Toon posts:

My Book externe harde schijf vertraagd pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik ben in het bezit van een My Book Home Edition externe harde schijf welke ik heb aangesloten via eSata. Nou is het zo dat mijn pc verschrikkelijk traag opstart wanneer deze zit aangesloten. Tijdens het laden van windows zie en hoor ik dat hij aan het zoeken is op de My Book maar hier is nog geen traagheid te bekennen. Het probleem doet zich voor tijdens en na het welkom scherm. Ik hoor dan ook dat de C schijf extreem veel aan het laden is wat hij zonder de My Book veel minder doet. De programma's komen rechtonder één voor één tevoorschijn terwijl ze normaal gezien allemaal tegelijk komen. Als windows eenmaal volledig is opgestart en alles is geladen werkt alles gewoon snel.

Ik vind het vreemd dat hij op de My Book tegelijkertijd ook aan het laden is aangezien hier geen windows of andere programma's op staan.

Helaas is het zo dat de schijf al aan moet staan als ik de pc aanzet aangezien het eSata is, anders had ik deze later in kunnen schakelen.

Nou ben ik erachter gekomen dat het probleem te verhelpen is door hem in apparaatbeheer uit te schakelen en deze pas in te schakelen als windows is gestart maar ik vind dit geen prettige optie.

Nog even wat specs:

Moederbord: Asus P5KR
Processor: E8400
Geheugen: 4 GB Corsair
Opslag: 2 x Samsung 250 GB (geen Raid) + My Book extern
Besturingssysteem: Windows XP Proffesional MCE

Hij heeft de nieuwste Bios update gehad.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is ??

Bijvoorbaat dank

CrazyPCMan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Opslagmedia horen daar thuis :o

Ik move even...

Verder meld je niet welke controller je eSATA regelt en hoe het met de drivers daarvan zit. Post eens volledige specs (niet alleen mobonaam, maar ook de (S)ATA controller chips die erop zitten en de gebruikte driverversies), wat er gebeurt als je andere drivers probeert, en wees bovenal nauwkeurig in je taalgebruik. Zeg "activiteit" als je dat bedoelt en niet "laden" (hoe weet je dat hij laadt en niet schrijft :? ). En "C schijf" zegt niet zoveel als je niet zegt welke drive bij jou als C ingesteld staat. Bij mij is dat de CF-cardreader namelijk... bij jou vermoedelijk niet, maar wees dus expliciet, nauwkeurig en duidelijk :o

Oslik blyat! Oslik!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Is dat niet backup software dat bij die externe HD hoort? Moet je dat eens uit zetten. Waarschijnlijk zit ie continu de 'c schijf' te backuppen of zo.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Kun je het probleem reproduceren door schijfactiviteit te genereren op je MyBook? Zo ja, lijkt me het een PIO/UDMA probleem. De CPU-load van je systeem zou dan ook hoog moeten zijn (100% belasting op 1 core). Je kan het oplossen door de transfer-mode in apparaatbeheer van de betreffende controller te veranderen. Gaat dit niet, de controller verwijderen en opnieuw opstarten.