Toon posts:

vista doet raar met mijn internet verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc en daarbij vista ultimate 64 bit,
werkt als een zonnetje maar nu het volgende probleem,

Ik speel world of warcraft en age of conan en zo nu en dan disconnect ik zomaar. :'(
en het gekke is dat teamspeak wel online blijft staan en skype vertoont ook geen problemen.

nu weet ik niet of dit probleem al eerder is genoemd op dit forum ik heb niets gevonden over dit onderwerp. (of ik heb met mijn neus gekeken).

ik had iets gevonden over dat je als moderator in de dosprompt
een code deed (weet even niet meer welke). had dat gedaan en kon tot een uur weer online blijven.
daarna werd ik om de 15-25 minuten gedisconnect.

hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij,

alvast bedankt.

groet insane

Verwijderd

Topicstarter
owja, ik heb gewoon een draadje naar mijn ziggo modem.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45

Nobby

Nuts!

Je zult toch meer details moeten geven, Wat zijn de specs van je computer. Wat voor internetverbinding heb je? Wat heb je zelf geprobeert en werkte niet?

/Edit
Op je " oude" computer werkt alles wel naar behoren met dezelfde internetverbinding en netwerkhardware?

[ Voor 27% gewijzigd door Nobby op 23-06-2008 07:41 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 21:14
Als skype en teamspeak wel blijft werken ligt het niet aan je netwerk en zul je support voor je game moeten zoeken denk ik.

No production networks were harmed during this posting

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat hoeft niet hoor. Ik had ook een heel vaag probleem met Vista dat op een gegeven moment geen nieuwe TCP sessie werden opgezet maar bestaande het gewoon bleven doen.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zelf heb ik dat probleem gehad bij een lan party dat ik ineens niet meer op het netwerk zat... (thuis werkte het wel)
Na even zoeken heb ik het ipv6 protocol uitgezet...
Hierna werkte het als een zonnetje.

Zelf draai ik Vista 64bit enteprise

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik ook proberen de ipv6 protocol uitzetten.

mijn specs zijn:
asus p5n -t deluxe
core 2 duo 4800
2x XFX 8800GTS 512
4 gig ram
2x seagate 250 in raid

ik heb redelijk wat forums afgezocht voor het probleem kom alleen treats tegen die over wireless gaan.

heb dus alleen dit gevonden:

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
in dosprompt intypen.

in ieder geval bedankt voor de antwoorden,

mvg insane

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok het is wel minder geworden met disconnecten nu de ipv6 protocol uit staat maar het gebeurd nog wel, ik heb ook gelezen dat world of warcraft nog niet compitabel is met een 64 bits besturing systeem.
maar age of conan moet dat wel zijn weet niet of die ook nog disconnect de servers zijn nog offline? in ieder geval kan de patch nog niet downloaden.
zal een update geven als ik meer weet.

• tam!r
  • Niet online
hmm.

misschien even een klein testje, ik heb ooit een script gemaakt voor het loggen van internet uitval..

@echo off
:begin
echo %date% %time% >> pinggoogle.txt
echo %date% %time% pinging Google.nl...
REM Het getal 4 hieronder geeft aan hoeveel pings er elke keer verstuurd moeten worden
ping www.google.nl >> pinggoogle.txt
echo. >> pinggoogle.txt
echo. >> pinggoogle.txt
REM Het getal 10 hieronder geeft aan hoeveel seconden er gewacht moet worden om opnieuw te beginnen
ping 127.0.0.1 -n 10 -w 1000 > nul
goto begin
exit

google kan je ook veranderen naar een WoW server...

gooi dit in een batch file en draai het een uur. doe dit ook op een andere computer en vergelijk het.

ps je kan ook ping veranderen naar tracert om te kijken of ze dezelfde weg nemen. (ik denk wel dat ze dezelfde weg nemen..)

(al gekeken als je de pc in een ander netwerk poortje prikt?)

Verwijderd

Topicstarter
cool dank je wel ga het meteen proberen.

age of conan blijft het wel gewoon doen nu,

gz insane

Verwijderd

Topicstarter
update: world of warcraft blijft het ook doen nadat ik een addon en de ipv6 protocoll heb uitgezet.

hartelijk bedankt allemaal!

mvg insane

• tam!r
  • Niet online
np
Pagina: 1