Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] Onderscheid tussen mod/crew en user

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik had even een kleine opmerking, wat opzichzelf wel weer gebruikt kan worden als een featurerequest voor de T.net frontpage.

Ik kijk op zich niet zo heel vaak op de frontpage, laat staan dat ik ook de berichten onder een nieuwsbericht helemaal lees. Toch was er 1 dingetje wat ik me eigenlijk wel afvroeg en om die reden heb ik dit topic geopend.
Ligt het aan mij of wordt er op de frontpage geen visueel onderscheid gemaakt tussen mod/crew en user? Bij beide groepen zijn de usernames namelijk gewoon grijs gekleurd. Zou het niet veel handiger voor de user, die uiteindelijk toch alles moet lezen als eindgebruiker, om hierin onderscheid te maken. Bijv. door de usernames van mod/crew dezelfde rode kleur als van het forum (of wat in de huisstijl van de frontpage past) te geven. Op die manier kan er eenvoudiger onderscheid gemaakt worden en weet de eindgebruiker of ie met crewlid of slechts met een user te maken heeft.

Om even een voorbeeld te noemen:
In nieuws: Google biedt gratis bezoekersmeter voor websites heeft Roelant het over een T.net server statistiek, maar een user die niet weet dat Roelant een crewlid is, weet misschien niet waar Roelant het in hemelsnaam over heeft. Terwijl dit veel duidelijk zou kunnen zijn als Roelant een rood-kleurtje oid heeft waardoor die user kan herkennen dat Roelant een crewlid is.

Nu zal dit niet zo'n dringende kwestie zijn waarschijnlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat onderscheid tussen mod/crew en user wel wenselijk is op de frontpage. Om dezelfde reden eigenlijk waarom die onderscheid er ook is op het forum. En misschien is deze featurerequest helemaal niet eens wenselijk voor op frontpage en misschien hebben jullie daar zo jullie meningen over.

Tot zo ver mijn opmerking/featurerequest en ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

offtopic:
Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik een topic als dit nu het beste kon posten. LA of GR of dit.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 23-06-2008 00:18 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Het zou in mijn ogen ook onwenselijke gevolgen hebben, aangezien - denk ik zo - het overgrote deel van de crew 'als user' reageert op de fp - in tegenstelling tot op het forum :) .

DM!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

^^^ met JHS :)

Intentionally left blank

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
JHS schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
Het zou in mijn ogen ook onwenselijke gevolgen hebben, aangezien - denk ik zo - het overgrote deel van de crew 'als user' reageert op de fp - in tegenstelling tot op het forum :) .
Wat voor onwenselijke gevolgen bedoel je dan?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Dat er onterecht extra gewicht aan iemand zijn woorden wordt gehangen :) .

DM!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
JHS schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:45:
Daar zit ook wel wat in. Dat mensen denken dat mod/crew 'het beter weten' is wel het laatste wat je wilt hebben. Maar deze onderscheiding zou enkel bevorderlijk zijn voor het gezag, denk ik zo.

Maargoed. Dit was enkel even een gedachtespinsel waar ik mee zat en wilde dat graag met jullie delen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

JHS schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:45:
Zou dat niet gebeuren als een ervaren user ziet dat Roelant iets post dan? :)
M.i. kan je dat beter afvangen als crew zijnde door aan te geven dat het om je mening gaat, geen visie van T.net, etc.

Op GoT plaatsen jullie ook zat 'normale' (nouja :+ ) reacties en daar gaat het toch ook goed? :) Verder heb ik bovenstaande wel vaker gezien in posts van - ik meen - NMe. :)

Misschien handiger om het uit te breiden naar 'User status weergeven op FP'?
Bijvoorbeeld:
Door Rob.. (User), donderdag 26 juni 2008 09:29
Score: 1
Blah blah blah blah blah!
Door JHS (Admin Doktersteam), donderdag 26 juni 2008 09:29
Score: 1
@!"£ blah blah blah!
Zomaar een ideetje. :)

[ Voor 23% gewijzigd door r0b op 26-06-2008 09:51 ]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

r0b schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:47:
[...] Zou dat niet gebeuren als een ervaren user ziet dat Roelant iets post dan? :)
Ja, maar dan is het niet onterecht ;) .
Op GoT plaatsen jullie ook zat 'normale' (nouja :+ ) reacties en daar gaat het toch ook goed? :)
Maar daar is de balans toch wat anders, moet je toegeven :) .

DM!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Op de frontpage hoeft er vaker geen gewicht aan een uitspraak gehangen worden dan wel. Bij .Plans over serveronderhoud en dergelijke is het misschien wel interessant, maar bij nieuwsberichten weer helemaal niet.

☻/
/▌
/ \

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je als crewlid vanuit je functie post dan zijn dat over het algemeen sturende reacties, of antwoorden op vragen over beleid etc.

Dat soort reacties horen op de FP niet thuis, daar horen alleen inhoudelijke reacties thuis, dus heeft het weinig nut om daar iemands functie kenbaar te maken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 00:31
Orion84 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:33:
Als je als crewlid vanuit je functie post dan zijn dat over het algemeen sturende reacties, of antwoorden op vragen over beleid etc.
Zoals Kixtart al zegt, bij bv .Plans kan dit wel handig zijn. Als er daarbij gepost wordt door (bepaalde) crewleden zijn het vaak ook antwoorden over het beleid ;)
Misschien dus een uitzondering hier? Of een uitzondering voor de .Plan-starter om diegene extra gewicht te geven?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

.plans zijn inderdaad een uitzondering, maar ik denk dat in dat geval de inhoud van zo'n reactie vaak genoeg zegt over degene die die reactie plaatst? Maar, ok, op die plek zou het eventueel wel nuttig kunnen zijn, ja :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1