Thomson speedtouch 780 aansluiten via speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmega
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Hoi, ik heb al jaren een speedtouch 510 en pas geleden een 780 gekregen.
Nu is het mij laatst gelukt (via een site op internet) om mijn 780 alleen als wireless hub te gebruiken maar ik weet dus niet meer hoe.
Ik kon met mijn wireless apparaat inloggen op de 780 en zo via de 510 internet op.
Ik ben vergeten hoe dat ging en wat de naam is om dat te doen, is dat een bridged router ofzo ?
Ik heb geen idee maar als iemand dus weet hoe ik met mijn wireless console via de 780 het internet op kan (dus de 780 zit zelf NIET met een telefoonkabel aangesloten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
Dat is inderdaad de juiste term "bridged mode".

Als ik het goed heb is die 780 gelijk met als verschil dat het ook een accespoint is.
Waarom haal je die 510 er niet gewoon tussenuit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die info wil ik ook wel hebben...

Had nog zo`n 780 liggen en die kon ik idd aan mijn netwerk knopen en gebruiken als wireless accespoint. Echter, na het flashen van de firmware (het ding had beperkte mogelijkheden door provider) heb ik `m nooit meer juist ingesteld gekregen.. :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
je kan hem toch terugflashen als je de vorige firmware heb opgeslagen ?
Ik heb beide apparaten ook, niet meer aangesloten, zit inmiddels op een Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmega
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb de 510 gehouden om de volgende redenen, ik kreeg van xs4all een 780, na uitvoerig gebruik bleek dat ding veel trager te zijn dan dat ie kon, verschillende speedtests bevestigden dat voor mij, ook de portforwarding werkte erg slecht, dus ik ben weer terug naar mijn 510 gegaan, die werkt gewoon prima.

Maar goed het is net gelukt met die modem, ik heb de DHCP uitgezet, en de ip range indezelfde range als mijn 510 gezet, en toen werkte hij opeens

[ Voor 19% gewijzigd door madmega op 23-06-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Je kunt de 780 via een stukje software die je kunt downloaden vanaf de Speedtouch site instellen als router/AP, dit kan normaal niet via de webinterface.

Volgens mij waren dat deze: http://www.speedtouch.nl/software.html#780

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 23-06-2008 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269626

Anoniem: 20531 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:57:
Je kunt de 780 via een stukje software die je kunt downloaden vanaf de Speedtouch site instellen als router/AP, dit kan normaal niet via de webinterface.

Volgens mij waren dat deze: http://www.speedtouch.nl/software.html#780
Ik wil eigenlijk precies hetzelfde met een Zyxel P-2602HW-D1A die ik wil gebruiken voor het VOIP-gebeuren en daarachter wil ik m'n ST780 om m'n (draadloos) internet te delen, maar ik weet niet eens hoe ik de kabels moet verbinden van Zyxel naar ST780.

Heb nu een utp van Zyxel PC1 naar de ST780 PC1, en de andere PC's via overige poorten van de ST780, maar hoe nu verder? Kan iemand me helpen?
Pagina: 1