medion 97900 bios heeft problemen met HD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptop heeft moeite om de hardeschijf te detecteren gedurende de windows installatie. Nu heb ik geprobeerd om met nLite windows XP SP2 en SP3 alle IDE/SATA drivers die ik kon vinden te slipstreamen maar alle drivers die ik probeer werken niet.

Ik kan nu alleen nog Medion's Windows Media Center Nederlands gebruiken. Medion zelf kan me ook niet vertellen welke drivers nu precies gebruikt worden?? En de BIOS drivers die er op de website staan kunnen niet uitgepakt worden....... arrggg

Ik heb geen idee meer hoe nu verder te gaan. Iemand ervaring hiermee?

Laptop:
Medion 97900

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bios drivers?
Je bios staat volledig los van het OS dat je draait. Daar heb je dus ook geen drivers voor nodig. Als het gaat om het installeren van je notebook, welke chipset heb je in dat ding zitten? En als je kijkt bij de fabrikant van die chipset, welke drivers vind je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de titel niet meer editten. het gaat niet om de bios maar om de chipset dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Vista zie ik de volgende informatie:

Intel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers - 27DF

En bij harddrive staat:
Samsung HM080HI ATA Device

En bij storage controller staat slechts:
Microsoft iSCSI Initiator

Hier is wat windows Vista laat zien:

http://img528.imageshack.us/my.php?image=devicesvt7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de Chipset drivers. Medion geeft er niet echt veel informatie over vrij. Dit is wat er over de drivers op de website staat:
ntel
Chipset chpwim2100_2130w2kxp.exe
7.4.0.1005
Win XP/Win XP Media Center
Uitgegeven op 20.11.2006
Aantal downloads 1488

En dit is de link:
http://www1.medion.de/dow..._2130w2kxp.exe&lang=be_be

Merk trouwens wel even op: Ik heb geprobeerd deze driver te slipstreamen maar het heeft niet geholpen. ik zie nog steeds het berichtje geen hardeschijf gevonden. Slipstream heb ik met nLite geprobeerd overigens.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:12
je moet de Intel Storage Matrix drivers slipstreamen en dan Intel(R) 82801G (ICH7 Family) vooral selecteren. Dit probleem had ik ook toen mn buurman vroeg z'n laptop voor hem te formatteren.

Voor een complete guide zie hier

succes

[ Voor 25% gewijzigd door jozy op 23-06-2008 00:36 ]

Pagina: 1