ik ze vervangen, maar ik weet niet goed wat ik nu moet kopen, zowel het merk als wat ik nu eigenlijk nodig heb.

Dit is wat mijn ouders nu werkend hebben :
- een mooie platte TV van ongeveer 1.5 jaar oud merk is Loewe
- een losse DVD speler van een paar maanden oud
- een DVR mediabox van UPC die ik nog moet aansluiten
- 2 paar losse Bose boxen, van die kleine kubusjes, maar niet met een woofer of zo

Alle geluid moet via de 2 boxen komen en ze willen dvd's en cd's kunnen spelen. De dvd speler kan ook wel cd's spelen, maar dan moet de tv ook aan geloof ik. Ze willen ook radio kunnen luisteren.

Wat heb ik nu eigenlijk nodig? Alleen een versterker? Of is er ook een versterker met daarin een CD speler?

Ik heb nog 1 vereiste en dat is dat het supermakkelijk te bedienen moet zijn. Geluidskwaliteit is geen vereiste want ze hebben er (net als ik) weinig verstand van. Het zijn al oude mensen en ze gruwelen van nog meer knopjes. Dus het moet zo simpel mogelijk zijn. Wellicht is het ook mogelijk om iets te kopen voor versterker/DVD/CD en radio in 1?

Hebben jullie advies over wat ik nodig heb en wellicht ook over zelfs een bepaald merk en type apparaat?

Alvast erg bedankt

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:01:
Dit is wat mijn ouders nu werkend hebben :
- een mooie platte TV van ongeveer 1.5 jaar oud merk is Loewe
- een losse DVD speler van een paar maanden oud
- een DVR mediabox van UPC die ik nog moet aansluiten
- 2 paar losse Bose boxen, van die kleine kubusjes, maar niet met een woofer of zo

Alle geluid moet via de 2 boxen komen en ze willen dvd's en cd's kunnen spelen. De dvd speler kan ook wel cd's spelen, maar dan moet de tv ook aan geloof ik. Ze willen ook radio kunnen luisteren.

Wat heb ik nu eigenlijk nodig? Alleen een versterker? Of is er ook een versterker met daarin een CD speler?

Ik heb nog 1 vereiste en dat is dat het supermakkelijk te bedienen moet zijn. Geluidskwaliteit is geen vereiste want ze hebben er (net als ik) weinig verstand van. Het zijn al oude mensen en ze gruwelen van nog meer knopjes. Dus het moet zo simpel mogelijk zijn. Wellicht is het ook mogelijk om iets te kopen voor versterker/DVD/CD en radio in 1?
Je zegt 2 paar bose boxen, maar later heb je het over 2 boxen. Heb je één of twee paar boxen? Stuur je ze gewoon stereo aan? Moet het geluid wat van je tv komt ook over het geluids-set gestuurd worden?

Meestal heb je volgens mij geen versterkers met ingebouwde cd-speler, behalve dan wanneer je een complete stereotoren koopt. Dit heeft echter als nadeel dat je die volgens mij niet hebt met meerdere aux ingangen? Die je denk ik wel nodig hebt als je zowel een dvdspeler als een mediabox aan wilt sluiten. Versterkers met ingebouwde radio zie je wel regelmatig langskomen. Je kan dan gewoon je dvd speler gebruiken, volgens mij kun je bij veel dvdspelers gewoon een cd afspelen zonder de televisie aan te zetten. Ik zou daarom denk ik voor een simpele stereo versterker (afhankelijk van of je nu 2 of 4 boxen hebt in stereo of 4-kanaals opstelling, in het laatste geval een 5.1 versterker) met ingebouwde radio, en meerdere ingangen (is meestal wel het geval). Wel is wat je koopt natuurlijk sterk afhankelijk van watvoor speakers je precies hebt staan, kan je een type nummer posten?

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Als geluidskwaliteit niet boeit:
Simpele HT of stereo receiver van het liefst "el-cheapo" merk voldoet.
Gewoon MM inlopen en kopen, iets meer research was ook wel op z'n plaats geweest. Daarnaast snap ik je vraag niet als het toch niet uitmaakt (meeste tweakers willen het beste, of in ieder geval het beste voor hun budget).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel Electropruts voor je reactie. Ik bedoel 2 speakers, niet 4, surround sound is niet noodzakelijk. Voor het typenummer moet ik naar mijn ouders, dus dat heb ik nu niet gelijk.

Eigenlijk is het het mooist als alle geluid via de boxen komt, maar het is niet noodzakelijk. Nu ik er over nadenk, zal inderdaad een wel een cd afgespeeld kunnen worden via de dvd speler, als hij maar aan een versterker aangesloten is en niet aan de tv.

Ook kom ik er net achter dat er via de UPC mediabox ook digitale radio wordt aangeboden, dus dat zal een radio overbodig maken.

Snap ik het dan goed, dat ik eigenlijk alleen een versterker nodig heb met veel ingangen en daar dan dus op moet aansluiten
(1) De Boxen
(2) de TV
(3) de UPC mediabox
(4) de DVD speler ??

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:39:
Snap ik het dan goed, dat ik eigenlijk alleen een versterker nodig heb met veel ingangen en daar dan dus op moet aansluiten
(1) De Boxen
(2) de TV
(3) de UPC mediabox
(4) de DVD speler ??
Zou niet weten waarom je dit anders moet zien.
Standaard HT of stereo versterker kan dit écht allemaal wel aansluiten.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Topicstarter
Jivecar, dankjewel voor je reactie. Dit is eigenlijk deel van mijn research. Ik snap ten eerste niet goed wat er mogelijk is en wat ik allemaal kan aansluiten. En ten tweede vroeg ik me af of tweakers een goed merk/type kunnen aanbevelen.
Je hebt gelijk dat ik niet wil tweaken en hier eigenlijk niet moet posten, maar ik participeer veel in de tweakers forums voor computers en daar heb ik wel verstand van. Toen ik zag dat tweakers ook een Audio forum had, dacht ik hier te posten, want hier zitten de experts.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, ok, hier zitten experts.

Maar zoals je zal weten van de computertfora, is GoT nooit het "begin" van je research. Deze vraag lijkt daar wel op. Verder worden "wat moet ik kopen" vragen (bijna) altijd gesloten.

Met andere woorden: iets meer eigen research/input aub.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.