Speedtouch 780 kapt netwerk af

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een vreemd probleem waar ik maar de bron niet van kan vinden. Kleine achtergrond info:

Heb een netwerk met een ubuntu 7.10 linux server waar ik een webserver en mailserver op draai. Een mac laptop met 10.5.3 en een Win XP SP2 desktop (heb alles draaien hier :P )

De mac hangt via een Asus WL-500g wireless router in AP mode samen met de bedraade desktop en server aan een 100/1000 MBps sitecom switch en deze hangt weer aan een speedtouch 710 "experia box" van internet en bellen.

Ik heb een 550/70 KBps internet. En wanneer ik op mijn desktop voor iets langer dan 5 min of zo boven de 500KBps zit te downloaden, ziet het er naar uit dat de router het internet naar mijn desktop plat gooit. Maar alleen voor mijn desktop. Mijn server en laptop hebben nog steeds internet.

Niet alleen dat, maar als ik ook maar meer dan 25KBps upload wordt het internet op mijn desktop ook onderuit geschopt tot ik dit verlaag naar 15 ofzo.

Ik gok dat dit door de speedtouch router gedaan wordt en ik zoek een oplossing zodat de router niet mijn desktop van het internet afsluit als ik het lef heb om het internet te willen gebruiken.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Kunje eeen situatieschets maken?

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb afgelopen week age of conan gedownload via hun BitTorrent client. Je kon via die BT client zelf je up en download snelheid instellen. Wanneer ik ongelimiteerd download aan had staan en enkele tijd op 550KBps zat, viel mijn geheele internet connectie weg. Had nog wel netwerk verbinding met mijn server maar geen internet, en na een tijdje kwam het internet weer terug. Ik heb toen mijn internet gecapped op 500KBps en toen draaide het wel goed.

Upload is nog erger. Als ik 20KBps upload, kan ik niet meer browzen of andere downloads starten... Die gaan gewoon niet. Tot ik mezelf naar 15KBps cap, en dan draait alles wel weer. Ik heb bandwith monitors op mijn laptop en server geinstaleerd en die hebben weinig of geen uploads draaien op dat moment. Dus alle machines hebben gezamelijk een top upload van 20~25KBps en de hele verbinding naar buiten zit dicht tot ik de upload stop of verlaag. En ik zou theoretisch 70KBps moeten uploaden... Als dat maar 55~60 zou zijn, okay. Maar 20?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met het aantal gelijktijdige connecties flink naar beneden te schroeven, dat is bij de meeste modems/routers de beperkende factor. Torrents maken zoveel tegelijktijdige verbindingen dat de boel volloopt, onafhankelijk van de snelheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.