Toon posts:

tot welke processor kan e moederbord aan?>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan je weten wat het moederplankje maximaal voor een processor aankan.?

Is daar een bepaalde bereken manier voor?

Ik heb eeen asusP3B-F , Is voor Celeron en Pentium 3.

Wie kan me helpen?

Alvast Bedankt,

StefaN

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
kijk eens op www.ctechnet.com/hardware/asus.htm heb je meteen een indicatie tot hoever die kan en tot welke stabiele overclock je kunt gaan denken met een goede koeler en geheugen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

even zelf denken voor je iets post.

www.asus.com.tw

nee joh.

of kijk in de handleiding

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ehm... ik d8 dat de vraag was of je dat kon berekenen..
Ehm JA..
Dat is de max Multiplier (ook wel busfactor) van het MOBO vermenigvuldigen met de max Front Side Bus (ook wel bussnelheid)
Let op!!!!!!!! dit is niet altijd de uitkomst om te weten te komen welke processor er max op kan..
Je P3B-F draait officieel stabiel op 100 MHz.
De multiplier kan max in ieder geval 8 aan.
Een P3 800 op 100 MHz bus zal er dus op werken (mits deze slot 1 is of mits je een FCPGA convertor hebt)

Suc6

Eric Oud Ammerveld

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij ASUS kun je de multiplier instelling helemaal aan de CPU overlaten. Dat betekent dat je evt. bijvoorbeeld een PIII-900E kwijt zou kunnen (bekend van de ALDI-PC's). Een oudere BIOS 'ziet' dat misschien verkeerd, maar hij draait mooi wel op 9x.

Dat is echter geen ideale investering. Betere performance krijg je als je een FSB van 133 neemt. Dat betekent op een BX chipset dat je AGP en (misschien- bij mijn ASUS CUBX (=P3B-F met FC-PGA) niet, maar van de P3B-F zelf weet ik niet) PCI flink overclockt. Dus weet je nooit zeker of je systeem het met (bijvoorbeeld) een 866 het zou doen.

Interessantere keuze (voor de tweaker>:)) is om een PIII te nemen rond de 750 a 800E (=100MHz FSB) en dan de FSB stap voor stap te verhogen. Zo kun je bijvoorbeeld tot 7.5x133 komen, oftewel 1GHz. Je mobo zal het trekken, maar van de andere onderdelen valt dat moeilijker te bepalen. In het ergste geval heb je nog een PIII 750:9

edit:
Typfvauten...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het klopt dat het een slot 1 is. HEt is waar dat er op de website tot pentium 3 600 ging, maar dat leek me wel errug laag voor dit moederplankje
Pagina: 1