[DVD] Bekraste DVD herstellen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik krijg een pakket binnen, en ik ontdek dat 1 van de dvd boxen een probleem heeft: de dvd's zijn losgekomen en zijn dus tijdens vervoer lekker door elkaar gerammeld. Gevolg zijn de vele krassen op de DVD kant.

Hierbij wil ik graag goede tips van anderen vragen om DVD kant zoveel mogelijk te herstellen, dus door middel van polijsten om aantal krassen te verminderen en zo geheel beter leesbaar te maken.

Wie heeft de oplossingen in de gedachten?
(Ik heb de bedrijf al om vervangende schijven gevraagd, maar ik wil ook graag weten of ik zonder veel problemen kan herstellen.)

Dank je wel. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het ligt er aan hoe diep de krassen zijn, als deze niet te diep zijn zou je ze kunnen polijsten. Ik heb ooit een dergelijk setje gehad om dit te kunnen doen, maar ik heb geen idee waar ik het weg heb of van welk merk het was. Tegenwoordig zie ik het eigenlijk nooit meer.

Maar ik zou deze DVD's gewoon terug sturen als RMA en nieuwe vragen. Dit polijsten wil je volgens mij niet aan beginnen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-02 10:45
Ik zou in eerste instantie de DVD's terugsturen. Je kunt gebruik maken van een soort polijst pasta die vult de krassen op. Je kunt het beste ff googlen om deze te vinden succes!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Polijstsetjes zijn oa. te koop bij Conrad, maar sommige winkels doen het ook tegen een kleine vergoeding.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Weet niet precies hoeveel je er hebt, en wat het kost, maar bij Videoland kan dit ook meen ik.
Doen ze ook met hun eigen optische media die verhuurd wordt.

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-02 14:38
_Dune_ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:38:
...
Het ligt er aan hoe diep de krassen zijn, als deze niet te diep zijn zou je ze kunnen polijsten. Ik heb ooit een dergelijk setje gehad om dit te kunnen doen, maar ik heb geen idee waar ik het weg heb of van welk merk het was. Tegenwoordig zie ik het eigenlijk nooit meer.
...
Het zal mischien met zo http://digitalinnovations.com/index.php een kitje geweest zijn. Deze heb ik vroeger (wel de oude versie) ook met regelmatig succes gebruikt. maar om deze nu te kopen voor 1 dvdtje...

Verwijderd

Maar wat ik niet helemaal begrijp: gaat het over beschrijfbare DVD's of geperste (dus met data)?

In het eerste geval zou ik ze gewoon terugsturen en in het 2e geval zou ik gewoon kijken of ze leesbaar zijn.
Pagina: 1