Toon posts:

Apple keyboard werkt niet in DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Recentelijk heb ik mijn normale keyboard vervangen door een Apple Aluminium Keyboard (omdat ik die veel lekkerder vind typen, persoonlijk). In XP, Vista en uiteraard Mac werkt het toetsenbord als een zonnetje. Helaas werkt het toetsenbord niet in DOS, dus even naar de BIOS van het moederbord gaan werkt niet. Ook kan ik geen keuze maken in het dual-boot menu van mijn meerdere OS'en. Tot het moment dat ik IN mijn OS ben, werkt het toetsenbord dus niet (ook het lampje van de capslock toets werkt niet).

Zelf geprobeerd:
[list]
• "C" ingedrukt houden bij het booten
• Nieuwste firmware voor Apple keyboard geinstalleerd
• Toetscombinaties met de fn-toets geprobeerd

Heeft iemand suggesties? :) Het is namelijk vrij vervelend om elke keer een normaal toetsenbord te moeten aansluiten om naar een ander OS te booten, of om wat aan te passen in de BIOS.

Ter verduidelijking: het gaat hier dus om de wired aluminium versie:

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/keyboard/images/wired_keyboard20070813.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 02:44 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Werkt je doos ueberhaupt wel met USB tobo's in de BIOS? Ook Apple Tobo's zijn gewoon standaard USB HID devices namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, het gaat om een gloednieuw Intel I975X (Badaxe 2) moederbord. Tevens heb ik USB Legacy support aangezet in de bios en het toetsenbord rechtstreeks op het moederbord aangesloten ipv usb hub of PCI kaart.

offtopic:
had trouwens niet zo snel antwoord verwacht gezien het tijdstip :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 02:49 ]

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Gaat niet werken ;) Je zou het nog kunnen proberen met een USB naar PS/2 plugje ertussen, maar of dat werkt betwijfel ik ook. (of je mobo dat heeft is natuurlijk ook een 2e). Ik heb dit zelf ook ooit geprobeerd, ook USB legacy aan, maar het heeft bij mij nooit (goed) gewerkt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:34

Sebazzz

3dp

Probeer te rommelen met de USB settings in de BIOS. Afhankelijk van het moederbord moet je bijvoorbeeld USB Legacy aan of uit zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 15:43
Ik heb juist een 'ouwe bak' (met een NForce2 mobo) waar 'ie prima werkt onder DOS en in de bios. Ik heb juist problemen onder XP, met delen functietoetsen die niet willen werken zonder Fn in te drukken...
Lijkt me ook dat spelen met bios settings en evt zelfs andere usb poorten uitproberen uiteindelijk iets werkends moet opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
USB > PS/2 plugje heeft niet gewerkt, en ook veranderen van USB poort mocht niet balen.
Ik kan geen enkele USB instelling veranderen op mijn moederbord, anders dan "Enable USB Ports" en "Enable USB Legacy". Verder kan ik nergens anders aan rommelen.

Ik ga eens kijken of een verse BIOS update het probleem misschien verhelpt.

/edit Bios update heeft niet geholpen. Conclusie: Apple moet even een firmware update uitbrengen :P

Dan maar tijdelijk even 2 tobo's :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 23:43 ]

Pagina: 1